[word] plaatjes rechtstreeks plakken

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-09 15:03

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Voorbeeld:
Ik wil een jpg-plaatje die ergens op een internetpagina staat in Word hebben. Dat kan op twee manieren (ongetwijfeld meer):
1) rechtermuisknop op plaatje -> kopiëren -> word openen -> plakken
2) rechtermuisknop op plaatje -> afbeelding opslaan -> word openen -> invoegen figuur uit bestand

Manier 1 neemt veel meer ruimte in beslag dan manier 2 (soms wel het vijf tot tienvoudige).
Waarom? Want ik kopieer toch in beide gevallen het jpeg-plaatje?

Dit probleem komt ook voor in bijvoorbeeld een selectie van een plaatje die geopend is in Photoshop rechtstreeks te willen plakken in een Word document.

Waarom? Want vaak is het erg omslachtig om steeds die plaatjes op te moeten slaan alvorens in te kunnen voegen.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dmv optie 1 wordt het plaatje ge'cast' naar bmp... Zeer waarschijnlijk dat daar het verschil zit in file-grootte...

edit:

plaatje kan wellicht ook wmf zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door BtM909 op 28-10-2003 12:01 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ja, zoiets dacht ik ook al wel... Maar waarom doet hij dat? Want ik kopieer toch gewoon een jpeg?
Weet iemand hier een oplossing voor?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
idd dat is meestal het probleem internet explorer doet die automatisch opslaan als .bmp en als je hem gewoon een voor de gein saved als .bmp en een keer als .jpg zieje het verschil van grote

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Galois schreef op 28 October 2003 @ 12:00:
Ja, zoiets dacht ik ook al wel... Maar waarom doet hij dat? Want ik kopieer toch gewoon een jpeg?
Weet iemand hier een oplossing voor?
Nee, da's het probleem. Je kopieert waarschijnlijk een reeks van pixels en het doelprogramma bepaalt in welk formaat het plaatje weergegeven wordt. Het is eigenlijk een soort van selectieve print-screen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Dus als ik jpegs wil invoegen in mijn word documenten dan bestaat er geen andere oplossing dan eerst het plaatje op te slaan en dan via invoegen het plaatje in te voegen?
Erg onhandig...

Pagina: 1