Toon posts:

Eenmalig geluid afspelen op een pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem gaat als volgt:

Ik heb een site gebouwd die de status van alle werkstations en servers binnen het bedrijf bij houd!
Het gaat als volgt in werking, als alles goed is staan de vakjes groen, en als er een systeem down gaat dan kleurt het vakje rood.
Nu wil ik graag dat er een geluidje af gaat spelen op het moment dat er een vakje rood kleurt als een soort waarschuwing.
Er zit echter nog een addertje onder het gras namelijk de site refreshed elke 60 sec. en het is dus niet de bedoeling dat het geluidje dan weer op nieuw afgaat omdat het vakje rood is!
Neej het moet alleen afgaan als de status veranderd!!!!
Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik staat voor een groot raadsel 8)7

Bijvoorbaad dank :)

Verwijderd

Werken met een cookie die bijhoudt wat de vorige status was.

Als hij eerst groen was en dan rood > geluid
als hij rood was en weer rood > niks
als hij rood was en weer groen > niks
Als hij eerst groen was en dan weer groen > niks
en we zijn weer klokje rond...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
WAVje in Flash laten afspelen bijvoorbeeld als de status wordt veranderd. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Je kan ook een een Form gebruiken, en dan via een timer auto submit doen. In dat form gooi je dan als hiddenvariablen de rood/groen waarden van de comps. De volgende keer controleer je ze met de huidige waarden.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

Maak er een aspx pagina van (.Net) en gooi die variabele in een Session variabele, hoef je niets te controleren ;)

[ Voor 0% gewijzigd door 6K op 28-10-2003 14:39 . Reden: en niet in een application state, want dan meldt ie zich toevallig op de pc die op dat moment refreshed ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