Toon posts:

Nieuwe SCSI HD zonder performanceverlies

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een newbie op SCSI gebied maar het bevalt wel zo goed dat ik een uitbreiding wil hebben.

Op dit moment heb ik één 15krpm HD op de SCSI controller zitten en ik zou er graag één bij plaatsen.

Vanwege de portemonnee denk ik aan een 10krpm HD, maar ik vraag me af of dat geen performanceverlies geeft?

Ik weet dat je op een IDE controller geen HD en CD-Rom moet aansluiten vanwege de bussnelheid, maar hoe zit dat met SCSI?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Performance: lees gewoon wat reviews, zie ook de FAQ van dit subforum onder het kopje "Welke harddisk ... moet ik kiezen?" :)

SCSI en bussnelheid: de bussnelheid wordt gewoon gedeeld. Een enkele 15K U320 schijf doet zo'n 75MB/s (is ook gewoon op te zoeken via specs en reviews) en met twee 15K U320 schijven trek je dus maximaal 150MB/s. Je zult dus minimaal een U160 controller hebben om daar volledig profijt van te trekken. Maar dit behoort gewoon tot de SCSI basics die je toch wel moet kennen, zie de basiscursussen die je in de FAQ van dit subforum kunt vinden (www.scsischool.com) :)

Allemaal vragen, waarop je het antwoord makkelijk via de FAQ kan vinden, dicht.

Dit topic is gesloten.