Toon posts:

[Netware 5] Extra schijfruimte aan Conventionele volumes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb erg weinig schijfruimte over op 1 van mijn volumes, als actie heb ik extra schijven geplaatst in de server, deze bevind zich in een aparte raid 1 configuratie.
Mijn huidig volume is een conventioneel volume, dus geen NSS, deze bevind zich in een raid 5 configuratie.
Nu weet ik dat je vrije ruimte kan toevoegen aan een bestaand volume, ook als dit conventionele indeling heeft.
Nu is mijn vraag, kan ik zonder data verlies de extra schijfruimte toekennen aan een bestaand volume op in een aparte raid 5 configuratie.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NOS

Voor zover ik weet kun je idd gewoon een extra schijf toekennen om een volume te expanden.
Laatste keer dat ik dat deed was in NW3.x , maar onder NW5 zou dat niet anders zijn IMHO

Kijk anders ook even in de help zou ik zeggen ;)
Lichte titel edit

Tijd voor een nieuwe sig..

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 12:38
Ik heb geen idee (want: geen verstand van Netware). Maar het klinkt me wel in de oren als een actie waarbij je graag eerst even een backup maakt?

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-04 23:01

erwinb

Probeert iets secure te doen

Ik weet niet wat ewr voor een RAID-5 controller gebruikt wordt, maar in het algemeen kan je een RAID controller vanuit de RAID bios of door middel van een tool opnieuw een stripe laten uitvoeren.
Dan komedie twee disken er dus bruto bij de vrije ruimte.

Hierna kan je met netware het oude volume vergroten met de vrije ruimte.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 12:08:
Nu is mijn vraag, kan ik zonder data verlies de extra schijfruimte toekennen aan een bestaand volume op in een aparte raid 5 configuratie.
Vaak is het wel zo dat je een RAID5 array alleen maar kan vergroten als je battery backup op de RAID controller hebt zitten. Dan kan je inderdaad de disk aan de array toevoegen en met netware deze 'lege ruimte' aan een bestaande volume toevoegen.