Toon posts:

maximaal AGP 2x

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
eej,

had vorige keer het probleem dat mijn ati radeon een dode pixel gaf (heb ik nieuwe kaart gekregen). Ben ik net aan het kijken in de videokaart instellingen kom ik bij de tab smartgart. Staat er dan mijn agp snelheid maximaal 2x is. terwijl mijn moederbord (Epox 8K3A) gewoon 4x agp aankan. Ik mijn ati bios geupdated had geen nut, mijn moederbord heeft al de nieuwste bios. Ik heb ook een andere videokaart geprobeerd en die ging gewoon wel op 4x agp snelheid. Hoe valt dit op te lossen???

pc spec:

Epox 8K3A
AMD Athlon 1700+
512 Mb PC2700 geheugen
radeon 9700 pro

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Hoe staat AGP ingesteld in de Bios?

En ik heb het zelf ook hoor, heb 8x Agp maar sommige tools zien dat niet en noemen het dan 2x Agp.

Terwijl ik toch overal 8x Agp voor de rest heb staan.

Misschien is de tool gewoon fout, probeer het eens met SiSoft Sandra....

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 28 October 2003 @ 15:23:
Hoe staat AGP ingesteld in de Bios?

En ik heb het zelf ook hoor, heb 8x Agp maar sommige tools zien dat niet en noemen het dan 2x Agp.

Terwijl ik toch overal 8x Agp voor de rest heb staan.

Misschien is de tool gewoon fout, probeer het eens met SiSoft Sandra....
in bios kan ik ook niet hoger als agp 2x instellen met 9700 pro, wel met een andere videokaart

Verwijderd

via chipset ???
via 4x agp fix draaien............

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 15:29:
via chipset ???
via 4x agp fix draaien............
ik heb inderdaad een via chipset en waar moet ik die 4x agp fix vinden?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:28

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

http://www.viaarena.com

Zou zeggen leef je uit :P

[ Voor 39% gewijzigd door Notna op 28-10-2003 15:32 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees net dit:

Category:
AGP, display & 3D problems

Question:
I cannot get 4x AGP working with my ATI video card.

Answer:
Some older VIA chipsets do not have 4x AGP support. Because of this, ATI has disabled 4x AGP support in their drivers when it detects any VIA chipset, whether that chipset supports 4x AGP or not. For further support on this issue, please contact ATI.

geld dit ook voor mijn moederbord ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 20:48
Because of this, ATI has disabled 4x AGP support in their drivers when it detects any VIA chipset, whether that chipset supports 4x AGP or not.
Ik kan je sowieso vertellen dat dit al niet meer klopt. Ik heb een moederbord met VIA chipset en een ATI videokaart en bij mij staat ie gewoon standaard op AGP 4x, dus dat het automatisch op 2x gaat draaien als de driver merkt dat je een VIA chipset hebt klopt niet.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 28 October 2003 @ 15:40:
[...]
Ik kan je sowieso vertellen dat dit al niet meer klopt. Ik heb een moederbord met VIA chipset en een ATI videokaart en bij mij staat ie gewoon standaard op AGP 4x, dus dat het automatisch op 2x gaat draaien als de driver merkt dat je een VIA chipset hebt klopt niet.
het staat in de faq van www.viaarena.com :S

• Hahn
  • Laatst online: 04-08 20:48
Ik heb het gezien, maar ik heb hier toch echt een VIA chipset én draai 4x AGP standaard, zonder dat ik er wat aan heb veranderd.

Misschien dat het vanaf een bepaalde versie van AGP/moederborden weer wel werkt, maar dan zou het er fout staan.

