CD Branders, welke moet ik hebbe?

Pagina: 1
Acties:

• Forage
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Alow,

De tijd is aangebroken dat ik afstand ga doen van mijn 4 speed HP brander, er treden steeds meer kleine vage problemen op en het "lange" wachten tot ie klaar is met branden begint me ook een beetje te irriteren.
Het probleem is alleen dat er aardig wat verschillende branders beschikbaar zijn.

Wat raden jullie mij aan aan te schaffen gekeken naar de prijs, snelheid en functionaliteit (error detectie, lezen van "moeilijk" (lees protected) te lezen ceedees, etc.)

Ik heb eens een gerucht gehoord dat een LG brander eigenlijk hardwarematig t zelfde is als een Plextor, welke wel goed zijn. Klopt dit?

Verwijderd

Is het vreemd dat ik je een dvd-fikker aan wil raden. Deze hebben bijna allemaal een cd-brander ingebakken en bovendien kan je even vooruit omdat je ook dvd kan branden. tussen 130 en 200 euro vind je mooie apparaten. Maarja het kan natuurlijk zijn dat je echt een cd-fikker wilt.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:09

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Overweeg eens een DVD brander...kost wel het dubbele, maar dan kun je ook gelijk >4GB op een schijfje kwijt...dat schiet pas op. En je kunt er natuurlijk ook gewoon CD's mee branden.

De NEC ND1300 is een erg populair (en goed) apparaatje, evenals de Plextor (duurder) en de Lite-On.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08-2025

limit28

Loading.....

of neem een plextor cd-brander kost bij mycom toch maar zo 60 euro

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-03 04:53
Ik zou toch ook de DVD variant aanraden gezien hoe lang jij met je apparatuur doet. :*)

Als je de Lite-On DVD brander pakt kun je ook nog eens CD's op 40x branden, dat kan de NEC geloof ik niet. :Y)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:06

megaleo

Special member

Ach ja tis maar net waar je interres naar uitgaan he. ;)
Ik heb een paar maanden geleden ook een nieuwe cd-brander gekocht van Lite-On(48 speed), prima ding. Maar nu wil ik eigenlijk wel een dvd-brander hebben. :P
Maar die waren toen nog net iets duurder en alleen maar met 4 speed te krijgen. Ergens vanaf half november ofzo komen er allerlei 8 speed dvd-branders op de markt en die zijn niet echt duur meer naar mijn mening. Een plextor dvd-brander heb je dan bijvoorbeeld al voor zo'n €260,00. En die brand ook retesnel cdtjes. :7
Pagina: 1