• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:24
Het is toch eigenlijk te mooi om waar te zijn. alks je je verdiept in het menselijk lichaam, zie je hoe knap en mooi alles is, alles is gewoon perfect, oke niet bij iedereen helaas.
Maar dat kan toch niet van de evolutie komen?
Niet alleen het menselijk lichaam, maar alle dieren en planten evenzo!
Hoe komt dit??
Toch GOD??

Verwijderd

Wat nou God?

Waarom moet God nou weer alles gedaan hebben??

Hetgeen wat je wel door God krijgt is oorlog.
(zie andere topic)

Ik heb geen idee hoe het zou moeten komen,
maar het boeit me ook niet echt.

• smerik
  • Laatst online: 13-01 22:20
Ik denk op dezelfde manier waarom jij je ook bij bepaalde dingen aanpast...

As long as the answer is right, who cares if the question is wrong?

Verwijderd

Kijk eens naar de blindedarm
Heb je geen donder aan. veroorzaakt alleen maar last.

btw, evolutie is de recht van de sterkste.
De sterkste(geestelijk of lichaamelijk) zijn perfecter dan anderen

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Blindedarm of niet, het menselijk lichaam zit echt wel mooi in elkaar hoor. Toch vaag dat zoiets zich ooit vanuit een eencellig organisme heeft gevormd (want dat wil men met de evolutietheorie toch beweren? hetzij in mindere mate.. vanaf een 2cellig organisme ofzo :))

Verwijderd

Toch wel evolutie! Daarom zit het jusit zo mooi in elkaar.

Het leven is niet meen zo mooi perfect begonnen. Maar juist extreem eenvoudig. Gedurende miljarden! jaren is het leven beetje bij beetje ingewikkelder geworden.

De basis van elk leven is namelijk DNA. Hier staat in hoe het organisme erut komt te zien etc. Doordat er af en toe wilekeurige wijziginen in het DNA plaatsvinden (mutaties) veranderen organsimen. Meestal is zo'n mutatie niet merkbaar en als ie dat wel is dan heeft ie meestal een negatief gevolg. Het betreffende organsime zal meestal sterven.

Maar af en toe is zo'n mutatie heel gunstig. En wordt zo'n organisme verbeterd. Gedurdende miljoenen jaren levert dit hele complexe organismes op.

Dat het allemaal zo mooi in elkaar it is niets anders dan logisch. Wanneer het niet goed in elkaar zit in een organisme worden zijn kansen om zich voort te planten verkleind en gaat zijn DNA verloren (het wordt niet doorgegeven).

En wat betreft die blinde darm. Das juist een voorbeeld dat de evolutie echt waar is! Vroeger hadden we dat orgaan wel nodig. Tegenwoordig heeft het zijn functie verloren maar is het nog wel in de mens aanwezig. Als God ons gemaakt had waarom zou hij ons dan een nutteloos orgaan gegeven hebben???

Verwijderd

Overigens hebben de mensen die twijfelen aan de evolutietheorie meestal zelf geen kaas gegeten van dat onderdeel van de biologie.

Mensen die dat wel hebben en de evolutietheorie echt begrijpen die zijn vrijwel allemaal aanhanger van die theorie. Dus misschien is het handig voor de twijfelaars om zich eerst eens in genetica en de evolutietheorie te verdiepen alvorens hem in twijfel te trekken.

• Sebastian
  • Niet online
De basis van elk leven is namelijk DNA. Hier staat in hoe het organisme eruit komt te zien etc.
En wie zet dat erin dan :?

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 00:06 schreef Sebastian het volgende:

[..]
En wie zet dat erin dan :?
je zit gewoon te _vragen_ tot iemand zegt dat god alles zo heeft gemaakt niet?
en het antwoord is heel simpel
niet IEMAND zet het er in, maar dat is er gewoon toevallig zo gekomen.

Verwijderd

DNA is waarschijlijk ontstaan uit zichzelf reproducerende moleculen. Dus bij deze.

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-01 15:21
Als iets heel mooi is betekent dat niet dat het gecreeerd is door iemand/iets.

Het stomste wat je dan ook kan zeggen is:
"Oh het is zo mooi, dan moet wel gecreeerd zijn"

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Herinnering aan mezelf:

Naast het nodige materiaal over de evolutietheorie ook een waslijst met alle stompzinnige constructies in het menselijk lichaam opnemen in de W&L FAQ.

Verwijderd

Wel grappig, al door de eeuwen heen wordt alles wat de mens niet snapt of begrijpt aan de goden of magie toegewezen.

Een god is vaak een vervanging voor een rationeele verklaring voor iets.

