Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 11:54 . Reden: typo ]
Spice heeft dat toen hij nog Lief Modje was nadrukkelijk in de praktijk ondervonden denk ik.Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 11:53:
Naast tweakers die modpunten toekennen, mod elke geregisteerde aap en peer op t.netdus wees niet verdrietig. Af en toe wordt er best wel vaag gemod.
Hier werd er inderdaad vaag gemod. De reactie heeft zelfs *twee* keer achter elkaar een dubbelpost moderatie gekregen. Ik heb 'm nu weer op 1 informatief gezet. Een dubbelpost is het volstrekt niet... niet als ik in geneste lay-out en niet als ik in platte lay-out ga kijken. Ik vind 't juist een vrij belangrijk stukje informatie.
Iemand die zegt dat het niet helemaal goed werkt op zijn Asus of EPoX plank... leuk, maar daar zal het forum ook wel bomvol mee staan denk ik. Er zijn in ieder geval aparte grote topics voor waar dat aan de kaak gesteld kan worden.
Ik ben zelf ook in het bezit van een Shuttle plank. Helaas bevind ik me daarmee onder een minderheid, zo heb ik gemerkt. De aandacht voor de moederborden van deze fabrikant is niet altijd even groot. Als je dan toch zo'n bordje hebt, dan vind je het vrij prettig om in draadjes als deze ervaringen te lezen van mensen met hetzelfde mobootje.
Wmb mag de posting dan ook wel naar +2, omdat hij relatief waardevollere info geeft dan die over de Asus en de EPoX borden. Misschien is dat 'relatief' toch niet helemaal een goede moderatiebasis. Daarom moet de posting naar mijn idee iig gewoon op 1 blijven staan. Dubbelpost is het hoe dan ook niet volgens mij.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Relatief wardevoller zeker, maar zoals je zelf al zegt hebben niet veel mensen een Shuttle mobo. Om die reden vind ik ook dat de relatieve waardevolheid als argument voor een +2 score vervalt. Van mij mag hij lekker op +1 blijven staanSuperdeboer schreef op 28 October 2003 @ 12:26:
Wmb mag de posting dan ook wel naar +2, omdat hij relatief waardevollere info geeft dan die over de Asus en de EPoX borden. Misschien is dat 'relatief' toch niet helemaal een goede moderatiebasis. Daarom moet de posting naar mijn idee iig gewoon op 1 blijven staan. Dubbelpost is het hoe dan ook niet volgens mij.
1: Normale score voor on-topic postingsRelatief wardevoller zeker, maar zoals je zelf al zegt hebben niet veel mensen een Shuttle mobo. Om die reden vind ik ook dat de relatieve waardevolheid als argument voor een +2 score vervalt. Van mij mag hij lekker op +1 blijven staan
2-4: Interessant, informatieve, inzichtvolle postings
Wat is aan mijn reactie niet informatief
Dit in verglijking mbt de score van de overige reacties.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Das ook een tricky maatstaf hoor... Als je ziet dat bijna de helft van de Tweakers het liefst benchmarks van games ziet (zie FP-poll) in plaats van serverbenchmarks , dan zouden we op de FP bijvoorbeeld geen nieuws meer hoeven te brengen over Linux, omdat we - vrij ruwweg - wel kunnen stellen dat daar dan ook wel geen interesse voor zal zijn. De omvang van de *mogelijke* doelgroep binnen Tweakers mag naar mijn idee nooit maatgevend zijn bij de beoordeling van de informatiewaarde. Zeker niet bij moderaties op de FP. Dan zouden mensen met een Shuttle mobo nooit enige informatie meer vinden. Mensen met een Prometeia zouden geen info meer vinden over dergelijke l33te koeling omdat het aantal dat dat gebruikt gewoon te klein is...Jimmy Pop schreef op 28 October 2003 @ 13:47:
Aan jouw reactie is niet informatief dat hij maar voor een paar mensen echt interessant is.
Waar het mij om gaat is dat je naar mijn idee voorzichtig moet zijn met de waarde van de info te relateren aan het aantal mensen voor wie het interessant is. Voor mijn gevoel is informatiewaarde gerelateerd aan de maatstaf 'relevant voor het onderwerp of niet?'. Dus... dat was eik.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Kijk, het is dat je nieuwsberichten niet beoordeelt, anders wed ik dat ook minder mensen positief stemmen op Shuttle of Linux nieuws. Bovendien zeg ik niets over een +0 of een -1 beoordeling, +1 is wel degelijk zichtbaar en dus ook vindbaar. Ik zeg ook niet dat het niet informatief is, het is zeker informatief maar ik vind een beoordeling ook een waardering, en hoewel ik het waardeer dat er info over een mobo staat, maakt het mij vrij weinig uit of dat mobo dat ik toch niet heb wel of niet werkt. Leuker zou nog zijn geweest als hij een lijstje gaf (linkje naar lijstje) met mobo's die het goed doen, eentje anders / completer dan die van de softwaremaker. Als hij dat zou hebben gedaan zou hij volgens jullie stelling een +3 of +4 moeten krijgen, want een +2 is al binnen bij een melding over een mobo. Dit vind ik niet helemaal en ik vind persoonlijk een +1 dus beter op z'n plaats.Dan zouden mensen met een Shuttle mobo nooit enige informatie meer vinden
Dat zou hij ook leuk vinden. Hij vond het al wel erg gewaagd dat hij gewoon de utility gebruikt/installeert terwijl het bord dat hij gebruikt niet in het vermelde lijstje gaat.Leuker zou nog zijn geweest als hij een lijstje gaf (linkje naar lijstje) met mobo's die het goed doen, eentje anders / completer dan die van de softwaremaker. Als hij dat zou hebben gedaan zou hij volgens jullie stelling een +3 of +4 moeten krijgen, want een +2 is al binnen bij een melding over een mobo. Dit vind ik niet helemaal en ik vind persoonlijk een +1 dus beter op z'n plaats
Hij weet ook hoeveel nforce2 borden er zijn en hij heeft geen tijd omdat allemaal uit te zoeken
Hij gaat hier ook niet verder op in omdat er uberhaupt veel op- en aanmerkingen zijn te maken m.b.t. het waarderen van reacties.
Daarom komt hij ook niet zoveel meer hier en heeft hij hier het laatste woord over gezegd.
[ Voor 9% gewijzigd door Spice op 28-10-2003 15:21 ]