[illustrator] Kleurgescheiden PDF

Pagina: 1
Acties:

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Topicstarter
Ok, nu heb ik deze vraag een half jaar geleden ook een keer gesteld, maar daar heb ik 1 reactie op gehad en die had mij niet geholpen, dus ik hoop nu meer sucses te boeken.

Het probleem:
We hebben hier een klant die levert alles in illustrator aan, opzich geen probleem. Wat nu het leuke is hij importeerd via een plug-in een dcs plaatje (photoshop eps alleen dan met steunkleuren). En daar zit het probleem, normaal slaan we de illustrator op als eps en importeren we de hele handel in xpress. Alleen wordt het dcs plaatje in de pdf full colour ipv steunkleuren. Als je de dcs file los importeerd in xpress en daarover de illustrator eps zonder het dcs plaatje laat lopen, doet deze het wel goed. Dat is alleen geen optie omdat de klant geen xpress heeft.

Waar we nu achter gekomen zijn is dat als je vanuit illustrator kleurgescheiden print naar een postscript, de postscript file wel goed is, maar zodra we er een pdf van maken ziet hij de pagina nummers verkeerd. (vanuit xpress wordt het cyaan:1, magenta:1 enz, en vanuit illustrator wordt het name:1, magenta:2, pms 286 cv:3 enz). Dus hij ziet elke kleur als een aparte pagina, en ik wil dat hij alle kleuren op 1 pagina ziet.

Het gaat echt om kleurgescheiden pdf, composite pdf is ook geen optie. Programma's die gebruikt worden: Illustrator 9, en distiller 5 draait op macos 9.2.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Probeer het eens met de nieuwe Acrobat. Naar mijn weten gaat Acrobat 5 vreselijk slecht met steunkleuren om. En volgens mij ondersteunt het sowieso geen Multichannel DCS 2.0 bestanden. En dat zijn de bestanden waar hij het volgens mij over hebt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn