Toon posts:

Installatie MSI bestand: kan installatiepakket niet openen

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer op het werk een bepaald programma te installeren, maar dit wil niet helemaal lukken. Het is een .MSI bestand, en als ik die wil installeren, dan krijg ik de melding: kan dit installatiepakket niet openen. Ik heb al gezocht hier op GoT O(maar dit wilde niet echt lukken, omdat de search niet goed werkt), en bij Microsoft kennen ze het probleem alleen bij de installatie van Office, en niet bij andere programma's.

Wie kan mij hiermee helpen? Ik installeer het op een Windows NT machine met Office 97, en heb ook al de Windows Installer opnieuw geinstalleerd, maar het werkt nog steeds niet.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Welk pakket; is ook wel handig om te weten..

Mis je niet de helft van het pakket? Bij sommige installaties (vaak met installshield gemaakt) zitten er ook nog een zooi CAB bestanden bij.. soms worden die hidden aangeleverd; als je dan de MSI kopieerd dan kun je het inderdaad niet installeren..

Maar soms is het ook zo dat er een setup.exe bij wordt geleverd, en dat je die moet draaien; de MSI aanklikken werkt niet en geeft een error..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 28 October 2003 @ 14:48:
Welk pakket; is ook wel handig om te weten..
Ja, een of ander vaag pakket, het heet ABP. Maar dat zullen jullie toch wel niet kennen, net als ik overigens :P
Mis je niet de helft van het pakket? Bij sommige installaties (vaak met installshield gemaakt) zitten er ook nog een zooi CAB bestanden bij.. soms worden die hidden aangeleverd; als je dan de MSI kopieerd dan kun je het inderdaad niet installeren..
Nee, ik draai hem gewoon vanaf de CD, hij start automatisch op als ik hem erin stop, en dan geeft hij die error. Heb hem net vanaf mijn eigen werkplek geprobeerd te installeren, maar dan krijg ik de melding dat hij niet kan lezen van mijn cdrom :?
Maar soms is het ook zo dat er een setup.exe bij wordt geleverd, en dat je die moet draaien; de MSI aanklikken werkt niet en geeft een error..
Allebei al geprobeerd, en allebei geven ze hetzelfde ongewenste resultaat.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Probeer het op nog een aantal machines zou ik zeggen; als het dan niet werkt zou ik de leverancier van het pakket even aanspreken..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Update: Ik heb net de helpdesk van hun gebeld, en ze zeggen dat de CD-ROM waarschijnlijk kapot is, ze hadden al vaker van dit probleem gehoord. Ze sturen mij een nieuwe toe, dus ik zie het wel :)

Overigens had ik het al op meerdere machines geprobeerd, en op alle machines lukte het niet.