Toon posts:

nforce 2 maar geen soundmax!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus a7n8x-x moederbord. Daar zit een nforce 2 chip op. Wanneer ik dus nu de laatste nforce drivers 2.45 erop zet dan zou ik toch ook een menu moeten krijgen in het configuratiescherm. Het enige waar ik iets met geluid kan veranderen is in het geluidenoptiesscherm van windows zelf.

Op mijn moederbord zit geen gameport dus heb ik mn oude creative 1024 geluidskaart erin gestopt om toch mn sidewinder erop aan te kunnen sluiten. Maar ik laat al het geluid lopen via nvidia Nforce audio.

Waarom krijg ik soundmax niet te zien? en hoe krijg ik het welte zien? |:( :'(

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:11
Zit op dat budget-bord dan wel die mooie soundstorm-chip?
Ik dacht van niet (uit mijn hoofd).

Verwijderd

Nee, de alc chipset zit erop (dus budget).

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

nForce2 doet niet aan Soundmax :) Alle borden met nForce2 chipsets hebben gewoon de nForce control panel. Die zal je dan even vanaf je Nforce cd moeten installeren ;). De luxe borden hebben de echte Soundstorm (MCP-T) en de 'gewone' nForce2 borden, inclusief de A7N8X-X heeft de gewone Realtek audio (MCP) chip. Zie ook http://usa.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-x/overview.htm :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Op de A7N8X-X kun je gewoon een gameconnector aansluiten op het mobo.

SoundMax zit afaik alleen op de Intel bordjes van Asus.

Op de A7N8X-X zit een RealTek ALC650 audio codec chip

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ReemF schreef op 28 October 2003 @ 15:03:
nForce2 doet niet aan Soundmax :) Alle borden met nForce2 chipsets hebben gewoon de nForce control panel. Die zal je dan even vanaf je Nforce cd moeten installeren ;). De luxe borden hebben de echte Soundstorm (MCP-T) en de 'gewone' nForce2 borden, inclusief de A7N8X-X heeft de gewone Realtek audio (MCP) chip. Zie ook http://usa.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-x/overview.htm :)
Hmm misschien bedoel ik eigenlijk ook dat nforce control panel. Sorry dacht dat dat het zelfde was. Maakt niet uit want dat nforce control panel krijg ik er ook maar niet op. :'(
Ik had die nforce drivers van de cd geinstalleerd. Maar ik zie maar geen control panel bij mn configuratie scherm. Ook niet als ik een nieuwere d/l.
ga ik naar C:\NVIDIA\nForceWinXP-2K\2.45\AudioUtl dan krijg ik de volgende melding:kan de nvidia-audiodriver niet initialiseren.Installeer de driver en probeer t opnieuw.

Ja hoe vaak moet ik die driver dan installeren zeg. Ik installeer hem toch! Vervolgens staat er gewoon nniiks

Verwijderd

Kijk eens in je logfiles _waarom_ hij niet wil installeren.

Bij wél SoundStorm bordjes (A7N8X-Deluxe bijv.):
Het Nvidia nForce bedieningspaneel komt dan in je taakbalk naast de klok te staan. Het bijbehorende configuratiescherm CPL is %systemdir%\sscpl.cpl

Al is dat laatste nog maar de vraag aangezien je een RealTek codec chip hebt.. ;)

Drivers van je mobo vind je hier: http://www.asus.com/suppo...em.aspx?ModelName=A7N8X-X

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 15:32 ]

• [FSF]Moses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 15:18:

Niet helemaal waar... Ook op de Asus A7V8X-X (AMD Mobootje) zit dat beestje :)
Ben er best tevreden mee :D

[ Voor 5% gewijzigd door [FSF]Moses op 28-10-2003 15:24 ]

Moses

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 15:18:
Op de A7N8X-X kun je gewoon een gameconnector aansluiten op het mobo.

Op de A7N8X-X zit een RealTek ALC650 audio codec chip
Oh dus dat hele nforce control panel verhaal gaat niet op?
en misschien domme vraag maar zo'n gameconnector had dat bij het moederbord moeten zitten? Er zitten nl 4 usb ingangen op het mobo en geen gameport

Verwijderd

misschien domme vraag maar zo'n gameconnector had dat bij het moederbord moeten zitten?
Asus website : optional

Zo heb je ook nog bijvoorbeeld een koptelefoon/frontpanel aansluiting zitten en een losse sensoraansluiting waarvoor je in beiden gevallen geen brackets bijgeleverd hebt gekregen als het goed is.

oftewel: goedkoop bordje, niet bijgeleverd, wel connector op mobo > Zelf maken/kopen. :)

