Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een cheape Polyfone/Kleuren GSM kopen. Nu worden deze beide toestellen op dit moment bijna vervangen voor een nieuw type dus kosten ze geen ruk meer. (Overigens ook t68i overwogen maar heeft geen poly ringtones dus viel af)

C100:
Voordelen: beter display, betere knopjes, sneller met java?
Nadelen: saai design, geen bluetooth

S55:
Voordelen: bluetooth, mooier design, meer PDA functies, betere sync. software
Nadelen: matig display, knopjes

Mijn voorkeur gaat uit naar de S55 maar mischien dat jullie me op andere gedachten kunnen brengen.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-02 16:07
S55

Waarom?
Heb er zelf al bijna 250 uur mee gebeld vanaf Januari en doet het nog steeds perfect :)

Crash bestendig; smijt maar is een ander mobieltje van 2 hoog op een paar grindtegels en kijk dan of ie nog werkt. S55 ligt alleen de batterij eruit :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Hehehe... ik ben normaal redelijk voorzichtig met mijn shit dus vind ik niet zo boeiend.

Maarja S55: 1 - C100: 0 ;)

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wil je even wijzen op een actie die loopt bij GSMstunter: 'Gratis' Siemens M55 bij GSM-Stunter?.

Misschien heb je er wat aan als je de knoop hebt doorgehakt.

Ze verkopen dus ook de S55 met veel korting.

[ Voor 15% gewijzigd door Luit op 28-10-2003 14:46 . Reden: Toevoeging ]

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59

Whuzz

Dodgeball!

S55.

Waarom?
Heerlijk telefoontje. Enige nadeel IMO zijn de zwakke toetsen. Mijn 2-toets ging kapot en helaas duurde door wat vervelende problemen met Dynafix de reparatie 9 weken. Toen ik hem eindelijk weer terughad en hem weer in m'n handen had was mijn eerste gedachte: Damn, wat een fijn foontje toch!

Ik heb hem overigens verkocht in afwachting van de SE P900, omdat dat is waar ik al heel lang naar op zoek ben. Maar als die er niet was gekomen, was ik nog altijd zeer tevreden met mijn S55.

S55 - C100 : 2 - 0 ;)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Topicstarter
idd! S55: 2 - C100: 0 :)

@towbitis Ik koop 'm los. (geen abbo, heb een abbo van de zaak) Maar toch bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 14:51 ]

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 10:26
S55

Waarom?
Euh mooi telefoontje, goede specs, losse toetsen ??? zelf nog geen last van gehad, ik sms dagelijk toch redelijk veel, maar behandel mijn tel erg netjes.
Datakabel is ook ENORM handig om allerlei proggels en liedjes op je tel te zetten. Daarbij komt ook de outlook-agenda sync die ik echt dagelijks gebruik om afspraken over te sluizen van pc naar tel en andersom!

- Ruud

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
display van de s55 is toch ook een stuk groter? En de s55 is 2x zo duur dacht ik (300ipv150)

anyway ik heb de s55 zelf ook en ik ben er heel tevreden mee, zou em zeker nemen ipv de c100

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

4 - 0 voor de S55 :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus maar de C55 besteld. 199 eypo!

5-0 .... C100 You're out a here! >:)

Verwijderd

S55 :). Ik heb hem zelf nu ruim een half jaar, en hij bevalt nog steeds prima. Ik heb nog geen last gehad van losse toetsen, maar dat komt wellicht omdat ik mijn telefoon altijd in een (lederen) hoesje heb zitten. Dat hoesje helpt trouwens ook heel doeltreffend als valbescherming :P. Normaal valt 't ding uit elkaar als je hem laat vallen, met de nodige krassen natuurlijk. Niet dat ik mijn spullen zo vaak laat vallen, maar het kan nu eenmaal gebeuren he.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm dus en ben er happy mee! Heb nog een C100 gezien van een ander maar heb ik toch liever mijn S55...

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:05

Piggen

Lekker bakkie

Heeft wel een mooi schermpje (65k), die C100 (een vriend van mij heeft er een). Maar de Siemens heeft Bluetooth en je kunt de firmware upgraden. En evt kun je er dan zo'n cameraatje bijkopen

Ik was ook voor de Siemens gaan

[ Voor 4% gewijzigd door Piggen op 02-11-2003 00:47 ]

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Grappig, ik wilde ook de C100 kopen.
Maar eenmaal in de winkel bleek die zijn uitverkocht
Ik kreeg voor 10 euro extra bij betalen toen de siemens S55 mee. Dat leek me wel interessant vooral ook omdat er een datakabel bij zat die er bij de samsung niet bij zit. Wat ook handig is van de siemens s55 is dat je er direct MIDI files op kan zetten en ze niet hoeft te converteren naar mmf zoals bij de C100.
Ben tot nu toe nog tevreden, heb em sinds vorige week.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:33
OK , ik zelf heb de c100 en een maat van mij heeft de S55

De c100 heeft mooiere kleuren en betere weergaven. het menu werkt zeer fijn. Telefoon reageerd snel over het algemeen. Accu is wel na 3 dagen en 2 nachten leeg. dan bel ik er regelmatig mee en sms ook regelmatig.

