Toon posts:

Zwaar in dubio: welke laptop, en waarom?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb 3 dagen de tijd om te beslissen tussen 2 laptops voor pc privé, ik kan niet kiezen dus vraag ik jullie om hulp;
Ik heb de Acer Ferrari 3000 met backpac en 3 jaar onsite op het oog, en de Dell D800 met 1,4G+512MB+30GB+WXGA+64MB Video+DVDCDRW+backpac.
De dell kan ik krijgen voor nét onder het max. PC Privé bedrag, de Acer zit er net iets boven...

Hoe moet ik nou in hemelsnaam kiezen ??? De Acer is een vette config, maar ben bang voor korte looptijd (wil in de trein vice-city kunnen spelen ;)), ben echter ook bang dat de Dell vice-city weer niet kan trekken...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
misschien is het handig om beide specs even naast elkaar te zetten

edit: daarmee bedoel ik dus alle specs van beide laptops geven, als je dat niet doet kunnen we je ook niet vertellen welke je het beste kan nemen

[ Voor 54% gewijzigd door PilatuS op 28-10-2003 16:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dan is het nog niet makkelijk, is de Athlon XP-M 2500 sneller dan de PentiumM op 1,4GHz ?
Is intel's chipset sneller dan die van Via ?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

De Pentium M 1.4 is een zogeheten Centrino. Dit zijn erg zuinige processors die ook nog eens lekker snel zijn. Een 1.4 GHz is te vergelijken met een P4 2.2/2.4 (correct me if I'm wrong). Persoonlijk zou ik voor de centrino gaan, Spelletjes speel ik amper en een langere levensduur van de accu is altijd fijn, zeker als je laptop toch erg snel is.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Pentium-M Pentium 4 M Athlon XP Mobile
1.3 GHz (Banias) 2.0 GHz (Northwood) 1900
1.4 GHz (Banias) 2.0 GHz (Northwood) 2000
1.5 GHz (Banias) 2.4 GHz (Northwood) 2100
1.6 GHz (Banias) 2.4 GHz (Northwood) 2200
1.7 GHz (Banias) 2.6 GHz (Northwood) 2400
1.8 GHz (Dothan) :? 2,8 :? GHz (Northwood) :? :? :?
1.9 GHz (Dothan) :? 3,0 :? GHz (Northwood) :? :? :?
2.0 GHz (Dothan) :? 3,2 :? GHz (Northwood) :? :? :?

Ik weet niet of de tabel helemaal klopt, mocht het niet zo zijn geef het maar even door en dan zal het gecorrigeerd worden.
De vergelijkingen van de Dothan's en de P4-M's zijn eigen inschattingen !!!

hier heb je info over de procs, ik heb ze van het centrino topic gekopieerd.

Over de chipsets zou ik zeggen check reviews via google...

Trouwens, specs van beide laptops mag je ook wel ff neerzetten als je hulp wilt, en wat je met je laptop verder gaat doen.
Want ik ken beide configs niet echt....

Ik zou niet echt voor die intel graphics chipset gaan als je echt een redelijke gamer bent. Als je voor een Centrino laptop gaat dan ....

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had dat lijstje eerder gezien ja, ik kan er dus uit concluderen dat die AMD véél sneller zou moeten zijn dan de PentiumM op 1,7GHz !
Als dat zo is, dan ga ik voor de Acer.

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, specs van beide laptops mag je ook wel ff neerzetten als je hulp wilt, en wat je met je laptop verder gaat doen.
Want ik ken beide configs niet echt....

Ik zou niet echt voor die intel graphics chipset gaan als je echt een redelijke gamer bent. Als je voor een Centrino laptop gaat dan ....
Ik vermoede dat iedereen de Lattitude D800 en de Acer Ferrari 3000 al wel kende daar dit toch wel erg vette laptops zijn ;)
Specs :

Acer Ferrari 3000 Limited Edition
Afbeeldingslocatie: http://www.de-laptopper.nl/image.php?item_id=1964
-AMD Athlon XP-M2500
-Chipset VIA ProSavage KN400
-ATI M9+ 128MB (Radeon 9200)
-512MB DDR266
-DVD-RW
-15" SXGA (1400x1050)
-60GB HDD
-Firewire/USB2/V92/10-1000 Ethernet/802.11G/Bluetooth

Dell Latitude D800
Afbeeldingslocatie: http://img.dell.com/images/global/products/latit/d800_45degree_131x145.jpg
-Intel Pentium-M (Banias) 1,4GHz
-Intel 855PM chipset
-Nvidia GeforceGo 4200 + 64MB
-512MB DDR266
-DVD+CDRW combo
-15,4" WXGA (1280x800)
-30GB HDD
-Firewire/USB2/V92/10-1000 Ethernet/802.11G/Bluetooth

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 08:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik neig naar de Acer omdat zijn specs er beter uit zien;
Iemand die me pro's en con's kan vertellen over beide leveranciers en hun producten ?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:35
De Acer ziet er inderdaad interessanter uit, tenzij het belangrijkste voor jou natuurlijk de accutijd is, dan zou ik den Dell toch nemen?
Bedoel je bij de Acer met DVD-RW dvd-writer?

Ik heb dit weekend voor iemand ook een laptop met een 15.4" breedbeeld gekocht, maar die dingen zijn wel f*cking groot hoor, redelijk onhandig eigenlijk...