• Sebastian
  • Niet online
Op woensdag 06 december 2000 01:42 schreef [YR]paladin het volgende:

[..]
je zit gewoon te _vragen_ tot iemand zegt dat god alles zo heeft gemaakt niet?
en het antwoord is heel simpel
niet IEMAND zet het er in, maar dat is er gewoon toevallig zo gekomen.
Uuuh, nee dus. Ik ben niet gelovig, maar sta absoluut wel open voor dingen die ons te boven gaan. Persoonlijk vind ik het menselijk lichaam "wonderlijk" en kan me nauwelijks voorstellen dat dit allemaal "toevallig" zo is ontstaan. Maar zoals ik al zei: Ik kan me er geen voorstelling van maken. Niemand hier op dit forum. Niemand kan met zekerheid zeggen dat er wel of niet een God is. Doe je dat wel dan kijk je niet genoeg om je heen en ben je eigenlijk bang voor het onbekende.

Het is de natuurlijke drang van de mens om alles te verklaren en problemen op te lossen. Maar de mens KAN niet alles verklaren, we kunnen alleen nog maar aannemelijk theorien bedenken waar we ons aan kunnen vastklampen, tot er een nieuwe, geloofwaardiger theorie boven water komt. Je gelooft in iets zonder het zeker te weten, omdat je het nodig hebt om te overleven. Als jij niks had om in te geloven dan had je geen leven.

Goh, waar doet me dit toch aan denken? >:)

• Sebastian
  • Niet online
Op woensdag 06 december 2000 10:24 schreef jona het volgende:
Wel grappig, al door de eeuwen heen wordt alles wat de mens niet snapt of begrijpt aan de goden of magie toegewezen.

Een god is vaak een vervanging voor een rationeele verklaring voor iets.
Nogmaals: IK BEN NIET GELOVIG!!! :( :( :(

:)

En wel om de zelfde reden als waarom ik niet overtuigd ben van het feit dat de werking van het lichaam puur op toeval berust.

Gelovigen staren zich blind op God en proberen alles te verklaren via hem.

Wetenschappers als jullie doen precies hetzelfde, maar dan wordt de God vervangen door de wetenschap.

Ik wil niet blind zijn, en probeer daarom alles van 2 kanten te benaderen.

• Goofyduck384
  • Laatst online: 20:24
Het si goe dat niet allers aan God moeten worden toegewezen, de mens is zekers door de tijd heen gemuteerd, om het maar plat te zegggen.
Er vinden welzeker mutaties plaats in je DNA ja, en daardoor verandert een organisme. Maar ga er dasn niet vanuit dat dit grootschalig gebeurd, dit duurt een hele lange tijd.
Maar ik was meer benieuwd naar het lichaam zelf, om een aantal voorbeelden te noemen:

- als je ziek bent komen er soorten lymfocyten vrij die het tegen gaan en de ziekten onthouden;

- het hart en het borsbeen worden van elkaar gescheiden, omdat er een zakje om het hard heen zit en daar zit weer een bepaalde vloeistof met die en die osmotische waarde in. Hierdoor raakt het hart niet beschadigt;

- uit een eicel en zaadcel komt het hele leven, van 1 cel naar miljoenen ,met organen en bloed en weefsel en prachtige dingen in je lichaam zoals dus de lymfocyten en witte rode bloedcellen, enz.

Toch wel mooi om te zien hoe dit is voortgekomen uit een cel.
Van mij hoef je hier echt niet te gaaan zeuren over God die dit wel of niet heeft gemaakt, maar wanneer ik me hier in verdiep sta ik echt zekers wel verstelt over hoe [prachtig en hoe mooi dit allemaal op elkaar aansluit, dat het enen ervoor zorgt dat het andere wordt geactiveert om dat dan weer te gaan doen, enz enz enz.

Gek genoeg toch?? Maar ik vindt het prachtig en vreemd..

Verwijderd

Nogmaals mensen, het lichaam zit niet "toevallig" zo mooi in elkaar!

Het zit juist express zo mooi in elkaar. Lichamen die niet perfect in elkaar zitten weten gewoon niet te overleven. Dat is evolutie!

En ik sluit het bestaan van een god wel uit. In de zin dat ik er een zeer hoge onwaarschijnlijkheidsfactor aan toe ken. In ieder geval een goed op de manier zoals Christenen etc hem beschrijven. Het is misschien heel goed mogelijk dat er leven mogelijk is in een 4e ruimtelijke dimensie, ent zoals dat ook in een 2e ruimtelijke dimensie wellicht zou kunnen. Ik kan daar gewon geen uitspraken over doen.

