[ Domein ] Verkopen particulier -> Bedrijf... hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Gesearched en gefaqqed, maar niks echt relevants gevonden.

Sinds april 2002 ben ik met een vriend in het bezit van een .com domein.
Dit domein staat ge-redirect naar een servertje van een vriend van me.
Nu kregen we een paar dagen geleden een mailtje van een bedrijf wat ons domein graag wou kopen. Nou, na een beetje onderhandelen hebben we er toch een redelijk bedrag uit kunnen krijgen. Maarja, nu zeggen zij: regelen jullie de papieren even?

Ik dacht dat dat wel makkelijk ging, even een domeintje overzetten. Maar je zit toch met een paar dingen. Zoals bijvoorbeeld de contactinformatie die het hosting bedrijf heeft, die staan natuurlijk op mijn naam. Als ik die gasten alleen maar de inlog codes geef, dan kunnen ze toch zomaar op mijn kosten profiteren van dat domein... of niet? :?

Hoe kan ik het het beste aanpakken? Eerst laten betalen? Dan zélf hun contactinformatie doorgeven aan het hostingbedrijf, en dán pas hun de codes geven? Of toch anders? 8)7

Alvast bedankt!

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Verwijderd

Via wie heb je dit domein gekocht ? Als dit via www.directnic.com is kun je daar in hun faq alles over vinden. Het simpelste is om van de ene account van directnic (de uwe dus) online te transfereren naar de hunne (van directnic) Hebben ze geen account bij directnic maar ergens anders dan is het aan die 'agent' om aan uw agent de transfer aan te vragen. Uw agent zal dan enkel aan U de toestemming vragen om deze domeinnaam te transfereren. Lees in elk geval de faq bij directnic over transfereren eens, de procedure blijft bij elke agent wel ongeveer hetzelfde.
Voor alle duidelijkheid, zij moeten wel een account bij de een of andere agent hebben.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
Je vergeet dat de domein en hosting los van elkaar staat. Jij hebt blijkbaar hosting gekocht, waar het domein bijzat. Wat je dus zou moeten doen is:

* Een nieuw domein (laten)registreren voor bij het hostingspakket
* Je hoster vragen of ze de contact gegevens van het te verkopen domein aanpassen aan die van de koper. Evenals de DNS servers, welke je ook moet verkrijgen van de koper.

Uiteraard dit alles pas doen als ze betaald hebben, want eenmaal gedaan kun je niet meer terug.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:10

Stewie!

Keen must die!

Cutebritney schreef op 28 October 2003 @ 12:11:
Je vergeet dat de domein en hosting los van elkaar staat. Jij hebt blijkbaar hosting gekocht, waar het domein bijzat.
Emerge schreef op 28 October 2003 @ 11:50:
Dit domein staat ge-redirect naar een servertje van een vriend van me.
:?

[ Voor 36% gewijzigd door Stewie! op 28-10-2003 12:22 ]

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154