Toon posts:

Kapotte lan

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een onboard lan kaart, en volgens mij is die stuk. als ik nu spellen ga spelen, bijvoorbeeld Need for Speed porsche 2000, dan loopt dat spel erug schokkerig. kan dit aan mijn lan kaart liggen?? voor mijn onderdelen, zie mijn signature.

Ik denk dat mijn lan kaart stuk is omdat hij op speedtest.nl maar 1 kb down haalt en 3 kb up. als ik er dan een pentium 4 op zet, op dezelfde kabels. dan krijgt die 26 kb down en 6.5 kb up. ook krijg ik met die kapotte lan kaart niet constant verbinding. de ene keer heb ik internet als ik mijn pc aan zet en de andere keer heb ik het weer niet.

Mijn windows xp home zegt soms ook dat mijn systeem is herstelt van een ernstige fout. dit betreft de drivers van een Geforce 4 TI 4200 128Mb. Deze kaart is volgens mij niks mis mee.

Zou dit allemaal met mijn lan kaart te maken kunnen hebben??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet dat ding dan eens uit, zoals ook geopperd in je vorige topic
Kapotte lan

Als het namelijk die lan chip is die ruk is dan kun je altijd gewoon het kreng uitgooien en zou je van de probs af moeten zijn.
en een reinstall van je OS kan ook geen kwaad :P

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:55
Beetje vreemd verhaal..

Maar heb je al andere drivers geprobeerd van je on-board lan ??
Das altijd het proberen waard.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 13:37

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik denk eerder dat het te maken heeft met je provider...
En die driverfout krijg je niet voor niks, dus probeer die eens opnieuw te installeren..

Wat heb je verder allemaal geprobeerd? Want de dingen die je getest hebt zijn nou niet echt testomgevingen waaruit je conclusies kan trekken (behalve dat je internetverbinding brak is, wat eerder te maken heeft met je provider)

Kabels al getest?

En over dat Need for Speed, zolang je niet online speelt heeft het niks met je LAN kaart te maken.. Ik gok in dat geval toch echt op de driver voor je GeForce..

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Topicstarter
Een andere OS heb ik ook geprobeerd, maar heeft niets geholpen. Ik zal proberen andere drivers en het uitzetten van mijn lan kaart.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:55
Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 12:42:
Een andere OS heb ik ook geprobeerd, maar heeft niets geholpen. Ik zal proberen andere drivers en het uitzetten van mijn lan kaart.
Dat is het em dus.

Dat moet je dus proberen voordat je deze vraag stelt :)

T' lijkt me logisch dat er iets niet goed zit met je drivers oid.

Mocht er dan nog een probleem zijn, dan reinstall je OS, zet daar direct nieuwe drivers op, incl. gedisablede LAN en kijk wat er dan gebeurt.

Zorg voor een recente DX9.

En je internet snelheid:
Wat voor provider heb je ? Wat voor verbinding ?

[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 28-10-2003 12:46 ]

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
check of je onboard lan op fullduplex staat terwijl je misschien alleen halfduplex aan kan (hub oid)

hoe is je lan opgebouwd?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 23:06

Xof

Je videokaart en je LAN hebben niks met elkaar te maken. Dus dat hij hersteld is van een ernstige fout ligt gewoon aan je drivers van je videokaart.
En jah onboard LAN.. zo betrouwbaar zijn die dingen niet. Die willen het nog wel eens begeven. Maar brakke drivers kunnen ook zeker de oorzaak zijn. Dus even nieuwe drivers dowloaden voor de onboard LAN en kijken wat die dan doet.
En wat Terw_Dan al zegt, een reinstall van windows kan zeker geen kwaad..

En als je onboard LAN kapot is.. sja dan gebruik je hem toch niet.. Een netwerkkaart kost wel 5 euro (jaja) per stuk.. dus daar hoef je niet moeilijk over te doen.

Edit: ow je had windows al opnieuw geinstalleerd.. komt ervan als ik op een topic klik en dan even wat anders ga doen en dan pas ga replyen :D

[ Voor 11% gewijzigd door Xof op 28-10-2003 12:46 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hee :o

De GoT Huisregels
en dan in het bijzonder:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Als je vindt dat je topic onterecht dicht is, neem dan per ICQ/email contact op met het modje dat hem sloot. Open in geen geval 'zomaar' een tweede topic, die gaat per definitie dicht- bij deze :/

/policy - dicht

P.s. lees de huisregels ook eens na mbt topictitels...
P.p.s. in je vorige topic had je het over onboard LAN, nu is het ineens een LAN kaart geworden :? Volledige specs zijn ook geen overbodige luxe :o

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 28-10-2003 13:54 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.