Windows Service Pack, Hotfixes, Directx etc. slipstreamen

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:10
Ik heb een script gevonden welk Service packs, hotfixes en eventueel DirectX e.d. kan slipstreamen in de Installatie CD van Windows 2000 of Windows XP.

http://berns.cae.wisc.edu/pages/wincdman.asp

Het script is te vinden op bovenstaande URL.
Ben er op dit moment mee bezig :P

Voor de hotfixes, die kan je op:
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/catalog/nl/default.asp

Downloaden...

Zorg er wel voor dat alle KB*****.exe en Q*****.exe in 1 directory staan.
Het script zal naar deze directory vragen.

Als laatste kan het script ook nog registry-keys in de nieuwe installatie inladen, indien je dat wilt.

Om DirectX te integreren heb je de OPK versie nodig (kan je vinden op http://oem.microsoft.com ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik had iets met dezelde functionaliteit ook al een keer in elkaar gebakken, alleen was het dan niet geslipstreamed maar een script wat na de install alle patches er in 1 keer overheen gooide: Windows Update op Cd?
Als die slipstream goed werkt dan is die natuurlijk beter :)
Alleen vraag ik me af of het goed gaat want je hebt eenmaal reboots nodig (ie6sp1 enzo)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:11

mutsje

Certified Prutser

misschien kunnen de heren het uitproberen. screenshots van maken en er dan een HOWTO van maken voor in de FAQ zodat elke gotter er wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:23

momania

iPhone 30! Bam!

mutsje schreef op 28 October 2003 @ 20:07:
misschien kunnen de heren het uitproberen. screenshots van maken en er dan een HOWTO van maken voor in de FAQ zodat elke gotter er wat aan heeft.
Dat lijkt mij een goed plan :)
Ik wil dit sowieso wel in de FAQ hebben, maar met screenshot en een leuk verhaaltje er omheen zou het helemaal leuk maken.

Wie o wie zou dit willen doen?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Dit topic is nog niet zo overdreven oud dus ik ga hier even volledig ontopic in verder.

Vandaag heb ik gedurende een halve dag WinXP Pro, SP1, hotfixes, MP9, DX9 en MSN6 proberen slipstreamen mbv het laatste beta-script uit de startpost maar het is me niet gelukt.

De originele versie was WinXP Pro NL, voor SP1 had ik de gearchiveerde exe aangegeven, voor de hotfixes de map waarin ze zich bevonden (zijn er 15 na SP1) en voor DX9, MP9 en MSN6 de setup-file (komen te voorschijn na unzippen). Bij het integreren van de hotfixes kreeg ik 5 syntaxisfouten maar dat is niet per sé een fout die de hele installatie in de war zou kunnen sturen (ik dacht dat ik hoogstens enkele hotfixes manueel zou moeten installeren). Het eindresultaat was een image die ik met Nero 6 gebrand heb.

Na het booten vanop de CD ging alles goed. De bestanden werden geladen, ik kon partitioneren en formatteren en het kopiëren van de bestanden naar de harde schijf was evenmin een probleem. Ik heb ook gemerkt dat een deel van de setup-menu veranderd is.

Maar bij het rebooten vanop de harde schijf liep het fout. Ik zag het Windows XP opstartscherm en vervolgens een normaal blauw scherm met de mededeling dat de setup hervat wordt. Maar daar bleef het bij. Bij elke reboot hetzelfde, de setup werd ook na vijf minuten niet hervat, rebooten vanop de CD was geen oplossing en met de originele CD kon de setup niet hervat worden.

Ik dacht dat het zou kunnen gelegen hebben aan de Mediaplayer en MSN-versie omdat aangegeven was dat de versies na MP8 en MSN5 nog niet geprobeerd waren maar ik zie niet in dat deze programma's zo vroeg in de setup al problemen kunnen geven. De DirectX versie was niet de gewone maar de OPK, degene die aangegeven was. Internet Explorer 6 hoefde niet geïntegreerd te worden omdat die al standaard in SP1 zit.

Na een halve dag proberen, vloeken, zweten en cd's verprutsen ben ik het beu maar ik zou het toch zo ontzettend handig vinden indien iemand een oplossing zou vinden. Desnoods mbv een ander script of een handleiding van tien pagina's, als het maar werkt! Dus bij deze vraag ik jullie inzet om dit tot een goed einde te proberen brengen. :) Er zijn nog vele combinaties mogelijk, zo kunnen er bepaalde programma's weggelaten worden of oudere versies gekozen worden. Of misschien is er iemand onder ons die ondervindt of er tijdens het hele proces iets misloopt.

Graag jullie ervaringen, suggesties en overige inbreng!

Edit: linkjes:
WinCDMan 1.04.2003.2.2 Beta 102
WinCDMan 1.03.2002.9.4
Steeds heel goed de stappen volgen die gevraagd worden.
Sommige onderdelen zijn optioneel en kan je met een 'enter' overslaan.

