Toon posts:

Wireless netwerk wil niet meer ;(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een edimax wireless lan kit. En nu heeft deze het een tijdje gedaan, maar nu wil ik connectie maken met me andere comp op deze lan access point en dan staat er dat ie connectie heeft, ook wat de kwaliteit van de verbinding is. Er komt zelfs een internet verbinding icoontje op die computer die geshared is vanaf beneden. Maar als ik dan van boven naar beneden ping, dan kan hij die server niet vinden en ook kan ik niet internetten. Iemand die weet waardoor dit komt?

ALvast bedankt,

bas

Verwijderd

Mja, zonder relevante instellingen heeft dit topic weinig potentieel. Je zult volledig open kaart moeten spelen.

Geef een complete opsomming van alle IP-configuraties en relevante netwerkinstellingen. Teken het liefst even een klein diagrammetje in Paint ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier zijn mijn gegevens

Ik wil internet op de andere computer van me netwerk hebben.

Alle computers hebben win xp en een computer is de hoofdcomputer die de wireless access point heeft. De anderen maken daarmee connectie. En de hoofdcomputer shared dus een adsl verbinding.

Ik heb de lanverbinding op de hoofdcomputer ingesteld op 192.168.2.3 en subnetmask op 255.255.255.0.

Dan kan je ook nog de lan accesspoint configureren dmv van ip invoeren in explorer. Daar heb ik de volgende gegevens:

Management IP
IP Address : 192.168.2.1
Subnet Mask : 255.255.255.0
DHCP Server : Disabled

Nu heb ik de inbelverbinding van adsl geshared via deze lanverbinding.

Ik maak connectie met de hoofdcomputer via de andere computers dmv

Ip-adres: 192.168.2.xxx (minstens xxx=10)
Subnetmask: 255.255.255.0
Standaard-gateway: 192.168.2.3

Het rare is dat op de andere computers wel verbinding kan worden gemaakt en je ziet de internetverbinding ook geshared op die computers staan, maar ik kan geen gebruik maken van die internet verbinding, iexplorer.exe die doet gewoon niks en kan geen enkele pagina vinden.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~fran1292/plaatje.JPG

Help!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 16:31 ]