Pinout van mobo staat in je handleiding, pinout van gameport staat hier: http://www.hardwarebook.n...input/gameportpcmidi.html
Niet helemaal waar... Ook op de Asus A7V8X-X (AMD Mobootje) zit dat beestje. Ben er best tevreden mee
Logisch ook, want SoundMax is een softwareprogramma om je Analog Devices ADI1980 chipje aan te sturen. Zonder die chip geen SoundMax software.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 15:39 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

En die gameport heb je misschien als aparte bracket bij je mobo gehad, inclusief kabels om hem intern op je mobo aan te sluiten :P. Verder is het een idee om eerst de 2.45 drivers uit te pakken naar een tempdir op je hdd, en vanuit daar handmatig je audio drivers te installeren, dan is alles voor elkaar.

Overigens is dit vaker langs gekomen, oa in PMG. Gebruik de search dus, dan komen er handige topics als nForce 2.45 WHQL, wat vinden jullie ervan? uit :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Door Berran - Saturday 28 June 2003 19:04

Mijn probleem is ook opgelost!!!

Bij MSI en waarschijnlijk ook alle andere NForce2 mobo's met dit probleem moet je de eraltekdrivers, van de realteksite downloaden. Niet ASUS/MSI, niet NVidia (2.03 iig), maar die van Realtek. Dan werkt het surround geluid wel! Hier staat de oplossing.

Stom dat Nvidia niet even hun drivers fixxed :S Is al vrij lang bekend.

Dit stond dus in een andere topic. Is toch raar dat je bij je moederbord wel een nforce driver cd bij krijgt en er niks wordt gezegd over een realtec driver. :/

Kortom GEEN Nforce control panel voor mijn MOBO (a7N8X-X)??!! 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 16:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
op nvidia site staan nieuwe nforce drivers (3.13) Daarin support voor de Realtek ALC655 codec. Deze is zeker niet dezelfde/te gebruiken voor de realtek alc 650!?

Verwijderd

De Nvidia en Asus versies:
- http://download.nvidia.co..._WinXP2K_WHQL_english.exe (File Size: 12.9 MB)
- ftp://ftp.asus.com.tw/pub...2/A7N8X-X/nf2v116_wxp.zip (File Size: 15,6 MB)

Als jij nu die 28,5 MB download, in de readme.txt en .INF kijkt en uitprobeert op je bordje, heb jij je antwoord en de rest van de community ook als je de bevindingen hier weer post.
Ik weet zeker dat er minstens een aantal je dankbaar zullen zijn die ook zo'n bordje hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 03:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 03:05:
De Nvidia en Asus versies:
- http://download.nvidia.co..._WinXP2K_WHQL_english.exe (File Size: 12.9 MB)
- ftp://ftp.asus.com.tw/pub...2/A7N8X-X/nf2v116_wxp.zip (File Size: 15,6 MB)

Als jij nu die 28,5 MB download, in de readme.txt en .INF kijkt en uitprobeert op je bordje, heb jij je antwoord en de rest van de community ook als je de bevindingen hier weer post.
Ik weet zeker dat er minstens een aantal je dankbaar zullen zijn die ook zo'n bordje hebben.
Nou ik heb nu inmiddels 3.13 drivers erop. Nvidia control panel is er nog steeds niet. Geluid heb ik wel hoor maar dat had ik altijd wel. Ik heb gewoon geen soundstorm. Moet ik maar weer die realtek drivers installeren. Dit is zeker ook niet met een biosupdate of een jumpersetting te veranderen. Sorry als dat een hele domme vraag is :X

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 12:23
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik had eerst ook bij Realtek die applicatie vandaan om me geluid in te stellen. Nu de nieuwe nForce drivers geinstalleerd, en het is weer pleite. En wederom natuurlijk geen mogelijkheid binnen de package van NVIDIA om 5.1 in te stellen.

Beetje jammer van hun :(

Verwijderd

Topicstarter
CyberTijn schreef op 08 november 2003 @ 16:35:
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik had eerst ook bij Realtek die applicatie vandaan om me geluid in te stellen. Nu de nieuwe nForce drivers geinstalleerd, en het is weer pleite. En wederom natuurlijk geen mogelijkheid binnen de package van NVIDIA om 5.1 in te stellen.

Beetje jammer van hun :(
Klopt. Beetje jammer. Dat asus a7N8x-x is toch een vrij veel gekocht moederbord dacht ik zo. Dan kunnen ze dat control panel toch wel gewoon voor elkaar krijgen! Vreemd. Nou maar weer drivers van realtek D/L ;(
Pagina: 1