DirectX 9.0b OPK Unzippen en "dxsetup.exe" aangeven
Service Pack 1 NL File zelf aangeven
Service Pack 1 ENG Idem
Mediaplayer 9 Unzippen en "setup_wm.exe" aangeven
Messenger 6.1 NL Unzippen en "msnmsgs.msi" aangeven
Messenger 6.1 ENG Idem

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 31-12-2003 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
offtopic:
Wellicht een beetje offtopic, maar wel een goede tip misschien:

Ik heb naar aanleiding van dit gepruts (ja ik heb dit ook ooit gepoogd te doen...) de SUS server van MS geïnstalleerd (gratis overigens!) op mijn w2k3 bak. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar er staat al een gig aan NL en EN patches klaar voor de eerstvolgende windows installatie. En dan maar hopen dat het werkt.

Overigens kun je alle info en een "HOWTO" over SUS server lezen in de C't van jan/feb 2004 die momenteel in de winkels ligt...

Even kort door de bocht: SUS server downloadt alle patches van MS windowsupdate periodiek (de mijne doet dat dagelijks) en houdt die in een lokale storage vast. Clients (er is geen client-installatie nodig, wel een wijziging in je Group Policy) trekken vervolgens de updates van je lokale server i.p.v. de windowsupdate servers. Dat scheelt weer 500Mb aan crap downloaden bij iedere herinstallatie (hoewel ik de service-packs altijd lokaal bewaar, hotfixes niet...dus die 500Mb is wat aan de hoge kant)

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 31-12-2003 03:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik bewaar ook alles lokaal, behalve de kleinere updates en hotfixes, die zijn zo gevonden en gedownload. Maar ik vraag me toch af hoe je aan een GB updates komt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Anoniem: 78739 schreef op 31 december 2003 @ 03:24:
[...]

Ja, ik bewaar ook alles lokaal, behalve de kleinere updates en hotfixes, die zijn zo gevonden en gedownload. Maar ik vraag me toch af hoe je aan een GB updates komt. :P
Alle updates voor XP en 2000 in NL en EN uitvoering = +- 1Gb ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Is op zich een leuk idee, maar je bent nooit klaar met het maken van een installatie. Iedere dag komen er immers nieuwe updates uit. Ik zou gaan voor SUS (Software Update Services) http://www.microsoft.com/...ersystem/sus/default.mspx

Hiermee kan je met een centrale server binnen je netwerk al je clients van de nodige patches etc. voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 09:13

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Anoniem: 78739 schreef op 31 december 2003 @ 03:03:...................

Maar bij het rebooten vanop de harde schijf liep het fout. Ik zag het Windows XP opstartscherm en vervolgens een normaal blauw scherm met de mededeling dat de setup hervat wordt. Maar daar bleef het bij. Bij elke reboot hetzelfde, de setup werd ook na vijf minuten niet hervat, rebooten vanop de CD was geen oplossing en met de originele CD kon de setup niet hervat worden.
Zelfde probleem hier op meerdere systemen, en ik had alleen dx9, ie6 en de hotfixes toegevoegd.
Ik kreeg wel een shitload aan syntax errors, ben er voor 99% van overtuigd dat dat ligt aan dat dit programma voor de engelse windows/hotfixes is gemaakt en de Nederlandse hotfixes een andere syntax gebruikt waardoor het steeds mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 15-06 16:44
SjOuKeS schreef op 31 december 2003 @ 10:34:
[...]

Zelfde probleem hier op meerdere systemen, en ik had alleen dx9, ie6 en de hotfixes toegevoegd.
Ik kreeg wel een shitload aan syntax errors, ben er voor 99% van overtuigd dat dat ligt aan dat dit programma voor de engelse windows/hotfixes is gemaakt en de Nederlandse hotfixes een andere syntax gebruikt waardoor het steeds mis gaat.
Dit was dus mijn reply, zag niet dat mijn collega nog was ingelogd ipv ik.
Maar mijn vraag is heeft iemand enig idee hoe dit aan te passen, als ik dat script open (CMD file) met notepad zie ik een hele hoop abracadabra :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Is het niet handig om gebruikt te maken van de 911 rescue disk builder? Daarmee kan je in ieder geval met een paar muisklikken een cd maken met daarop een XP installatie met SP1 geslipstreamed. Voor de n00b erg makkelijk te maken, al gaat het niet zo ver als jullie hier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Wekkel schreef op 31 december 2003 @ 10:54:
Is het niet handig om gebruikt te maken van de 911 rescue disk builder? Daarmee kan je in ieder geval met een paar muisklikken een cd maken met daarop een XP installatie met SP1 geslipstreamed. Voor de n00b erg makkelijk te maken, al gaat het niet zo ver als jullie hier doen.
Xp met Sp1 geslipstreamed heb ik al, dat is het probleem ook niet.
Het gaat er mij om om de hotfixes te slipstreamen.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Wekkel schreef op 31 december 2003 @ 10:54:
slipstreamen is vrij eenvoudig, daar hebben we zelfs al meerdere howto's voor. het gaat hier er echter om om directx e.d. mee te streamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
Hmm , idd errors ,dat zijn update.exe opties die niet werken,
het zal wel gefixed worden met een nieuwe versie van wincdman.

nu nog de drivers
nforce
nvidia
lan

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
het is niet slim om dergelijke dingen te installeren. wat je wilt is hotfixes, IE, DirectX, etc, zodat je image algemeen bruikbaar blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
A, eerst beste wensen voor 2004 , mede tweakers en andere.
(het mag van mij ook wel eens in de 5 jaar oud en nw zijn!)

