Toon posts:

[xhtml] Printen etiketten vanuit webpage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijd voor een nieuwe uitdaging :)

Voor een project wil ik etiketten kunnen printen vanuit een webpage. Op zich geen probleem, ik heb op dit moment al een PHP script draaien die facturen op a4 formaat in xhtml genereert. Geen enkel probleem met het uitprinten ervan, met dank aan een aantal topics hier op tweakers 8)

Maar nu de problemen bij het printen van etiketten. Er moeten etiketten worden geprint voor artikelen, op elk etiket moeten 2 a 3 regels tekst, niet al te veel dus.
Er zijn in mijn ogen twee oplossingen om dit te doen vanuit een webpagina :
- Gebruik maken van een etiketvel van 3 * 7 stickers, zo een a4-tje opbouwen in XHTML + CSS en de marges van de laserprinter zo laag mogelijk zetten (halve cm als ik het goed heb gelezen). Dit is even pielen, maar in mijn ogen wel een realistische manier.
- Gebruik maken van een labelprinter. Erg mooi systeem natuurlijk, alleen ik weet totaal niet of ik dit aan kan sturen vanuit een webpage. Kan ik dan in het formaat van die stickers aparte "pagina's" genereren in XHTML?

Iemand enig idee wat ik het beste kan doen of wat er mogelijk is?
Graag hoor ik wat adviezen of tips.. Voor vragen hoe ik een a4 netjes kan uitprinten vanuit een webpage kan je hier denk ik ook wel terrecht :)

Bedankt alvast!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38
Clientside stuff (html, etc) hoort thuis in W&G
Zie ook de forum description.

https://fgheysels.github.io/

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

3de oplossing: stickers op een pin-feed printen : de pin-feed baan is steeds maar 1 sticker breed..

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Brothar schreef op 28 October 2003 @ 15:33:
3de oplossing: stickers op een pin-feed printen : de pin-feed baan is steeds maar 1 sticker breed..
Dat bedoelde ik in principe met een labelprinter. Nou ok, drie opties dus.. Maar is dit uberhaupt mogelijk vanuit een webpage?

P.S. Bedankt voor het verplaatsen Admin, mijn fout 8)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Waarom niet op een A4 stickervel? :)
Zou mijn keuze zijn.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik zou persoolijk met tabellen werken en %en, zo print ik mn facturen uit via ons webapplikatie, en die heb ik nagemaakt van davifactuur, en das gewoon te doen (en die bestaat uit vrij veel uitlijning werk)

edit:

en op die manier zou beide manieren van printen mogelijk moeten zijn!

[ Voor 17% gewijzigd door M4RTiN op 28-10-2003 17:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als je nou even goed gelezen had.. Printen van een factuur kan allang, volledig xhtml 1.0 strict zelfs ook nog. Een factuur kan zelf automatisch over meerdere pagina's worden verdeeld, dat is het probleem niet..

Ik zit met die print marges en dan het printen op stickervellen.. Ik hoopte dat er iemand was die ervaring had met het printen van stickers, maar ik denk dat ik het ga proberen met die stickervellen :)

Verwijderd

Ik heb ook een 'module' gebouwd waarmee je stickervellen kunt maken en printen. De gebruiker kan alle afmetingen invullen (grootte van sticker, hoe groot de marge, etc) en ik heb daarvoor gebruik gemaakt van PDF. Je kunt met PHP vrij eenvoudig PDF'jes maken namelijk. Dat vergt natuurlijk wel wat uitzoekwerk, maar het werkt erg goed!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de mogelijkheid om een pdf te genereren ook al bekeken, maar dan zit ik vrijwel met dezelfde problemen. Je zit toch met die marges van de printer die standaard zo klein mogelijk moeten worden gezet.

Ik ga toch maar voor het maken van een a4 stickervel met een standaard etiket formaat, waar je in kan stellen hoeveel stickers er van het eerste blad ontbreken (om zodoende stickervellen waar bv 5 stickers af zijn niet nutteloos te verklaren).

Als iemand nog betere ideeen of suggesties heeft, kom maar op 8)
Pagina: 1