The devil is in the details.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Tja, kennelijk heeft ATi het probleem dan opgelost. Want ik draai op dit oude bordje (Asus A7V-E met Via Apollo KT133) anders wel een Radeon 9500 op AGP 4x en het werkt prima. :)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:28

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb je eigenlijk al de Via-4-in1-Driver geprobeerd?

http://www.viaarena.com/?PageID=300

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is zo vaag want de vorige kaart draaide gewoon agp 4x maar had een dode pixel links onder. en deze videokaart draait maar agp 2x. en beide waren 9700PRO.

als ik dit allemaal aanhoor. kan ik niet trug naar de winkel omdat hun testen op een ander moederbord en dan gewoon agp 8x hebben :S

edit] 4 in 1 staan er natuurlijk allang op!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 15:55 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:41

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Gelukkig scheelt agp 2x en agp 8x in de praktijk meestal maar een paar % het is niet zo dat agp 8x vier keer sneller is. Maar dat wist je als echte tweakert vast wel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik vind het gewoon vaag dat mijn vorige radeon gewoon wel 4x agp draaide en deze maar maximaal 2x

Verwijderd

Ik heb hier een fx 5700le en een soltek 75-kav. Die soltek mobo ondersteund 100 procent 4x agp omdat me vorige vga kaart ook goed deed op 4x enabled. Maar Ik wil graag dit opgelost hebben en wil dus niet horen dat het een paar procent shceelt, wil gewoon het maximale. ;)

Uitgelezen gegevens everest ultimate

Noord Brug VIA VT8363A Apollo KT133A

AGP apparaat
AGP Versie 2.00
AGP Status Geactiveerd
AGP-apparaat nVIDIA GeForce FX 5700LE
AGP doorvoergrootte 256 MB
Ondersteunde AGP Snelheid 1x, 2x
Actuele AGP Snelheid 2x
Fast-Write Ondersteund, Geactiveerd
Side Band Addressing Ondersteund, Geactiveerd
///////////////

Grafische Processor Eigenschappen
Video kaart nVIDIA GeForce FX 5700LE
GPU Codename NV36LE (AGP 4x 10DE / 0343, Rev A1)

- vaagheid?? -

Die fx5700le is zeker wel 4x hij kan zelfs 8 x aan...
Ik krijg met agp 4x aan rare dingen in beeld zie dus niets en dan kan ik de game uitzetten dmv ctr alt del.

Wat ik gedaan heb:
via agp fix gedraait maar deden games ook niets.
fast write uit
drivers update
via vier in 1;)

Moet ik misschien mijn bios updaten( van vga)? en/of andere mogelijkheden zijn welkom
En ik kan kiezen in mijn bios: agp 4x enabled of disabled dus kan niet een 2 of 4 invullen. Op het bord zelf staat ook bij de poort agp 4x port ofzoiets, dus dat is uitgesloten lijkt me

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een KT133a, bestond AGP 4x toen al? :P
Maarre, als een topic 2 jaar oud is hoef je het echt niet omhoog te schoppen omdat je toevallig net zo'n probleem hebt hoor...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

beter dan een een nieuw topic maken en weer op slot worden gegooid en enge mails van de tweakers.net crew liever kom je met mogelijkheden anders kun je beter andere hobbies zoeken = )

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ondersteunt een 9700 wel AGP 2x?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ja AGP 4x bestond toen al... :P (en anders is hier het bewijs er nogmaals voor)
En ja een 9700 ondersteunt AGP 2x. Maar get gaat hiero m een FX5700LE.

Als je op AGP 4x problemen hebt en op AGP 2x het beeste goed loopt. Dan zou ik zeggen draai gewoon lekker op AGP 2x. AGP 2x -: AGP 4x levert volgens mij niet reteveel extra performance op hoor.
En aangezien je de VIA AGP4X FIX al geprobeerd heb kan het zijn dat je chipset gewoon moeite heeft met AGP 4x. Dat komt wel vaker voor bij oudere chipsets. De AMD Irongate chipset voor de eerste Athlons zou max AGP 2x aan moeten kunnen, maar door volgens mij signaalverlies in de chip gaat dat niet altijd even goed dus gaat ie terug naar AGP 1x.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1