[av receiver] Krakende output

Pagina: 1
Acties:
  • 495 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 13:45

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met de rechter surround output van een Yamaha RX-V692RDS receiver. De box rechtsachter kraakt dus en valt zelfs weg.

Zodra ik het volume opendraai, dan komt 't weer even goed door maar dan gaat ie al gauw weer kraken/ wegvallen. Het ligt niet aan de input of aan de kabel tussen de box en de receiver. Dat heb ik allemaal gechecked.

Het ligt mijnsinziens aan de receiver output. De linker surround uitgang is overigens wel normaal. Wat kan dit zijn en wat kan ik eraan doen? Ik heb al wat contactspray in de uitgang gespoten. Maar dit leverde weinig op.

Alvast bedankt,

Richard

Verwijderd

er kan een los contact op de print zitten die de kraak en het wegvallen veroorzaakt.
(je kunt een los contact herkennen aan een braam op de soldeereilandjes)
dit kun je simpel verhelpen door en een soldeerbout op te zetten.

• RLB

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Thanks Slader! Maar waar kan ik het beste gaan zoeken naar een slecht contactje met dit probleem? Vlak bij de luidsprekerkabel output-klepjes?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:15

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Contact spray in de speaker output klem?? :'(

Ik zou het eerst wat simpeler gaan zoeken dan meteen naar een los contact op de print te gaan zoeken.

Draai je surround speaker kabels eens om achter op je receiver, kijk of het probleem met de speakers mee verplaatst of niet. Zo kom je erachter of het gewoon aan je speaker ligt.

Ligt het niet aan je speakers dan kun je idd eens verder gaan kijken naar losse contacten in je versterker, meestal aan de onderkant van de print.

Alles kan stuk.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Als je geen optische volumeknop hebt, dan kan het ook gewoon de volumeknop zijn.
Wat contactspray los dat eenvoudig op.

Senile! Senile Oekaki

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:15

remco_k

een cassettebandje was genoeg

_bas_ schreef op 28 October 2003 @ 16:15:
Als je geen optische volumeknop hebt, dan kan het ook gewoon de volumeknop zijn.
Wat contactspray los dat eenvoudig op.
Als het aan de volume knop zou liggen dan zou hij dat probleem niet alleen op 1 surround speaker hebben maar op beide, afhankelijk van de situatie minimaal ook 1 speaker aan het front en z'n center die raar doet.

Dus dat zal het wel niet zijn...

Alles kan stuk.

Verwijderd

remco_k schreef op 29 oktober 2003 @ 11:03:
[...]

Als het aan de volume knop zou liggen dan zou hij dat probleem niet alleen op 1 surround speaker hebben maar op beide, afhankelijk van de situatie minimaal ook 1 speaker aan het front en z'n center die raar doet.

Dus dat zal het wel niet zijn...
Dat is niet waar, iedere versterker heeft zijn eigen potmeter-baan. Dus het kraken kan wel degelijk in 1 speaker optreden.

Maar probeer eerst even 2 speakers te wisselen. hardwarematig dan he, dus snoertjes achterzijde receiver L>R wisselen. Dan weet je tenminste of het probleem in de kabel/speaker ligt, of aan de receiver.

Dan iid connectie kabel/stekker - aansluiting aan achterzijde - soldeerverbindingen van componenten op de print (in de receiver) of potmeter in receiver. Bij dit laatste kan contactspray een oplossing bieden.

• Caerbannog
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

Had je dit probleem altijd al, of is 't nog maar een tijdje zo?
Ik had namelijk 't zelfde probleem (met dezelfde receiver) dat ik met bepaalde speakers ook een heleboel gekraak en ruis had. Dit was met 2 hele lichte tannoy rear speakertjes.
'k Gebruik 'm nu gewoon stereo, en dan heb je natuurlijk nergens last van :+

offtopic:
Leuk, de eerste persoon die ik tegen kom met dezelfde receiver als ikke. Vooral die koelkast-formaat ABD is geweldig _/-\o_

• RLB

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Dit probleem heb ik nog niet zo heel lang. Ik heb het hardwarematig switchen geprobeerd, maar 't ligt niet aan de box en/of kabel. Het zit echt in de versterker. Ik ga 'm van 't weekend openhalen. Kijken wat er te vinden is. Voor zover, bedankt allemaal!!

Ik laat 't jullie wel weten zodra ik 'm open heb.
En ja, die abd rules :)
Pagina: 1