Toon posts:

Veritas Intelligent Diasater Recovery probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het uitzoeken hoe de Intelligent Diasaster Recovery werkt van Veritas Backup exec 9.0

Het ging allemaal prima het maken van een backup, dan het maken van bootable recovery media, en terug zetten.

Maar nu ben ik bezig om een back up terug te zetten op een RAID 5 (Compaq Smart Array Controller 5300) config, Maar nu loop ik tegen het probleem aan dat als ik mijn Veritas IDR bootable(met de benodigde windows onderdelen) cd er in stop dan boot ie vrolijk en begin het setup proces van windows 2000 server.

Maar bij het kiezen van partitie geeft ie een damaged or unformatted disk aan, nou prima dat klopt want die raid-5 is net aangemaakt, dus ik formateer em NTFS.
Vervolgens worden de benodigde bestanden gekopierd en daarna wilt een reboot doen.

Maar dan gaat het fout, want waar echter de installatie verder had moeten gaan, krijg ik een zwart scherm, en voor de rest gebeurd er nix.

Als ik echter de setup weer helemaal vanaf het begin draai staat er bij partities NEW ntfs volume, en dan kies ik voor vorige installatie verwijderen. en als ie dan alles gekopierd heeft en gereboot, dan gaat ie wel verder.

waar kan dit aanliggen.

Ik heb ook al van te voren geprobeerd om em te formatten met Partition Magic maar dat hielp ook niet.

En dit probleem deed zich niet voor bij een gewone enkele schijf die op de normale onbioad scsi controller zat aangesloten

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
in de standaard win2k setup zit waarschijnlijk niet de juiste raid-controller driver...

bij een unattended setup kun je deze driver toevoegen in een bepaalde directory, bij een handmatige setup op F?? drukken om een extra driver toe te voegen

In IDR toevoegen (even copy/paste gedaan)

Re: Does Backup Exec IDR work on PowerEdge 2600 Win 2k
Options

I took the following from the Administrators Guide

The administrators guide (note over 9 MB - best to right click on the link below and choose the "Save As" option to your local hard disk). Its should be on the powervault cdrom as well

http://ftp.support.verita...wsNT/BeAdmin86_240870.pdf

Appendix E, VERITAS Backup Exec - Intelligent Disaster Recovery Option 675

During the SCSI device detection phase of this utility, if a SCSI driver version is
detected on the media server that is different from the version on the Windows NT
installation CD, you are prompted to use either the default SCSI drivers that are on
the Windows NT installation CD, or to use the SCSI drivers that are installed on the
media server.

Note For Windows 2000, SCSI drivers are not copied to the diskettes. If you are using
Windows 2000, press during system startup to install SCSI device drivers.

- Select Use Default SCSI drivers that are available on the inserted CD when
you are creating disaster recovery diskettes for multiple computers or for a
machine other than the selected machine.

If you do not know whether or not Windows NT supports a driver, you should
select this option and add the driver at a later time. For more information, see

"Recovering Systems with a Third Party or RAID Controller" on page 699.

Using the IDR Preparation Wizard

- Select the default, Use SCSI Drivers currently installed on this system, when
creating disaster recovery diskettes for the selected machine. This option adds the
drivers currently installed on the selected machine to the Setup diskettes.

Note: In most cases, you should use the SCSI drivers currently installed on the computer
being protected because the drivers contained on the Windows NT CD may not be
up-to-date. If you have an IDE hard disk greater than 8 GB you must select
Use SCSI drivers currently installed on this system.

Since IDR runs at a Service Pack 0 or 1 level, some SCSI drivers, such as Symbios
Logic drivers, will not work because they rely on later Service packs.

[ Voor 131% gewijzigd door paulhekje op 28-10-2003 15:43 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry ik was er vergeten bij de zetten dat ik wel F6 heb gedruk tijdens de setup en de Smart Array Controller 5300 driver heb geladen.

En wat ik dan nog vreemd vind is dat als ik tijdens de setup een nieuwe parties aanmaak of de bestaande formateerd en ik run de setup nog een keer dan gaat ie wel in een keer door, maar bij de eerste keer niet dan moet het in de windows setup worden geformateerd

Verwijderd

Wat ik in het verhaal van de TS mis, maar dat kan per ongeluk zijn, dat er niet gesproken wordt over een machine specific floppy.
Op die flop staan de machine specifieke eigenschappen van de hardware, wie weet dat daar iets fout gaat !?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helemaal geen machine specific flop, ook nooit gebruikt en toen ik aan het testen was op een enkele SCSI schijf verliep alles prima.

Maar het ik neem aan dat de Machine specific data op de bootable cd wordt weggechreven.

want er wordt een cd door veritas aangemaakt met de benodige Windows 2000 Server installatie bestanden en dan neem ik ook aan die machine data er ook op wordt gegooid.
(je zult waarschijnlijk zeggen dat je nooit iets moet aannemen als het over computers gaat, maar tot dat ik met RAID ging werken deed alles het prima)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met de helpdesk gebeld en die zeiden dat het mischien kwam door dat ik een oudere revisie gebruite en dan ik rev. 4454 + hotfixes 2, 12 en 15 moet hebben. Dat heb ik gedaan en nu werk het wel met RAID 5.

Dus deze mag op slot van mij

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 11:40 ]

Pagina: 1