Toon posts:

transparante scrollbalk

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Misschien is het een hele simpele vraag maar ik heb al veel geprobeerd maar ik kom er echt niet uit. Ik heb namelijk een cu2 site (bespaar me het commentaar :)) Nou wil ik de scrollbalk transparant maken zodat het lijkt alsof ik een navigatie in mijn cu2 heb. Weet iemand of dit kan met cu2? Zo ja, weet er dan ook iemand de code hiervan?

Om het te verduidelijken geef ik mijn cu2-site even :) .. www.cu2.nl/chillout-boy

Greetz,
Erwin

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-08 09:38

Spockz

Live and Let Live

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Maar misschien bedoel je zoiets?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<style type="text/css">
body {
scrollbar-face-color:000000;
              scrollbar-track-color:999999;
              scrollbar-3dlight-color:999999;
              scrollbar-arrow-color:999999;
              scrollbar-highlight-color:999999;
              scrollbar-shadow-color:999999;
}
</style>

Zo is ie helemaal grijs. Dus eigenlijk niet transparant, hoe dat moet met css zal ik moeten opzoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Spockz op 28-10-2003 16:26 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kan alleen de scrollbar dezelfde kleur geven als de achtergrond en hem zo verbergen. Maar dat werkt alleen in MSIE > 5.5 Het scrollwieltje kan trouwens altijd nog gebruikt worden.

Handiger lijkt het me om een div te maken met "overflow: none" en dan links via anchors, maar dat werkt weer niet in MSIE.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Had even gewaarschuwd niet naar beneden te scrollen... Jezus wat een dom taalgebruik. En nu ik toch bezig ben; leer ajb engels.

Verwijderd

Misschien kan je een javascript gebruiken om een scrolknop omhoog en omlaag te maken, en dan zet je scrolling="no" bij dat vak.... dan haal je hem dus helemaal weg, en vervang je hem met een javascript navigatie...

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

alsjeblieft geen javascript navigatie.. the pain.. the horror... buiten het feit dat je hier heel lang mee bezig bent kun je het waarschijnlijk over 3 maanden eruit slopen als er weer een of andere wazige browser aankomt die het niet snapt...

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Niks mis met javascript navigatie als je hem goed maakt kan het jaren mee, technisch gezien. Interactief gezien wordt er echter meestal bagger gemaakt (maar het kan wel goed ;)).

Enniwee.. groeten hoeft niet, spammen met je cu2 site hoeft niet en een beetje zoeken mag wel ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.