[ Voor 32% gewijzigd door Fire69 op 29-10-2003 09:03 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:54

Sick Nick

Drop the top!

Voor vice city boeit het niet, die doet het op beide prima in ieder geval :) Dat draait op mijn dell al prima en die is uber traag vergeleken met die 2 laptops.

Zelf zou ik voor een dell gaan vanwege de kwaliteit, heb er in 2 jaar tijd nog nooit gezeik mee gehad. Kan ik niet zeggen van een maat van me met z'n acer, ding overhitte altijd waardoor ie uitviel of het toetsenbord weer kapot ging. Die acer had wel een desktop P4 (1.8 Ghz) dus daar zal het een en ander aan hebben gelegen.

Qua design is die acer wel extreem geil en qua specs ook superieur aan de dell. Dus zoals gezegd de keuze tussen snel en lang op de accu of nog sneller en minder lang op de accu.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

die acer heet 4 (!) usb poorten tov. 2 bij de dell
en ook nog een hd die 2x zo veel capaciteit heeft.
die acer is ook nog eens mooi. :P

vergeet ook niet de garantie die bij dell iets van 400 euro kost voor 3 jaar als je die er nog bij wilt nemen.

[ Voor 30% gewijzigd door PipoDeClown op 29-10-2003 09:28 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 17:27

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik denk dat de acer ook al een aardige looptijd heeft met de Xp-M.
Mijn broertje heeft de Targa 2500+ alleen dan met de Ati M10(9600). En die kan makkelijk een divx kijken, wat toch wel wat cpu load geeft, en dan heeft ie nog iets van 30% over. En daar zit geloof ik een 6000 of 6600 mAh batterij in.
Verder is een centrino ook wel geil natuurlijk, maar daar zit zo'n strond nvidia in, ik gok erop dat die heel een stuk sloomer is als de m9 (9200).
En verder vind ik Acer persoonlijk een prima merk, zijn erg soliede laptops.
Vriend heeft trouwens een p4 2.6 ghz Acer, non mibile, en heeft er nooit probs mee.
ow ja en zoals PipoDeClown al zegt;

Acer heeft 4 USB ipv 2x USB
Acer heeft 60 Gb ipv 30 Gb.
Acer heeft 1440 scherm ipv 1280 scherm.

Ik was echt voor de Acer gegaan, alleen zal ik wel een stukkie zwaarder zijn, maar of ie nou echt 'zwaar' is, hij zal wel nix wegen vergelijken met een 17"laptop.

[ Voor 21% gewijzigd door DaOverclocker op 29-10-2003 09:20 ]

systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
Voor de Acer ben ik ong. hetzelfde kwijt als voor de dell, scheelt nog geen 60 euro;
Beiden met 3 jaar onsite nbd garantie...

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 11:53:
Voor de Acer ben ik ong. hetzelfde kwijt als voor de dell, scheelt nog geen 60 euro;
Beiden met 3 jaar onsite nbd garantie...
Ik zou zeggen zet je B) en kijk is goed naar het uiterlijk. :P
Ik zou wel weten met welke ik in de trein zou willen zitten O-)

#StopBurningStuff

Verwijderd

Topicstarter
Had net de laptopper aan de lijn, Acer heeft géén onsite garantie maar pickup&return :(
Da's een zware min voor de Acer !
Acer heeft wat mij betreft 10% voorkeur tov de Dell;
De nadelen :
Acer :
• Garantie
• Drivers worden niet voldoende bijgehouden
• Kortere looptijd
Dell :
• Pentium-M langzamer dan Athlon-M
• Logger
• Mindere videokaart

De voordelen :
Acer :
• Mooi design
• Snel en volledig
Dell :
• Garantie
• Drivers worden goed bijgehouden.

Kortom, ik neig naar de Acer, maar zou toch graag weten wat nare ervaringen zijn met Acer en Dell, ook goede ervaringen weeg ik mee.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Ik zou zeggen, lees eens mijn topic.

Dit model heeft namelijk de zelfde behuizing als de oa de TM800.

Een probleem van deze is dat de muisknopje's heel vaak ( helaas al 3x zelf gehad en dus rma ) kapot gaan.

Ook is de garantie naar 1 jaar carry in gegaan... :(

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Volgens mij ben je al voor de Acer gegaan in de HK te lezen of niet :?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• dion_b
  • Laatst online: 16:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---
De laatste tijd is de hoeveelheid "welke componenten" vragen enorm toegenomen, alsmede de vraag of hun huidige bestellijstje goed is....
Het bouwen van een PC is het leukste wat er is (vind ik) en als je er niet zo maar uitkomt is het heel makkelijk om het hier ff te vragen. Echter; de geschiedenis heeft ons geleerd dat dergelijke threads meestal uitlopen op een "merk X vs merk Y"-oorlog, omdat Pietje zweert bij merk X, en Jantje weer niet zonder merk Y kan.

Aangezien het antwoord vrijwel altijd hetzelfde is, zou ik graag willen vragen om geen PC-bouw topics te plaatsen met als enige inhoud een lijst componenten.
Dat gaat net zo goed op voor deze laptops, alleen ontbreekt in de topicstart zelfs een lijst componenten...

Zoals in PMG FAQ staat:
Het komt er concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna op zélf zoek gaat
/zelfwerkzaamheid- dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.