[Novell] Client geen IPX/SPX meer?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
In een overwegend Windows netwerk staat hier nog één Novell machine. Als ik op een werkstation met Windows 98 een Novell Client installatie doe (inmiddels versie 3.4), krijg ik na herstart geen inlogscherm van Novell te zien, maar de gewone Windows logon.
Bij Netwerkomgeving staat ook geen ander protocol dan TCP/IP, terwijl dat Novell machientje bij ons (4.nogwat) dat zeker niet ondersteunt. Ik heb dit al op 3 machines gehad, ik vrees dat die nieuwe client óf standaard niets meer doet met IPX/SPX, óf gewoon echt niets meer met IPX/SPX doet (in beide gevallen kom ik er niet uit)

Heeft iemand hier ervaring mee? Of nog mooier, versie 3.1 ofzo van die Novell Client? Als ik met google een oudere versie probeer te downloaden, kom ik uitsluitend op universiteits-websites uit die wel een oudere client hebben, maar dan al helemaal aangepast aan hun instellingen....

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Novell Client 3.21 eens proberen?

http://support.novell.com...download/pub/95321pt5.exe

En hier een hele waslijst met Novell clients:
http://support.novell.com/filefinder/7172/

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 15:41 ]

• 0siris
Midnightimpact dit zijn allemaal patches voor een client, niet de client zelf helaas. Ik hoop dat iemand een oudere client kan / wil uploaden.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:27

momania

iPhone 30! Bam!

0siris schreef op 28 oktober 2003 @ 17:23:
Midnightimpact dit zijn allemaal patches voor een client, niet de client zelf helaas. Ik hoop dat iemand een oudere client kan / wil uploaden.
De nieuwste client van Novell heb ik zelf laatst nog op een win2k machine geinstalleerd en daar kon ik wel kiezen voor IPX/SPX en werden de netwerk drivers ook gewoon geinstalleerd.

Zou het er aan kunnen liggen dat die versie geen ondersteuning meer heeft voor win98 :?
Laat maar, zie net dat die versie juist voor windows 98 is.

Ik zal iig morgen even kijken op m'n werk of ik nog een oudere versie tevoorschijn kan toveren.

Kon je tijdens de installatie trouwens niet kiezen voor welke protocollen je de client wil gebruiken ?

[ Voor 14% gewijzigd door momania op 28-10-2003 20:15 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• 0siris
momania schreef op 28 oktober 2003 @ 20:11:
[...]
Kon je tijdens de installatie trouwens niet kiezen voor welke protocollen je de client wil gebruiken ?
helaas niet nee. Je zou me een groot plezier doen met een oudere versie van die client!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

0siris schreef op 29 oktober 2003 @ 10:10:
[...]

helaas niet nee. Je zou me een groot plezier doen met een oudere versie van die client!
Ik heb je even gemailed :)

Verwijderd

Installeer de client eens custom, je kunt dan zelf de protocollen opgeven (IPX only, IP only, IPX/IP)

• 0siris
momania schreef:
Ik heb je even gemailed :)
En ik jou ook even ;)
Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 10:34:
Installeer de client eens custom, je kunt dan zelf de protocollen opgeven (IPX only, IP only, IPX/IP)
OMG :X , dit werkt gewoon, ik begreep je eerst verkeerd. Dus nu even dé oplossing: Als je nog een versie van Netware hebt zonder TCP/IP, kies bij de installatie van de client níet voor "Typical" zoals je gewend was, maar zoals hierboven door MickSavage beschreven is. Ik voel me nu wel een enorme }:O zeg, ik ga me weer even in een hoekje schamen. Dank allen!

[ Voor 67% gewijzigd door 0siris op 29-10-2003 13:16 ]

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

&#(##(*@%@*#%*@$@$@@%@#^%@& 8)7

:+

Case closed ;)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.