Volumeprobleem Creative Inspire 5300

Pagina: 1
Acties:

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Goedendag,

zoals de titel doet vermoeden heb ik een probleem met mijn Creative inspire 5300... Hij functioneert opzich prima, en klinkt ook best goed, maar wat is nu het geval: af en toe varieert het volume (zonder dat ik aan de knop van de afstandsbediening draai :P). Dit is redelijk vervelend omdat het geluid dan van erg zacht naar erg hard gaat. Na een paar keer hard op de knop van de ab te hebben gedrukt, en eraan gedraaid te hebben, is het dan even over, maar dat kan plotseling over zijn, en dan begint het weer opnieuw met varieren... (normaal gesproken tik/praat ik wat vloeiender hoor, maar ik weet niet precies hoe ik dit moet uitleggen...)
Nu is mijn vraag of iemand misschien kan bedenken waar het aan ligt en hoe het verholpen kan worden?
Ik heb de afstandsbediening (waar het duidelijk inzit) opengemaakt, maar die ziet er nog prachtig uit... (nouja... het geheel lijkt ernstig amateuristisch in elkaar gezet, maargoed...) niks geblakerd, geen stof etc.etc....

wie helpt mij?

ps... de search leverde niks op...

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-08 04:55
hey dit heb ik ook gehad met mijn inspire 4400 ik ben teruggegaan naar de winkel waar ik hem gekocht had moest 2 maanden wachten :( maar ik kreeg wel een nieuwe dit is een technische fout gewoon terugsturen veel succes :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Das leuk... hij is al meer dan een jaar oud... Hoe ging dat bij jou? Binnen of buiten de garantie???
Enig idee hoe ik het zelf kan verhelpen???

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met de Creative inspire 6.1 6700!
Typisch Creative om dergelijke slechte potmeters te gebruiken.

Door er een beetje Kontakt 60 in te spuiten is het probleem te verhelpen.
Een spuitbus met kontakt 60 kan je bij een electronica zaak krijgen. Tis niet goedkoop, maar je kan jarenlang dergelijke problemen verhelpen bij andere electronica. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.crceurope.com/wwwcrc/prodpic/PKC3%20Kontakt60.jpg
http://www.crceurope.com

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-08 04:55
jah bij mij was het binnen de garantie dus maar ik had zelf toen geen geduld om te wachten voor 2 maanden dus heb ik maar een audigy 2 gehaald en een inspire 6700 klinkt ook veel beter :9 ik heb hem nu achter de andere com zitten de inspire 4400 maar jah haal dat spul mischien verhelpt het dat veel succes :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090