Toon posts:

PC start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat zojuist achter me PC en ineens starte het opnieuw op, niks aan het handje dacht ik eerst echter bleef dat ding maar opnieuw opstarten zodra de PC echt begint te booten start ie overnieuw/springt ie terug naar de BIOS.
Soms lukt het nog om het scherm voor me neus te krijgen van windows was not shutdown normally ... maybe due to a hardware change . en soms reboot ie meteen zodra het booten nog moet gaan beginnen.

Nu heb ik dus meerdere malen geprobeerd om vanaf floppy te booten echter kom ik de ene keer nog net wel op de prompt uit waarna die voordat ik nog maar een letter kan tikken reboot en soms reboot het meteen weer.

Wat kan het probleem zijn?
Ik denk aan of een kapotte HD, CPU of geheugen .. maar het is een beetje lastig testen gezien er geen enkel vorm van OS echt wil booten.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 23:29
Misschien zijn je BIOS-settings gereset (mss kapot batterijtje?) ik zou die eerst even nalopen...

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:31

AzzKickah

06-CENSORED

Voeding met kuren maybe?

Verwijderd

Topicstarter
MisterData schreef op 28 October 2003 @ 16:52:
Misschien zijn je BIOS-settings gereset (mss kapot batterijtje?) ik zou die eerst even nalopen...
BIOS is het niet , dat klopt allemaal nog

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Check alle temperaturen van de CPU even. En ook de voltages.
In het BIOS kan je dat checken. Druk even op delete als de pc opstart en dan moet je even de menuutjes aflopen. Hopelijk lukt dat nog voordat de pc uitvalt.
Ik weet bijna zeker dat dat het probleem is. :)

[ Voor 70% gewijzigd door _the_crow_ op 28-10-2003 16:59 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Het zou kunnen ja .. alleen hoe controleer je dat?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Check de condensatoren op je moederbord, mischien lekken deze. Koppel cdrom etc. los en kijk of het probleem blijft bestaan

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Niet toevallig een bootvirus gekregen oid?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou allereerst even je voltage nakijken in de BIOS. Dit kan je vinden bij 'PC health status' oid., waarbij ook direct de temps staan. Deze kan je dan ook direct nakijken, zoals _the_crow_ al zei. Deze 2 zijn vaak de oorzaken van dit soort problemen.

Kom je er dan nog niet uit kan je nog proberen te starten met fail-safe BIOS defaults (dit kan je resetten in de BIOS). Neem ook even deze guide door.

Toont de PC trouwens ook dit soort problemen als je alleen al in de BIOS zit?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 21:13:
Niet toevallig een bootvirus gekregen oid?
Ik neem aan van niet want als ik van een floppy boot dan heb ik het zelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn voeding intussen vervangen met een andere voeding echter blijf ik de zelfde problemen houden. Wat zou het verder kunnen zijn? Mobo, CPU, Geheugen?!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 19:26:
Ik heb mijn voeding intussen vervangen met een andere voeding echter blijf ik de zelfde problemen houden. Wat zou het verder kunnen zijn? Mobo, CPU, Geheugen?!
Heb je de temperaturen al gecheckt?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

He dat is ook toevallig zeg want dit is PRECIES hetzelfde probleem als wat ik vandaag opeens kreeg...ik wilde er nu dus ook een topicje voor openen om om hulp te vragen...

bij mij is het zo, ik druk op de aanknop en dan gaan alle onderdelen zeg maar aan (cd-rom kan open en dicht, fan's gaan draaien, monitor lampje gaat branden, num lock, muis...je snapt em wel) maar er verschijnt niks op het beeld...het blijft gewoon zwart....en ik heb em een kwartier laten gaan ofzo en ik heb ook geen windows tune gehoord dus het kan ook niet zijn dat ie gewoon niks laat zien.

dus ik 20 keer proberen ofzow, en de 18e keer starte die op *yay* maar als dan dat windows plaatje moet kopen ging ie weer zwart en dat bleef zo 10 minuten...

iemand idee?

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 19:40:
He dat is ook toevallig zeg want dit is PRECIES hetzelfde probleem als wat ik vandaag opeens kreeg...ik wilde er nu dus ook een topicje voor openen om om hulp te vragen...

bij mij is het zo, ik druk op de aanknop en dan gaan alle onderdelen zeg maar aan (cd-rom kan open en dicht, fan's gaan draaien, monitor lampje gaat branden, num lock, muis...je snapt em wel) maar er verschijnt niks op het beeld...het blijft gewoon zwart....en ik heb em een kwartier laten gaan ofzo en ik heb ook geen windows tune gehoord dus het kan ook niet zijn dat ie gewoon niks laat zien.

dus ik 20 keer proberen ofzow, en de 18e keer starte die op *yay* maar als dan dat windows plaatje moet kopen ging ie weer zwart en dat bleef zo 10 minuten...

iemand idee?
Dat is dus niet hetzelfde. Bij jou gaat de pc toch niet uit? Hij staat alleen op zwart. :)

Verwijderd

mjah oke niet PRECIES hetzelfde, maar wel toevallig dat die van hem nu ook niet opeens niet meer doet

Verwijderd

Topicstarter
Met de nieuwe voeding lijkt het wel ofdat ik langer de tijd heb voordat het systeem uitvalt/reboot. Het is me tot nu toe gelukt om in te loggen op het netwerk (en tijdens het booten nog behoorlijk lange disk check) maar toch nadat ik hooguit een minuutje ben ingelogt toch weer prompt een reboot.

Nu kom ik bij de vraag hoe kan ik controleren ofdat mijn mobo of CPU kapoet zijn?
Kan het kwaad om een CPU die (wellicht) kapot is in een andere computer te stoppen om te testen ofdat ie nog ok is?! En hoe kan ik checken ofdat me mobo stuk is?!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Kan je de specs van je systeem posten en het aantal watt van je voeding?! :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn specs:
AOpen 300 watt voeding
Gigabyte Mobo
Athlon XP 1800
1GB SDRam geheugen
2 Maxtor HD's
AOpen CD-writer
GeForce 2
Realtek Netwerkkaart
Avermedia TV Kaart

That's it dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een andere CPU (Duron 1000) in mijn kapoete PC gezet hierna starte de PC wel min of meer alle dingen in me PC werden geintialiseerd, lichtjes gingen branden echter bleef mijn scherm compleet zwart. Van de andere CPU weet ik zeker dat ie werkt omdat hij uit de PC komt/kwam waar ik nu weer op zit te tikken.
Kan ik uit het feit dat de CPU niet in me PC wil werken concluderen dat mijn mobo stuk is?

• skr
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 12:18

skr

Pff mijn pc ook net;

Spontaan valt hij uit nadat windows net was opgestart
Daarna weer soms bij het booten een reboot/shutdown of bij het inlog scherm

Hij start overigens pas op nadat ik ff de stekker uit de voeding haal

Hoop niet dat mijn cpu alweer kapot is want dan word het echt no-way-amd voor mij
Pagina: 1