Uitgebreide photo galleries aanmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:51
Voor een klant (kunstenaar) ben ik bezig een site te maken.
In deze site komt ook erg veel artwork. Deze wil ik in een frame/cel van een bepaalde hoogte weergeven, met een side-scrolling... euh... scrollbar :)

Probleem is dat de meeste batch software, wat ik heb gevonden om galleries aan te maken, erg simpel is.
Het meest uitgebreide wat ik heb gevonden is Arles Image Web Creator van Digital Dutch.

Helaas is dit ook niet helmaal wat ik zoek.

Ik wil:
- thumbnails kunnen aanmaken, elk in een eigen cel. Er moet namelijk nog een korte titel onder.
-Zelf kunnen aangeven hoeveel rows en collumns in de thumbnail pagina komen.
-De thumbnails moeten na aanklikken een pop-up openen.
Hier moet ook nog handmatig een tekst onder gezet worden, dus het zou handig zijn dat de pop-up een bepaalde witruimte onder het plaatje in de pop-up houdt.

[edit]

Of zou ik het nu meer moeten zoeken in web scripting, php o.i.d. :?

[ Voor 5% gewijzigd door Vimana op 28-10-2003 11:40 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Vimana schreef op 28 October 2003 @ 11:39:
Ja, dat lijkt mij de makkelijkste oplossing, een andere mogelijkheid is om zelf een applictaie te schrijven zoals Arles Image Web Creator, maar dat lijkt me een stuk moeilijker dan aan de slag gaan met PHP en GDlib.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Vimana schreef op 28 oktober 2003 @ 11:39:
Als je begint met het simpel tonen van de images en thumbnails, heb je zoiets vrij snel in elkaar gezet hoor. Ben er zelf ook mee bezig, is niet zo moeilijk. (dus de thumbs van te voren aan maken).

Directory aflopen (of uit DB halen), wat paden vervangen en de html eruit gooien.

Ik moet zelf eigenlijk die zooi nog 'afmaken, is voor m;n vriendin's site over d'r paard. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 11:52 ]

• Noork
  • Niet online
Er zijn genoeg php/mysql foto scripts te vinden.

Ik vind Coppermine een hele mooie. Deze kun je natuurlijk ook een beetje 'tweaken' zodat hij aan jouw eisen voldoet.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Lijkt me slimmer om een batch te maken voor je images, die in een database te zetten zoals al geopperd is, en die eruit te trekken in een apart stramien te plaatsen (dat kan vanalles zijn: frames, tabellen of divjes met overflow:auto, etc..)

In plaats van een programma wat zulke (statische?) pagina's genereert. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Vimana
Aha... dus het wordt dan php?
Ik heb daar zelf geen kennis van, dus dan zou ik het moeten laten uitbesteden :/

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 08:04
Met photoshop 7 kan je dit toch redelijk goed voor elkaar krijgen? Eventueel kan je de gegenereerde html pagina's zelf nog aanpassen.

Verwijderd

Vimana schreef op 28 oktober 2003 @ 11:50:
Aha... dus het wordt dan php?
Ik heb daar zelf geen kennis van, dus dan zou ik het moeten laten uitbesteden :/
Beetje zoeken, afkijken hier en daar, dan heb je echt zoiets vrij makkelijk gemaakt. Het hoeft toch geen compleet CMS te worden.

• Vimana
Noork schreef op 28 October 2003 @ 11:49:
Er zijn genoeg php/mysql foto scripts te vinden.

Ik vind Coppermine een hele mooie. Deze kun je natuurlijk ook een beetje 'tweaken' zodat hij aan jouw eisen voldoet.
Coppermine heb ik hier op mijn werk.
Ik dacht dat het niet echt veel te tweaken was? Ik zal er eens naar kijken, bedankt!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

JAlbum.

Het is geen php-script, maar dit programma kan wel fraaie webgalleries maken.
Veel instelmogelijkheden (ook aantal rijen/kolommen) en er valt zelf ook nog erg veel te tweaken.
Ik gebruik het hier voor batch-processing van een gallery waar elke dag weer fot's bijkomen.

Ook fijn: het is gratis.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post... ;)

Ik gebruik zelf Web Album Creator, dit kan volgens mij alles wat je zou willen.

http://www.galleriasoftware.com/webalbum/albinfo.htm

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:52

crisp

Devver

Pixelated

er zijn letterlijk honderden scripts en programma's beschikbaar om een foto-gallery te maken, daar zal vast wel iets tussen te vinden zijn, en anders kan je inderdaad zelf iets gaan schrijven of een bestaand script aanpassen aan je wensen.
Dit topic verzand zo in een opsomming van scripts en programma's, en daar is W&G niet voor bedoeld....

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.