Toon posts:

Speaker/hoofdtelefoon splitter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een schema voor een speaker/hoofdtelefoon splitter waar dus 1 stekker voor in mijn geluidskaart aan zit en aan de andere kant 2 stekkers voor mijn speakers en hoofdtelefoon.
Na veel gezoek kom ik alleen kabels tegen met een schakelaar om te schakelen tussen de speakers en de hoofdtelefoon.

Ik wil graag dat mijn speakers automatisch uitschakelen als ik de hoofdtelefoon inplug. Hoe kan ik dit voor mekaar krijgen?

Ik weet niet of dit in CME thuis hoort, maar ik gok het er gewoon op.
thanks

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:40
Bij de betere audio/video shop kan je zon splittertje kopen, maar hoe je dan je speakers automatisch uit moet krijgen, geen idee... :)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Splitter kun je overal halen. Maar ik geloof niet dat er zoiets bestaat als wat jij wilt.
Op sommige(meeste) stereo's zit het ingebouwd dat zodra je je koptelefoon erop aansluit dat je geen geluid meer uit je boxen hoort.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Ik wil graag dat mijn speakers automatisch uitschakelen als ik de hoofdtelefoon inplug. Hoe kan ik dit voor mekaar krijgen?
Even naar je lokale electronicazaak lopen en een 3,5mm female inbouw connector met schakelfunctie kopen. Het kan zijn ze geen 3.5mm koptelefoon stekkers met schakelfunctie verkopen, maar grotere modellen hebben ze meestal wel. Dan moet je wel een verloopplug voor je koptelefoon gebruiken.
Verder heb je dan nog een stukje audio kabel + een male en female 3,5mm connector nodig. Een mooi plastic doosje is ook wel aan te bevelen. :)

Zo'n schakelfunctie schakelt de signalen naar andere pinnen toe op het moment dat je je koptelefoonstekker erin stopt. Als je alles op de juiste manier aansluit dan krijg je precies wat jij wilt hebben.

Als je zelf niet handig bent, dan kan je het misschien wel door een kennis/vriend/familielid laten maken. Het kost je maar een paar euro.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Thanks man.
Zal zelf de soldeerbout wel een keer vasthouden (als ik hem kan vinden trouwens).