If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Me is niet helemaal gek... /etc/init.d/apache restart should do the trick aight?G33rt schreef op 28 October 2003 @ 13:55:
Heb je apache wel opnieuw aangeslingerd na het instellen van httpd.conf? zo nee, doe dat dan eens, dan ligt daar het probleem denk ik
Of wel, al wel gedaan maar heeft niet geholpen
Ik heb me config wel 30x doorgelezen maar ik zie d'r geen error in... misschien iemand anders wel
[ Voor 20% gewijzigd door Ryceck op 28-10-2003 14:01 ]
kijk eens in je pid file, je hebt je apache standalone draaien. tik vervolgens "kill [pid]" en dan weer het commando om apache te startenRyceck schreef op 28 October 2003 @ 14:00:
[...]
Me is niet helemaal gek... /etc/init.d/apache restart should do the trick aight?
Leuk idee maar geen succes.G33rt schreef op 28 oktober 2003 @ 14:12:
[...]
kijk eens in je pid file, je hebt je apache standalone draaien. tik vervolgens "kill [pid]" en dan weer het commando om apache te starten
Als het btw had gelegen aan het rebooten van me apache.... dan haddik er in 2 uur zelf wel achter gekomen. Het probleem zit hem ergens in de configuratie van me httpd.conf (zie link in startpost) maar ik weet niet waar het zit. Me apache-service rebooten hebbik nu al 10 keer gedaan (op alle mogelijke manieren) en dat heeft dus geen effect
[ Voor 39% gewijzigd door Ryceck op 28-10-2003 14:25 ]
Verwijderd
[rml][ Apache] URL zonder filename geeft 404[/rml]
1
2
3
| <IfModule mod_dir.c>
DirectoryIndex index.html index.htm index.shtml index.cgi index.php default.htm default.html default.php
</IfModule> |
1
| LoadModule dir_module /usr/lib/apache/1.3/mod_dir.so |
Dat staat dus allemaal goed.
Me virtual host ziet er als volgt uit:
1
2
3
4
5
6
7
| <VirtualHost 62.131.167.144 172.19.3.254>
ServerAdmin hostmaster@ryceck.com
DocumentRoot /var/www/
ServerName ryceck.com
ErrorLog /var/log/apache/ryceck.com-error.log
CustomLog /var/log/apache/ryceck.com-access.log common
</VirtualHost> |
Dus.... ikke niet meer weet waar de fout zit. Maar het probleem blijft dus dak geen 404 error krijg ofzo, en ook geen vage log-errors:
LOG-INFO:!
xx.xx.xx.xx- - [28/Oct/2003:14:49:57 +0100] "GET / HTTP/1.1" 200 1080
xx.xx.xx.xx- - [28/Oct/2003:14:49:57 +0100] "GET /icons/back.gif HTTP/1.1" 200 216
xx.xx.xx.xx- - [28/Oct/2003:14:49:57 +0100] "GET /icons/blank.gif HTTP/1.1" 200 148
xx.xx.xx.xx- - [28/Oct/2003:14:49:57 +0100] "GET /icons/text.gif HTTP/1.1" 200 229
xx.xx.xx.xx- - [28/Oct/2003:14:50:00 +0100] "GET /index.html HTTP/1.1" 200 6
xx.xx.xx.xx - - [28/Oct/2003:14:50:03 +0100] "GET /tweakers.conf HTTP/1.1" 200 33641
Het probleem is dus dattie niet automtisch de DirectoryIndex files opent.
VHosts uitgeschakeld.... en nog hetzelfde probleemG33rt schreef op 28 October 2003 @ 14:58:
probeer het eens tijdelijk ZONDER virtual host, dan weten we iig of het daarn ligt of niet
Verwijderd
dus zonder die ifmodule constructie., haal dat er is vantussenDirectoryIndex index.php index.html index.php3 index.htm index.shtml index.cgi
<IfModule mod_dir.c>
DirectoryIndex index.html index.htm index.shtml index.cgi index.php default.htm default.html default.php
</IfModule>
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 15:32 ]
Nog vager.... daar traptie dus ook niet in.Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 15:32:
Raar probleem, bij mij staat het er zo:
[...]
dus zonder die ifmodule constructie., haal dat er is vantussen
[...]
Het probleem lijkt het toch te zitten in de DirectoryIndex; maar ik kan er niets fouts aan zien. Hetgeen maui71 had voorgesteld hebik geprobeerd maar dat had geen effect.
Voorbeelden waar het fout gaat: www.ryceck.com (hier staat ook de httpd.conf) en zo ook mijn andere vhosts. Bijvoorbeeld:
Starsphere
Openwebmail
Hij pakt overigens zowel index.html als index.htm niet als Indexfile... (dus ik neem aan de .php-varianten ook niet, maar da boeit niet want hij moet gewoon .html kunnen lezen)
Ik snap er geen drol van iig... iemand die me kan helpen?
[ Voor 12% gewijzigd door Ryceck op 29-10-2003 08:18 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Justice op 29-10-2003 08:38 ]
Human Bobby
/etc/apache/httpd.confJustice schreef op 29 October 2003 @ 08:34:
Wellicht dat je twee httpd.conf versies over je systeem verspreid hebt en dat je de verkeerde aan het editen bent? Aan zo iets simpels zou het dan kunnen liggen, dat kan je wel eens over het hoofd zien(het is te stom voor woorden, maar het zou eventueel kunnen)
Kweet zeker dat ik de goeie heb, want hij pakt hier wel gewoon goed me VHosts in over, en als ik dingen uitzet dan reageert hij hier ook op (de FancyIndex dingen e.d.)
Maar u're not gonna believe it:
Dit was het probleem:
LoadModule dir_module /usr/lib/apache/1.3/mod_dir.so
LoadModule autoindex_module /usr/lib/apache/1.3/mod_autoindex.so
Dat moest in mijn modules.conf zo staan
LoadModule autoindex_module /usr/lib/apache/1.3/mod_autoindex.so
LoadModule dir_module /usr/lib/apache/1.3/mod_dir.so
Precies andersom dus.... en wt dan het f00king probleem is... * Ryceck dunno, maar ut werkt weer.
Thnx for de ideeen maar het was al opgelost nu dus.
Ik heb het probleem opgelost mbv de bugtraq van Debian/ApacheG33rt schreef op 29 October 2003 @ 19:48:
Erg vreemd, dat kan ik wel zeggen. Zeker omdat Google niets oplevert bij [google=apache conflicting dir_module autoindex_module]. Wie weet zou je even een bugje moeten submitten op httpd.apache.org
Daar waren blijkbaar meerdere mensen die hetzelfde prob hadden met Apache 1.3.28