K7S5A en Promise Ultra133 TX2 controller

Pagina: 1
Acties:

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Ik heb sinds kort een promise ide controller gekregen, om mijn 3e hdd aan te sluiten. nu deed deze het eerst niet. dus na veel geklooit heb ik hem eindelijk aan het werk gekregen, na alle pci sloten af te hebben gegaan. het enige pci slot waar hij in werkt is degene onder mijn agp slot, wat de koeling van mijn videokaart belemmerd.. die heeft namelijk goede koeling nodig omdat het een 9800SE@pro is.
Hoe kan ik zorgen dat hij ook in een ander pci slot werkt?

Het gaat dus om een:
ECS K7S5A mobo
Promise Ultra133 TX2 controller

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 13:57

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

heb je al eens geprobeerd met het irq te spelen als hij in een ander pci slot zit? en anders misschien een biosupdate?

[specs]

Verwijderd

misschien dat hier iemand zit die het weet :

http://pub140.ezboard.com/bk7s5amotherboardforum

daar hangen wel 'power'-users rond, die zelfs al een alternatieve K7S5A Bios hebben gemaakt ;-)

of hier :

http://www.neoseeker.com/...hp?fn=browse_forum&d=7636

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 15:58 ]

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Druk hem daar niet onder.
Wat je kan doen is de nieuwste cheepomanbios downloaden en deze flashen voor je moederbord.
Daarna alle onnodige onboard prut uitzetten, zodat er zo min mogelijk IRQ bronnen worden gedeeld. Dan zou het moeten werken. Heb hier hetzelfde euvel gehad en het werkte voor mij.

Ps. heb hem zelf in PCI slot 4 zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Tatsu op 28-10-2003 16:13 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• geez
  • Laatst online: 02-02 15:57
Dank julie, ik heb hem aan het werk.
heb wat onboard prut (sound en 'modem') uitgezet.

Nog een vraagje trouwens, wat is DFC? Ook iets dat ik aan/uit kan zetten in het bios, bij features.

[ Voor 15% gewijzigd door geez op 29-10-2003 08:48 ]