Toon posts:

Computer loopt random vast en start opnieuw!

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Wie kan wat zeggen over het volgende probleem:
Vastlopers die random lijken. Vooral bij proccesor intensieve zaken als encoden e.d. Dan zijn vastlopers sowieso onvermijdelijk en start mijn computer zomaar opnieuw op!

Mijn computer deed het perfect! Geen enkel probleem voor 14 maanden ongeveer. Ik heb niets aan de hardware veranderd, maar kreeg INEENS dit probleem. Toen opnieuw XP geinstalleerd (eerst proffessional, nu de legale Home Edition met SP 1 en alle patches en hotfixes). De problemen blijven... zelfs voordat ik ook maar software of SP's geinstalleerd had!!!!!

Volgens het Windows errorlog treed er een systeemfout 102 op (event ID=1003). Iets waar Microsoft nog niet uit is! Maar hier moet toch iets aan te doen zijn? Tenslotte liep mijn computer langer dan een jaar nagenoeg perfect. Nooit vastlopers!

Configuratie:
- XP Home Edition
- moederbord Gigabite GA-7VTXE
- proccesor Athlon 1600+ (1.40 mhz)
- Soundblaster live value
- Asus V7100 Magic Geforce 2 MX 400
- 512 MB DDR RAM
- muis Logitech Cordless MouseMan Optical (draait onder standaard XP drivers, maar met nieuwste Logitech drivers heb ik hetzelfde probleem).

Wie mij hiermee kan helpen maakt mij echt heel blij!! Als is het maar een tip of advies. Eigen ervaringen zijn natuurlijk ook zeer welkom
Thanks!!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Bij dit soort zaken denk ik het eerst aan de voeding..

Bekijk je voltages eens, en post die eens..
En bekijk ook meet het volgende topic eens: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:56

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Het kan idd de voeding zijn, maar dus ook een brakke koeling. Misschien dat 1 van de 2 het heeft opgegeven. Gewoon dus controleren of je processor fan het goed blijft doen en idd je voltages checken.

Succes :w

Edit:

Bekijk even je temps met bijv. SiSoft Sandra

[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 28-10-2003 12:26 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb de voltages bekeken en omdat ik niet precies weet welke het belangrijkst zijn post ik alle waarden maar even:

Vcore: 1.744v
VTT: 1.248v
+3.300 - 3.232v
+5.000v - 4.838v
+12.000v - 12.224v
5 VSB 4.919v - 4.919v

Proccesorfan draait prima, geen stof en CPU temp is zo'n 38 graden celsius... Zijn deze voltages nog ok?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voltages zijn goed, afwijking mogen niet lager zijn dan 0.2V geloof ik...
Maar omdat de voltages goed zijn, wil dat nog niet zeggen, dat de voeding genoeg vermogen leverd... Over een hoeveel Watts voeding gaat het, als ik vragen mag? Een 300Watts voeding, moet denk ik wel goed genoeg zijn...

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Misschien een domme vraag, maar is het geheugen nog goed? Gegeven dat je het probleem al hebt bij een install denk ik niet dat het komt doordat je geheugen nu in één keer volloopt waardoor een brak stuk gebruikt wordt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Zie post van Twynn hierboven- voor dit soort probleem hebben we de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Als je alle tips die daarin staan naloopt zul je waarschijnlijk achterhalen wat er mis is, of kun je in ieder geval flink wat dingen uitsluiten ;)

P.s. uitroeptekens in de topictitel zijn niet bepaald gewenst- herlees even de GoT huisregels daarover.

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 28-10-2003 13:20 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.