Maar een god die de wereld regelt enzo, nee, ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat dat waar is. (krijgen we die hele god discussie weer)

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08-2025
Wat ik me altijd weer afvraag bij dit soort redeneringen. Iets is zo mooi/ingewikkeld dat het niet zomaar kan zijn ontstaan. Het moet dus gemaakt zijn door iets/iemand.
Maar dat iets/iemand is dat toch nog ingewikkelder? En dat kan dan opeens wel? Deze redenering maakt het alleen maar moeilijker, het lost niks op.

| Toen / Nu

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
God is geen antwoord op deze vraag. (De vraag waarom alles zo mooi in elkaar zit.) God is meestal het antwoord op een vraag die je niet kunt beantwoorden, omdat je gewoon nog niet genoeg weet.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Defspace
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Het mooie van de het mensenlijk lichaam en het perfecte daaraan, is wel degelijk ontstaan uit evolutie.
Evolutie is een natuurlijk selectie proces.
De meeste servers draaien nog steed Windows NT zoals gister te lezen was op tweakers.net,
waarom ?, omdat men liever wacht totdat w2k zich bewezen heeft. Zo werkt de evolutie ook.
Jouw lichaam is opgebouwd uit bewezen technieken. De natuur werkt heel sterk met het princiepe "het recht van de sterkste"
Dat zie je tegenwoordig vrijwel alleen nog terug in het dierenrijk. Maar vroeger speelde dat ook een hele grote rol bij de mens.
Een heleboel kudde dieren hebben een leider in de groep, denk aan apen. Deze leider is de bewezen sterkste en heeft eigenlijk het aleenrecht op de vrouwtjes, zodat de vrouwtjes er zeker van zijn dat ze goede genen krijgen.
De evolutie is een process wat al miljarden jaren aan de gang is.
Het begon met eencelige organisme, daarna ongewervelde weekdieren(slakken, kwallen) ,
daarna de geleedpotigen (insecten, krabben)
In diezelfde periode (500 - 100 miljoen jaar geleden) ontstonden de stekelhuidige, kraakbeenvissen (haaien), beenvissen(steur) de amfibieen(kikkers) en de reptielen(krokodillen), ongeveer 200 miljoen jaar geleden zagen de eerste dinosauriers het daglicht. 85 miljoen jaar geleden de eerste vogels en ongeveer 50 miljoen jaar geleden ontstonden de eerste zoogdieren.

Zo ff genoeg geschiedenis.

Meer informatie kan je vinden als je op internet zoekt op "neodarwinistische evolutietheorie"

Verwijderd

Superrembo zegt het perfect. Alles aan god toewijzen is niets anders dan eht probleem verplaatsen.

Maar dan krijg je van de theisten zo'n antwoord als: god is nou eenmaal niet te bevatten.

• smerik
  • Laatst online: 13-01 22:20
Op dinsdag 05 december 2000 22:23 schreef Homan000 het volgende:
Kijk eens naar de blindedarm
Heb je geen donder aan. veroorzaakt alleen maar last.

btw, evolutie is de recht van de sterkste.
De sterkste(geestelijk of lichaamelijk) zijn perfecter dan anderen
Bedoel je dat van de blindedarm door de evolutie komt of het zit er gewoon in?
Volgens mij diende de blinde darm heel wat jaartjes geleden voor de verbetering van de vertering van de 'planten' die men toen at. Ja lekker vaag omschreven, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :9

As long as the answer is right, who cares if the question is wrong?

Verwijderd

[qoute]
Gelovigen staren zich blind op God en proberen alles te verklaren via hem.

Wetenschappers als jullie doen precies hetzelfde, maar dan wordt de God vervangen door de wetenschap.

[/qoute]

ehh, wetenschap IS het verklaren van dingen met hypothese en argumenten ed. Een geloof is het gewoon geloven van een process zonder er arumenten bij te hebben.

Verwijderd

Wij hogere organismen zijn nog steeds opgebouwd uit allemaal deelonderdelen, waar alles zo z'n eigen functie heeft en waarbij delen met elkaar samenwerken.

Het lichaam is één grote fabriek, de source-code bestaat uit eiwit-ketens en alles is verder onder te verdelen...

b.v. Stofwisseling:

Macroniveau: Bloedsomloop
Microniveau: Stoffenstroom in de cel via E.R.
endoplasmatisch reticulum (soort van snelweg soortgelijk aan onze bloedvaten)

Kortom alles is geleidelijk onstaan en hogere organismen zijn ontstaan door symbiose (samenleving) van kleinere organismen...

Waarom zouden we dan anders losse cellen hebben!
Pagina: 1