[win2k] Booten results in zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:29
Ik heb hier een Compaq cd met een vrij nieuwe maxtor HD. Op deze pc heb ik een tijdje geleden win2k geinstalleerd. Nog nooit geen problemen gehad: tot net!
Op het moment dat win2k gaat booten (op het zwarte scherm met de witte voortgangsbalk) komt ie ongeveer tot de helft, en dan krijg ik een zwart scherm te zien. Ondertussen krijg ik nog met een jezussnelheid een aantal regels te zien, maar dit is onleesbaar. De monitor blijft vervolgens zwart (maar niet standby).

Toen heb ik de hersteloptie gekozen waar je dus in een console kan komen. De partitie is NTFS, maar toen ik C: wilde proberen, toen werd mij verteld dat deze partitie niet bestond..
Vreemd dat ie wel begint met booten, en toch zegt dat de c: partitie niet bestaat.

Wat is hier een oplossing voor? Harde schijf brak (de zoveelste maxtor) of win2k installatie brak??

Edit: In Safe mode heb ik hetzelfde probleem. Ik zal de harde schijf testen met het powermax tooltje...Recovery console heb ik niet meer geprobeerd dan C:...

[ Voor 10% gewijzigd door activeX1 op 28-10-2003 13:10 . Reden: add-on ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Kan je nog wel in safe-mode booten :?

En in de recovery console: kon je daar helemaal geen commando's uitvoeren?

Heb je je HD al gecontroleerd met MaxBlast ?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Dit heb ik ook gehad na een tijdje win2000 (winxp ook trouwens) te draaien (ook met een maxtor schijf). Met een schone installatie gaat het wel weer goed.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:29
Probleem is dat het een kantooromgeving is, dus enige reliability moet ik wel kunnen bieden. Kan ik hieruit concluderen dat Maxtor hd's prut zijn en dus niet goed voor de (professionele) markt?

De harde schijf heb ik al vervangen: daarom zit nu die maxtor er in

[ Voor 17% gewijzigd door activeX1 op 28-10-2003 15:16 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Er is een bepaalde reeks Compaq PC's met defecte hardeschijven (1 tot 2 jaar oude pcs dacht ik) - als je met HP Support belt, en je het serienummer doorgeeft kunnen ze je meestal vertellen ofdat jouw PC onder deze reeks behoort.