Toon posts:

[tv] Beeld klapt er telkens uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, waar ik en de search niet uit kunnen komen.

Wij hebben sinds kort een Super Audio speler. Wij gebruiken deze eigenlijk hoofdzakelijk voor dvd's. Nu is deze op de tv aangesloten met een SCART-kabel.

Aansluiting op de tv:

EXT1 : hier zit met een SCART-kabel de decoder (sataliet) op aangesloten
EXT2 : s-video ingang, hier zit niets op
EXT3 : hier zit met een SCART-kabel de dvd-speler op aangesloten

Probleem:
Als ik een dvd zit te kijken, dan klapt na ongeveer 10 minuten het beeld weg, je ziet dan alleen nog maar "sneeuw". Zet ik de tv weer aan en uit, dan doet het beeld het weer. Maar na een tijdje weer het zelfde probleem? Met de decoder heb ik dit probleem overigens nog niet gehad? Zou dit betekenen dat alleen EXT1 goed werkt?

Ik zat zelf te denken aan of, zo'n doos waar 3 SCART aansluitingen op zitten en waarvan vervolgens één daarvan naar je tv gaat. Of de S-video uitgang van de dvd speler aansluiten op EXT2 : s-video ingang. Maar omdat zo'n kabeltje nog best wat kost, wou ik eerst even weten of ik iets fout doe.. Zodat het mij een hoop geld bespaart.

Verwijderd

ligt 't niet aan de TV die een echt signaal verwacht ipv een tv-out signaal :?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 16:15 ]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Probeer je dvd-speler anders eerst eens een tijdje op EXT1. Alhoewel ik niet denk dat het daaraan ligt.
Je kunt trouwens je dvd-speler ook gewoon op EXT2 aansluiten. Volgens mij heb je een JVC tv? :) Dan kun je in het menu bij externe aansluitingen kiezen of EXT2 ingesteld moet staan voor S-VHS of niet.
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 16:12:
ligt 't niet aan de TV die een echt signaal verwacht ipv een pc signaal :?
PC signaal?? Waar zie je dat staan?? :?

[ Voor 29% gewijzigd door megaleo op 28-10-2003 16:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee is een oude Phillips, maar op EXT2 kun je alleen S-video kabel op aansluiten EXT1&3 is voor SCART-kabels. Maar klopt dat je in de menu's van dvd speler wel dat s-video kan aanzetten, zou wel ff proberen van iemand zo'n kabel te lenen en dan te proberen misschien werkt dat wel...

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 16:18:
nee is een oude Phillips, maar op EXT2 kun je alleen S-video kabel op aansluiten EXT1&3 is voor SCART-kabels. Maar klopt dat je in de menu's van dvd speler wel dat s-video kan aanzetten, zou wel ff proberen van iemand zo'n kabel te lenen en dan te proberen misschien werkt dat wel...
Probeer anders eerst eens je dvd op EXT1 te zetten. Ff de decoder eraf halen en gewoon ff testen.
Kdenk trouwens dat dat het probleem niet is. Maar je kunt het ff proberen. :)
Heeft je dvd-speler trouwens wel genoeg ruimte om te koelen?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 16:07:

Ik zat zelf te denken aan of, zo'n doos waar 3 SCART aansluitingen op zitten en waarvan vervolgens één daarvan naar je tv gaat. Of de S-video uitgang van de dvd speler aansluiten op EXT2 : s-video ingang. Maar omdat zo'n kabeltje nog best wat kost, wou ik eerst even weten of ik iets fout doe.. Zodat het mij een hoop geld bespaart.
die dingen kosten 4.95 op de markt

misschien heb je het over een iets ingewikkelder met schakelaar maar die komt bij Aurora Kontakt ook niet over de 10 euro denk ik.

die van de markt geven overigens mucho storing.. dat was in combinatie met videorecorder, computer, x-box... computer hing aan ander stoppengroep dus misschien is dat de oorzaak :)
Pagina: 1