[Win98] breedband inet met wachtwoord ?

Pagina: 1
Acties:

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:22
De buren van mij weten hoe ervaren ik ben met computers en vragen me dan ook geregeld als er een probleem is of wanneer er iets geupgrade moet worden.
Ze hebben nu @home aangeschaft en voor de laptop wilden ze ook internet dus heb ik een sitecom WLAN router geïnstalleerd met gewoon LAN voor de desktop PC. De desktop PC is een PII 266 (+/-) met bijbehorend 32 of 64 MB RAM met daarop Win98SE (hadden voorheen 95B). De ouders willen graag dat de kinders niet zomaar op internet kunnen, je kunt je wel bedenken waarom.
Daarom wil men dat internet word afgegrendelt en alleen toegankelijk is wanneer je een wachtwoord weet. Omdat men niet inbelt maar een constante verbinding heeft is dat dus een probleem. Ik heb zelf gezocht bij Tucows naar software hiervoor. Het enige dat ik vind in die caterogie voldoet niet of heeft teveel nevenfunctie's cq. nadelen. Het moet dus een waterdicht systeem zijn want kinderen kunne handiger zijn dan men denkt, maar hoe kan ik dat het beste oplossen :?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Volgens mij weet iedereen hier dat de kinderen toch wel een oplossing vinden om het te omzeilen, het is dus misschien handiger om oplossings- in plaats van probleemgericht te denken.

Kunnen de ouders die router niet gewoon 's ochtends voor ze naar hun werk gaan in de tas stoppen en hem alleen aansluiten als de kids 'er op mogen'? Of dat ding met power switch in de meterkast/gangkast/whatever zetten die op slot kan?

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 13:27

BoAC

Memento mori

Kweet niet wat voor een router ze hebben maar misschien kan deze router wel connecten/disconnecten en is hij beveiligd met een wachtwoord.

You get the point ;)

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Rollebol, niet eens zo'n slecht idee: router in een kluis zetten..

Bloed, zweet & koffie

• janster
  • Laatst online: 26-06-2025
Net Nanny
http://www.nnstore.com/products/netnanny5/index.html

- Specify daily time limits for individual users
- Atomic clock synchronization to prevent time tampering
- Detailed activity reports for individual users

• janster
  • Laatst online: 26-06-2025
janster schreef op 28 oktober 2003 @ 16:52:
Shareware :
Net Nanny
http://www.nnstore.com/products/netnanny5/index.html

- Specify daily time limits for individual users
- Atomic clock synchronization to prevent time tampering
- Detailed activity reports for individual users
Freeware
http://www.kidkey.com/en/

• Mr.CeeJay
Die ouders zijn niet zo super handig met een PC en ik wil ze daarom dus ook niet in die router laten rotzooien. Het zou misschien kunnen om het IP te releasen en renewen, maar daar is die router niet echt voor. Het is een sitecom met printserver en WLAN.
Bedankt voor de 2 links, ik ga ze uitproberen.

NB. Bij NT, 2000 en XP kun je programma's als service installeren en om het dan uit te schakelen... nou doe je best :)

[ Voor 17% gewijzigd door Mr.CeeJay op 28-10-2003 17:00 ]

@echo off

• Mr.CeeJay
Ik heb vanavond bij de buren dus dat programma Kid Key geprobeerd en het blijkt dat dit alleen werkt bij een inbelverbinding terwijl het hier toch echt om een breedband verbinding gaat. Jammer maar helaas.

@echo off

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 23:32
om eerlijk te zijn is dit bijna niet te doen zo op thuis/prive basis.
JE zult altijd brakke programma's op je client moeten installeren.

Er is wel een oplossing, maar dan moet je ISA server installeren oid.

maar als ouders niet handig zijn met computers is dat geen oplossing :P

Ze kunnen beter de kinderen goed opvoeden, en anders gewoon de router/@home modem op een afgesloten plek neerhangen, waar ze met een sleutel de stekker eruit kunnen trekken.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat je op zoek bent naar een tooltje waarmee je dit kan - hierdoor hoort dit topic vermoedelijk het beste in Software Algemeen thuis. Ik verplaats het topic daarom eventjes.

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

• Mr.CeeJay
elevator: bedankt :)

Als de computer nou snel genoeg was voor WinXP was het niet zo'n probleem.
Meerdere accounts maken voor ieder gezinslid en bij de kinderen dan de proxysettings op 127.0.0.1 zetten en ze kunnen niet internetten. Om te internetten dan het account van ouders gebruiken waar een wachtwoord op zit.

@echo off

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Mr.CeeJay schreef op 29 October 2003 @ 16:32:
elevator: bedankt :)

Als de computer nou snel genoeg was voor WinXP was het niet zo'n probleem.
Meerdere accounts maken voor ieder gezinslid en bij de kinderen dan de proxysettings op 127.0.0.1 zetten en ze kunnen niet internetten. Om te internetten dan het account van ouders gebruiken waar een wachtwoord op zit.
Windows 98 kan OOK meerdere users aan (niet zo goed als XP/2k, maar kan wel). Kijk maar eens bij het configuratiescherm. Je kunt vervolgens ook de aanmeldmethode voor het netwerkwijzigen (Primaire windows logon moet ie dan zijn geloof ik), en dat geintje met die proxy server uithalen. Ik weet alleen niet of het dan system-wide word, als dat zo is heb je er niets aan. Veel succes iig :)

[ Voor 3% gewijzigd door G33rt op 29-10-2003 17:17 ]

Pagina: 1