Ik probeer via een ASP formulier een database te vullen van hardware componenten. Dit gaat allemaal prima, tot je een waarde weglaat.
Eerst vullen mensen een formulier in, waarna deze terug uitgelezen zal worden:
Tot zover de code. De database is een ACCESS 2000 database met daarin de 3 tabellen die ik ook hier opgeef. De Price tabel is een 'value' tabel, en de buydate en updatedate zijn allebij Date/Time
Het probleem is nu dat als ik alles netjes invul er geen probleem is, maar als ik een poging doe om ze geen waarde te geven krijg ik gelijk een foutmelding met daarin 'Gegevenstypen komen niet overeen in criteriumexpressie.'
Nu staan in de database de tabellen op 'vereist: nee', en ben ik erachter gekomen dat de foutmelding betekend dat hij of de invoer te lang is, of dat het foutgaat omdat het een numrieke tabel is. Nu zit ik dus redelijk vast, mensen met een oplossing gezocht
Eerst vullen mensen een formulier in, waarna deze terug uitgelezen zal worden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| verstuurd = Request.Servervariables("REQUEST_METHOD")
If verstuurd = "POST" then
Buydate = Request.Form("Buydate")
Updatedate = Request.Form("Updatedate")
Price = Request.Form("Buyprice")
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=d:\database\intranet.mdb;"
SQL = "INSERT INTO IS_network_equipment ([Price], [Buydate], [Updatedate]) VALUES ('" & Price & "','" & Buydate & "','" & Updatedate & "')"
conn.Execute(SQL)
End If |
Tot zover de code. De database is een ACCESS 2000 database met daarin de 3 tabellen die ik ook hier opgeef. De Price tabel is een 'value' tabel, en de buydate en updatedate zijn allebij Date/Time
Het probleem is nu dat als ik alles netjes invul er geen probleem is, maar als ik een poging doe om ze geen waarde te geven krijg ik gelijk een foutmelding met daarin 'Gegevenstypen komen niet overeen in criteriumexpressie.'
Nu staan in de database de tabellen op 'vereist: nee', en ben ik erachter gekomen dat de foutmelding betekend dat hij of de invoer te lang is, of dat het foutgaat omdat het een numrieke tabel is. Nu zit ik dus redelijk vast, mensen met een oplossing gezocht