Toon posts:

[VB] MDB Versie check

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!,

Weet iemand misschien een manier om van een Acces MDB/MDE databestand uit te vragen met welke Access versie deze is aangemaakt? Ik ben bezig met het in VB bouwen van een exe bestand die automatisch voor de MDB/MDE de juiste access versie start (97 als deze in 97 is gebakken of anders XP), met daarbij de parameters voor het te gebruiken werkgroepbestand, gebruiker, etc.

Ik zoek dus een specifiek kenmerk op het MDB/MDE bestand. Ik hoopte eigenlijk dat de "version" property gewoon iets dergelijks zou bevatten, maar helaas. Mijn zoektoch heeft tot noch toe nog niks opgeleverd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 15:48 ]

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar je als je een Access database opent via de OpenDatabase methode van een DAO Workspace obect dan kan je de Version property uitlezen.
Versie 3.5 is Access97 en versie 4.0 is dan Access2000 geloof ik.

Dit heeft wel als nadeel dat je de hoogst mogelijke DAO versie geinstalleerd moet hebben anders krijg je waarschijnlijk een foutmelding.

Verwijderd

Topicstarter
Lister schreef op 28 October 2003 @ 22:01:
Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar je als je een Access database opent via de OpenDatabase methode van een DAO Workspace obect dan kan je de Version property uitlezen.
Versie 3.5 is Access97 en versie 4.0 is dan Access2000 geloof ik.

Dit heeft wel als nadeel dat je de hoogst mogelijke DAO versie geinstalleerd moet hebben anders krijg je waarschijnlijk een foutmelding.
Tanks! Op basis hiervan iets dergelijks gedaan met ADO (Ado 2.5 is overal standaard bij ons geinstalleerd):

code:
1
2
   adoConnectie.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};Dbq=" & strRemoteDB & ";SystemDB=" & strremoteMDW & ";", AccessUser, AccessPassword
    Select Case CLng(Left(adoConnectie.Properties("DBMS Version"), 2))

case 3 = access 97, 4 = access XP.

Heel erg bedankt!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Vergeet je access 2000 niet?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij