in buitenland mail ophalen

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 09:22
Een collega van mij gaat morgen naar vietnam voor zaken en wil daar regelmatig zijn mail kunnen ophalen, in de hotels hebben ze telefoonaansluitingen zodat je kunt inbellen. Ik kan alleen geen provider vinden die in taiwan een inbelnummer heeft.

Naar Nederland inbelen is geen oplossing omdat dit 2,5 dollar per minuut kost. Compuserve is een bedrijf dat een inbelnummer in Vietnam heeft maar daar moet je eerst 2 maanden lid zijn voordat je het in het buitenland mag gebruiken. Ook heb ik bij Euronet gekeken maar die heeft geen inbelnummer in Vietnam.

Weten jullie toevallig een provider die wereldwijd inbelnummers heeft of hebben jullie een andere oplossing waardoor mijn baas zijn mail kan checken via zijn laptop.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:47
Wat dacht je van een internetcafé? In die aziatische landen slaan ze je ermee dood. :)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:57

samo

yo/wassup

gewoon een lokale isp zoeken (de hotels kunnen je daar vaak mee helpen) en een webmail account gebruiken ofzo...
Of telkens de lokale smtp server vragen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:19

EXX

EXtended eXchange

Hmm, ik vetrouw i-net cafés niet zo; wie zegt dat er bv. geen keyloggers draaien om je e-mail account passwd etc. te scannen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

samo-arne schreef op 28 oktober 2003 @ 13:27:
gewoon een lokale isp zoeken (de hotels kunnen je daar vaak mee helpen)
Justem ...
De meeste hotels kunnen je daar wel mee helpen of hebben zelfs een account die je kan instellen.
Sommige luxe hotels hebben zelfs een LAN kabletje wat je er zo aan kan hangen en voila ....
Althans : dat is mijn eigen ervaring in Azie ...

Verwijderd

In dit geval is webmail natuurlijk een uitkomst. Als het toch voor zaken is zou je zelfs kunnen overwegen om een extended-hotmail-account te nemen, met 10mb storage.

Het emailadres wat ik gebruik is mijn email@mijnwebsite.nl, daar kan ik een mailbox van maken, of forwarden naar een adres van mijn keuze. Mocht ik ooit voor langere tijd weggaan, laat ik die forwarden naar mijn webmail account.

Verwijderd

hotel

* vraag of ze geen adsl aansluiting hebben ( mijn vorig hotel in shanghai had dit )
* zoek een internet cafe ( keyloggers ? lan kabel in hotel is even veel kans dan dat een inet cafe keyloggers hebben )

waar gaat hij juist ? in het platteland ga je geen kans hebben voor op inet te gaan denk ik , als hij de lokale taal niet spreekt bedoel ik

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 20:39

DancePlaza

ninja

ipass is ook eenoptie om lokaal te kunnen inbellen :)

Van het kastje naar de muur lopen...

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:31
Gewoon laten forwarden naar een webamil account is de simpelste en goedkoopste oplossing denk ik. Een hotel daar heeft ongetwijfeld een internet mogelijkheid.

waarschijnlijk ook wel draadloos (WIFI)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je hebt providers die wereldwijd lokale inbelpunten hebben. Wij gebruiken er ook een van. Je installeert een tooltje op je PC, selecteert het land waar je bent en klikt op verbindenl. Het werkt bij ons heel goed. (en ze hebben ook in Vietnam inbelpunten, in +/- 18 verschillende steden)

Ik weet niet of ik de link mag plaatsen. Wij hebben verder geen relatie met dat bedrijf, maar er wordt nogal fel gereageerd op het plaatsen van links.

Lijkt dit je wat?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 09:22
P_de_B schreef op 28 oktober 2003 @ 14:06:
Je hebt providers die wereldwijd lokale inbelpunten hebben. Wij gebruiken er ook een van. Je installeert een tooltje op je PC, selecteert het land waar je bent en klikt op verbindenl. Het werkt bij ons heel goed. (en ze hebben ook in Vietnam inbelpunten, in +/- 18 verschillende steden)

Ik weet niet of ik de link mag plaatsen. Wij hebben verder geen relatie met dat bedrijf, maar er wordt nogal fel gereageerd op het plaatsen van links.

Lijkt dit je wat?
Dat is precies wat ik zoek!

als je het niet wil/mag plaatsen kan je hem wel mailen zie profiel wat me mail adres is

Hij kan de mail adressen al via webmail bereiken maar dan heb je nog een internetverbinding ergens nodig. Naar aller waarschijnlijkheid heeft zijn hotel wel ergens een pc staan. Internetcafe's wil ik liever niet!

[ Voor 14% gewijzigd door Dreamer op 28-10-2003 15:47 ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• P_de_B
  • Niet online
En via mail verstuurd.

Wat is eigenlijk het beleid ten aanzien van links als deze? Spam kun je het niet noemen, maar volgens mij wordt het snel zo gezien.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
P_de_B schreef op 28 October 2003 @ 16:07:
En via mail verstuurd.

Wat is eigenlijk het beleid ten aanzien van links als deze? Spam kun je het niet noemen, maar volgens mij wordt het snel zo gezien.
Valt wat mij betreft niet onder spam, eerder onder handig, misschien zelfs iets voor de faq. Veel mensen hebben wel interesse in zoiets,vooral wanneer de vakantieperioden eraan komen.

mail mij ook maar ;)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

P_de_B schreef op 28 October 2003 @ 16:07:
En via mail verstuurd.

Daar zou ik een paar modjes over mailen, dan weet je het direct zeker (en je hebt een beste kans dat de link geplaatst wordt :P ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• P_de_B
  • Niet online
www.iroam.nl

werkt bij ons perfekt!

Verwijderd

Waarom zou je in een internetcafe keyloggers hebben? Echt weer tweakerparanoia :z
Er komen tig mensen in een internetcafe. Vreemden. Anonieme gezichten. Waarom zou vreemde nou jouw mail willen lezen. :)
Pagina: 1