[Excel] Voowaardelijke opmaak "Then"

Pagina: 1
Acties:

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Topicstarter
Met excel verder geen problemen, alleen nu bezig met voorwaardelijke opmaak (Conditional formatting). Ik heb het volgende probleem.

Ik en een geplande datum en een echte datum in een sheet staan

Nu doe ik in een andere sheet de echte datum + 7, als deze echte datum nog niet ingevuld is (dus in de toekomst) dan pak ik de geplande datum, dit doe ik met if(b1="";a1+7;b1+7). Is het mogelijk om via voorwaardelijke opmaak de then, dus als de geplande datum wordt gepakt (i.p.v de werkelijke datum) het in rood te zetten.

Kort samengevat, ik zoek een oplossing om d.m.v voorwaardelijke opmaak als de "then" wordt gebruikt de cell rood te kleuren.

E-Developing

Verwijderd

Ja, dat kan. Je zet in je andere sheet de waarde die de cel zou hebben als de "Then" gebruikt zou zijn (A). Je voorwaarde in de voorwaardelijke opmaak is: Cell Value IS -> equal to -> A.

• Batsies

Batsies

E-Developing

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 15:24:
Ja, dat kan. Je zet in je andere sheet de waarde die de cel zou hebben als de "Then" gebruikt zou zijn (A). Je voorwaarde in de voorwaardelijke opmaak is: Cell Value IS -> equal to -> A.
Iets meer uitleg graag, ik snap niet helemaal wat je bedoelt?, de andere cell, dus de werkelijke datum is gewoon leeg als het niet bekend is.

E-Developing

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Voorwaardelijke opmaak moet je als volgt interpreteren (:?):

Q: Wanneer moet die cel rood worden gekleurd?
A: Als b1="";

Dan ben je er toch? Je gebruikt dezelfde voorwaarde in je voorwaardelijke opmaak ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Batsies

Batsies

E-Developing

Topicstarter
Ja dat werkt ook zo, maar ik moet het toepassen op een formule veld dus het gaat niet altijd om b1="", bij de volgende cell b2="" etc etc. Is het dan zo dat voorwaardelijke opmaak op elke cell ik die moet aanmaken en dan handmatig moet invullen b2="", bij de volgende b3="" etc etc

E-Developing

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee, zoeken in de help van Excel op conditional format, geeft het volgende resultaat:
Copy formats to other cells
1 Select the cells that have the conditional formats you want to copy.
2 On the Formatting toolbar, click Format Painter , and then select the cells you want to format
Dan mag je zelf op de betreffende pagina zoeken welk icoontje ervoor kan gebruiken. Je zal dan zelf ervaren (;)) wat er met die conditional format gebeurt.

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 29-10-2003 12:19 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1