Toon posts:

PC start zeer traag (winxp !?! )

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: booten, traag
ik heb een raar probleempje ,

ik start op , ik krijg win xp logo , en de load balk

maar dan krijg ik een zwart scherm en mijn muispointertje , dit duurt ongeveer 10 minuten , dan krijg ik het loading scherm en dat duurt 5 minuten( de pc is serieus aan het werken op dat ogenblik aan het lampje te zien ) en dan kan ik inloggen

daarna zie ik gene probleem meer maar weet er mischien een oplossing voor het te traag opstarten ? booten duurt ongeveer 15-20 minuten

ik denk dat ik ga formateren voor te zien dat dit iets uithaalt , maar als iemand van jullie mischien een oplossing weet voordat ik ga formatere zou dat handig zijn (anders moet ik weer beginnen met een lege reg )

pc info

amd k6 ( niet zeker) , +1800 512MB DDR 3 HD's GF ti4600 128 DDR ( 1 ntfs windows , 1 ntfs files , 1 debian dist) dit load van een lilo boot dir van de linux hd

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ik weet de oorzaak niet ( ik laat mijn pc meestal opstaan , of ik start de pc op en dan ga ik eten voor ik erop zit )

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

Geen matches
staan je hd's wel op udma? en dus niet op pio?
heb je de laatste chipset drivers geinstalleerd?

[ Voor 6% gewijzigd door job op 28-10-2003 11:38 ]

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08-2025

limit28

Loading.....

Geen matches
ooit is gedefragemteerd?

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
defrag -> elke week tot 2 weken , als windows is opgestart merk ik niet veel vershil

als je nooit defrag doet zou dit probleem ook vatbaar moeten zijn na de opstart niet ?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
damster schreef op 28 oktober 2003 @ 11:38:
staan je hd's wel op udma? en dus niet op pio?
heb je de laatste chipset drivers geinstalleerd?
udma ? pio ? kun je me hier een beetje uitleg bij geven aub

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Geen matches
bekent probleem bij windows xp

windows update zou helpen

heb je de seach al gebruikt staat genoeg info over om het te verhelpen

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Matched: traag
Download bootvis en kijk wat er zoveel tijd kost bij het opstarten. Run ook even msconfig en kijk wat er allemaal geladen wordt. Heb je al gezocht?

Zoeken op: XP traag opstarten

Er zijn veel topics over dit probleem en er worden veel oplossingen geboden. Lees eens wat draadjes door en kijk of die oplossingen bij jou uitkomst bieden... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
nee , ik heb geen search gedaan omdat ik dacht dat het een uniek probleem was

updates helpen ? waar zou dan het porbleem zitten ?

Verwijderd

Matched: booten
Heb je toevallig allerlei apparaten aangesloten zitten zoals Card readers, scanners, printers enz. Ontkoppel die eens allemaal en probeer dan eens opnieuw te booten. Af en toe wil een bottleneck optreden tussen externe hardware en de computer.

Verwijderd

Topicstarter
Matched: traag
woops , veel problemen met traag opstarten lol *voelt zich stom * lol

netwerkprinter , scanner op netwerkpc dus daar kan het niet aan ligge

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
zal allens eens doorlezen en alle info hier nog eens proberen

ik dacht dat er iets mis was met mijn hardware of windows sinds ik een zwart scherm krijg met een wit pointertje

ik denk niet dat dit een standard scherm is in windows :d ( standard is een blauw schermpje hehe)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geen matches
Als je zelf de laatste bent die een bericht geplaatst hebt - bewerk je laatste bericht dan eventjes - dit doe je door middel van het knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif, hiermee voorkom je dat je topic steeds boven in de topic list komt

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
elevator schreef op 28 October 2003 @ 15:05:
Als je zelf de laatste bent die een bericht geplaatst hebt - bewerk je laatste bericht dan eventjes - dit doe je door middel van het knopje [afbeelding], hiermee voorkom je dat je topic steeds boven in de topic list komt
waarom zou ik dit willen voorkomen ? als ik een antwoord zet op iemand zijn vraag is het overzichtelijker ipv alles in 1 dink te zetten

btw als je het toch zo erg vind , door jou post staat het ook weer vanboven en je hebt niks toegedragen tot de topic

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Geen matches
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 10:00:
[...]

waarom zou ik dit willen voorkomen ? als ik een antwoord zet op iemand zijn vraag is het overzichtelijker ipv alles in 1 dink te zetten

btw als je het toch zo erg vind , door jou post staat het ook weer vanboven en je hebt niks toegedragen tot de topic
1) We zijn geen helpdesk.
2) Het word juist onoverzichtelijker, als je steeds een nieuw berichtje post, zeker na 2 minuten al.

Maar wat je nog zou kunnen proberen... Controleren op Spy- en Adware.
En een virusscan draaien zou ook niet verkeerd zijn denk ik. En als je toch bezig bent... Probeer je register eens op te schonen, met een regcleaner

Verwijderd

Matched: booten, traag
Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 11:34:
ik heb een raar probleempje ,

ik start op , ik krijg win xp logo , en de load balk

maar dan krijg ik een zwart scherm en mijn muispointertje , dit duurt ongeveer 10 minuten , dan krijg ik het loading scherm en dat duurt 5 minuten( de pc is serieus aan het werken op dat ogenblik aan het lampje te zien ) en dan kan ik inloggen

daarna zie ik gene probleem meer maar weet er mischien een oplossing voor het te traag opstarten ? booten duurt ongeveer 15-20 minuten

ik denk dat ik ga formateren voor te zien dat dit iets uithaalt , maar als iemand van jullie mischien een oplossing weet voordat ik ga formatere zou dat handig zijn (anders moet ik weer beginnen met een lege reg )

pc info

amd k6 ( niet zeker) , +1800 512MB DDR 3 HD's GF ti4600 128 DDR ( 1 ntfs windows , 1 ntfs files , 1 debian dist) dit load van een lilo boot dir van de linux hd
Zit het systeem direct op internet aangesloten? Dan kun je namelijk zulke probs krijgen als je netwerkkaart geen IP adres toegewezen heeft (is bij bepaalde ISP's/modems zo). Je kunt proberen je netwerk kaart een IP te geven, bijv 192.168.0.133 ofzoiets en dan te rebooten, maybe werkt het dna wel..
Pagina: 1