Wat mij opviel was dat bij de S55 het beeld anders was. Ik vond het niet zo heel mooi.ik vond het beetje pixelachtig. Verder vind ik de telefoon maar gaar in de hand liggen , komt denk ik omdat ik hem toch redelijk "dik vind"" in tegenstelling tot mijn c100.

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-02 19:20

nnk

Spreek uit: en en kaa

Ik heb zelf een c100 en mijn zus een s55 en ik moet zeggen dat ik nu nogsteeds niet zou weten welke ik zou kiezen.

C100 is extreem plat en zit zo lekker in je broekzak.
Scherm is erg mooi
Beltonen zijn stuk helderder

S55 is completer
Firmware upgradeable

S55 is een telefoon voor de iets meer zakelijke en serieuze beller, terwijl de C100 voor de arme gadget-man is :D

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:54

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zou voor de s55 gaan. Triple Band, en dat is handig als je een keer richting VS gaat.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Hij heeft 'm toch al lang... 8)7

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:54

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 02:24:
Hij heeft 'm toch al lang... 8)7
Voor mensen die niet weten of ze een S55 moeten kiezen of een ander toestel kan dit topic erg handig zijn..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Gisae
  • Niet online
Een vriend van mij heeft de C100. Ik heb zelf een M55, en ik heb een tijdje met een S55 lopen spelen. Het display van de C100 is idd veel beter, maar ook omdat ze meer gebruik maken van de kleuren. Siemens gebruik weinig kleuren voor het menu waardoor dit saaier aandoet. Maar het blijft een siemens. Je kan er heel veel aan veranderen, alles is toegankelijk. Midi's zet je er gewoon op. Wel jammer dat mmf niet wordt gelezen. Ook de geheugen hoeveelheid is best fijn, en de camera is voor een telefoon echt goed. De C100 is platter, maar groter. Ik prefereer kleinere en dikkere telefoons. Siemens is kwalitatief goed, Bij de C100 is het wat minder. Trilfunctie is nu al bijna dood.
Voor mij blijft het altijd een siemens, die dingen zijn gewoon vet goed...

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

GiSaE schreef op 12 november 2003 @ 11:39:
Wel jammer dat mmf niet wordt gelezen. Ook de geheugen hoeveelheid is best fijn, en de camera is voor een telefoon echt goed.
Mijn S55 kon gewoon overweg met MMF's hoor :?
En de hoeveelheid geheugen is fijn??? Dat wordt door vrijwel iedereen juist hét grote zwakke punt van de S55 beschouwd?

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Whuzz schreef op 12 november 2003 @ 11:47:
[...]

En de hoeveelheid geheugen is fijn??? Dat wordt door vrijwel iedereen juist hét grote zwakke punt van de S55 beschouwd?
Volgens mij heeft de Samsung C100 maar 300kb geheugen.
Dus in verhouding tot de samsung heeft de Siemens veel geheugen

• Gisae
  • Niet online
Whuzz schreef op 12 november 2003 @ 11:47:
[...]

Ik heb het op de M55 geprobeert. Ik heb 5000 van die dingen op mijn pc staan, maar die paar die ik het geprobeert wilde de M55 niet afspelen. Ik zal er wel nog een paar proberen. Nope, werkt echt niet. Ongeldig formaat.
Moet de extantie misschien veranderd worden, of moeten ze, heel onwaarschijnlijk, in een bepaalde folder staan?
1,9MB voor een telefoon is best netjes. Mijn vorige telefoon (siemens MT50) had maar 228KB

[ Voor 4% gewijzigd door Gisae op 13-11-2003 17:05 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

GiSaE schreef op 13 november 2003 @ 16:56:
Ik heb het op de M55 geprobeert. Ik heb 5000 van die dingen op mijn pc staan, maar die paar die ik het geprobeert wilde de M55 niet afspelen.
De M55 kan het misschien niet nee, de S55 100% zeker wel.

• NightCruiser
  • Niet online
m55 kan geen mmf, maar wel .wav, bij de s55 dit net andersom (belachelijk maarja)

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik zou zeker voor een S55 gaan, voor redenen moet je maar ff het de (meerdere) S55 topics doorlezen. Dat zegt volgens mij ook al genoeg, hoeveel C100 topics ben je al tegen gekomen? ...juist :7

Verwijderd

Zelf vind ik de samsung wel wat mooier. Ik heb zelf een Samsung s500 en mijn zus heeft een Samsung N620. De beltonen zijn veel helderder dan die van mijn broers Nokia 7210 en die van de Siemens M55 van een maat. Diezelfde maat heeft een ook een C55, en allebei voelen ze niet echt degelijk aan. De knopjes drukken bagger in en als je deze telefoon op en neer schudt of er wat harder in knijpt rammelt en kraakt er vanalles. Dat moet ik niet hebben. Verder heeft die Samsung een 16 bits schermpje, die Siemens heeft slechts 256 kleuren, waar weer tegenover staat een paar andere bruikbare opties die de Samsung niet heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 20:07 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik kreeg bij mijn C100 een playstation 2 en das toch leuk mee genomen! :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1