[winpe] Hoe partitioneren

Pagina: 1
Acties:

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik gebruik Windows PE, en dat gaat op zich allemaal goed. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om een HD te partitioneren, sinds Fdisk niet werkt. Hoe moet ik dat nu doen?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Windows PE = Windows Professional Edition? :?

Gebruik gewoon Partition Magic 7 om je partitie's aan te passen... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Windows PE is de versie die OEM's gebruiken om een Windows installatie op een harde schijf te zetten. Zodra de gebruiker de pc aanzet begint de installatie vanaf je HDD.

Correct me if I'm wrong.

• PWM
  • Niet online
XceeD schreef op 28 October 2003 @ 11:36:
Nope,

Windows Preinstall Environment

• PWM
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 11:38:
Windows PE is de versie die OEM's gebruiken om een Windows installatie op een harde schijf te zetten. Zodra de gebruiker de pc aanzet begint de installatie vanaf je HDD.

Correct me if I'm wrong.
Je kan het vergelijken met een oude DOS bootdisk, maar dan met heel veel mogelijheden, inclusief netwerk, ntfs en 64-bit ondersteuning, alleen fdisk is dus weg :)

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 28-10-2003 11:41 ]

• PWM
  • Niet online
heb hem al, ze hebben een geavanceerde versie van fdisk, genaamd..... diskpart.exe

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

XceeD schreef op 28 October 2003 @ 11:36:

Gebruik gewoon Partition Magic 7 om je partitie's aan te passen... :)
oei.... Xceed..... Niet gezocht :X kl;k
Tweakers

@TS Maar, kan je niet tijdens de install partitioneren. Het kan namelijk wel tijdens de installatie van XP.

Anders installeer je eerst de PE en partitioneer je je HD tijdens de install van XP

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 28-10-2003 11:48 ]

Wauw, een sig!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

http://www.nu2.nu/pebuilder/

hier complete beschrijving helaas heeft Bart op ze donder van Microsoft gehad en een en ander moeten verwijderen.

• PWM
  • Niet online
het gaat erom dat ik alles een een .bat heb staan. Dat kan nu met diskpart, ik geef aan hoe er gepatitioneerd moet worden en zet dat in een .bat file. Bij het opstarten van een nieuwe computer is hij 5 seconden later direct klaar. Vervolgens haalt hij van het netwerk de nieuwe Windows installatie file, en binnen een kwartier heb je een complaat nieuw geinstalleerde computer.

Behalve het kleine probleempje wat ik had, dit programma maakt het leven wel makkelijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 28-10-2003 11:49 ]

• PWM
  • Niet online
mutsje schreef op 28 October 2003 @ 11:45:
http://www.nu2.nu/pebuilder/

hier complete beschrijving helaas heeft Bart op ze donder van Microsoft gehad en een en ander moeten verwijderen.
thx

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

offtopic:
Misschiern is het handig als je je edit knop gaat gebruiken, voorkomt veel leeswerk en meer overzichtelijker

Wauw, een sig!

• PWM
  • Niet online
OUTerspace schreef op 28 October 2003 @ 11:59:
offtopic:
Misschiern is het handig als je je edit knop gaat gebruiken, voorkomt veel leeswerk en meer overzichtelijker
|:( had het helemaal niet door, sorry
Pagina: 1