Ik heb hier een cisco 803 isdn router.
Deze wil ik laten inbellen op een cisco 801 router.
Ik heb alleen een vaag probleem.
Ik zorg op de 801 ervoor dat elke computer dat inbelt automatisch een ip krijgt toegewezen.
Bel ik met een isdn modempje in dan krijg ik inderdaad een ip toegewezen en kan ik bij de andere locatie op het netwerk komen.
Goed nu de Cisco 803...
Om te beginnen heb ik eerst getest of ik verbidning kan maken met Internet.
Ik vul een standaard accountje in en wanneer ik een extern ip wil benaderen belt de Cisco 803 keurig in bij de provider en Internet doet het prima.
Nu verander ik alleen de uitbel nummer en het gebruikersnaam + wachtwoord.
Als k nu extern ga pingen zie ik dat er wel verbinding is (isdn belt uit) maar ik kan niets pingen!!!
Ik gebruik Cisco configmaker omdat ik niet precies weet hoe je anders de cisco kunt programmeren.
Iemand enig idee?
Deze wil ik laten inbellen op een cisco 801 router.
Ik heb alleen een vaag probleem.
Ik zorg op de 801 ervoor dat elke computer dat inbelt automatisch een ip krijgt toegewezen.
Bel ik met een isdn modempje in dan krijg ik inderdaad een ip toegewezen en kan ik bij de andere locatie op het netwerk komen.
Goed nu de Cisco 803...
Om te beginnen heb ik eerst getest of ik verbidning kan maken met Internet.
Ik vul een standaard accountje in en wanneer ik een extern ip wil benaderen belt de Cisco 803 keurig in bij de provider en Internet doet het prima.
Nu verander ik alleen de uitbel nummer en het gebruikersnaam + wachtwoord.
Als k nu extern ga pingen zie ik dat er wel verbinding is (isdn belt uit) maar ik kan niets pingen!!!
Ik gebruik Cisco configmaker omdat ik niet precies weet hoe je anders de cisco kunt programmeren.
Iemand enig idee?