De verkregen cd werkt NIET, en het is te veel gedoe om het steeds opnieuw te doen.
na het maken van een XP-pro cd komt er bij de 2de keer booten tijdens setup de bleuscreen error:
STOP c0000139 , ntdll.dll

Zo heb ik het gedaan
Met het 1.04 beta progje en dx9 en 9 hotfixes
De mogenlijkheid om sp1 te streamen heb ik overgeslagen omdat de bron al een sp1 cd is.
ook de ie6 en msn optie heb ik overgeslagen

Er komt een normale bootable xp cd uit, maar tijdens de setup kun je alleen patities kiezen en een partitie verwijderen maar niet de gebruikenlijke format en nog wat opties.

wie heeft het wel voor elkaar gekregen?

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-06 10:06
Het programma'tje is gewoon niet goed, klaar. :/

De enige echt werkende manier is een unattended install maken, waarbij je de dingen die je wél zelf wilt invullen wél laat vragen. (Hidden pages.)

http://unattended.msfn.org/xp/index.htm :)

[ Voor 3% gewijzigd door Z-Dragon op 01-01-2004 15:43 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Z-Dragon schreef op 01 januari 2004 @ 15:42:
De enige echt werkende manier is een unattended install maken, waarbij je de dingen die je wél zelf wilt invullen wél laat vragen. (Hidden pages.)
tsja, dan zitten er geen hotfixes bij, en daar gaat het juist om :)

Tevens hebben we hier ook onze eigen Howto: Windows XP/2000 Unattended Installatie voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Z-Dragon schreef op 01 januari 2004 @ 15:42:
Het programma'tje is gewoon niet goed, klaar. :/

http://unattended.msfn.org/xp/index.htm :)
Ik denk eerder dat het programma wel goed is maar alleen voor de engelse windows/hotfixes en niet voor andere talen.
Of is er iemand die het met de engelse windows/hotfixes heeft geprobeerd?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
alles is getest met usa software

nu nog programma testen zonder dx9 en hotfixes? als er dan errors komen dan....

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 10:15

Neus

www.zenaconsult.com

En je kan natuurlijk ook elke maand van www.autopatcher.com 1 programma downloaden die dit alles al voor je doet...

Erg makkelijk maar traaaaaaaaag....

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-06 10:06
G33rt schreef op 01 januari 2004 @ 15:47:
[...]

tsja, dan zitten er geen hotfixes bij, en daar gaat het juist om :)
Dus wel. Misschien iets minder makkelijk, maar het kan zeker:

http://unattended.msfn.org/xp/hotfixes.htm

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
de xp cd werkt wel als je met het programma geen dx9 enz opgeeft.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
ik heb ook mijn projectje:
xp sp1 fully unattended.
+ alle hotfixes tot nu toe, + alle optionele fixes (zoals dx9b)
+ office, nero, avg7, nog wat zut
+ intel, sis, via, ati, nvidia, 3com en broadcom drivers etc.
+ een batchfile die de i386 map naar %systemdrive% kopieert.

ik had hem helemaal aan de gang, liep perfect. ik werk overigens niet met slipstreamen maar gewoon met batchfiles die de hotfixes en programma's silent installeren. het duurt ook best lang allemaal maar je hoeft er iig niet bij te blijven. en het moet op een dvd maar so what. (ik had niks te doen met de feestdagen)

nu loop ik echter tegen een probleem aan:
eigenlijk moet hij halverwege een paar keer rebooten, dat is natuurlijk beter tussen de hotfixes en de programma's etc. daar heb ik wel wat voor gevonden maar dat moet ik nog uitzoeken. het eigenlijke probleem is nu dat het zo lang duurt dat hij gaat uitloggen halverwege. en daar stopt de batch. (dat is sinds hij de i386 map kopieert, dat duurt lang) dan wil hij ook niet meer aan de gang. dit uitloggen komt door één of andere hotfix. welke weet ik niet. (of hij komt met zijn screensaver en dan moet je weer aanloggen, dat bedoel ik)

nu zoek ik dus iets waardoor hij gewoon ingelogd blijft.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ippc/b/pics/screen.jpg
dit vinkje dus. maar dan automatisch.

edit:
ha, dit is hem.
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Windows\Control Panel\Desktop]
"ScreenSaverIsSecure"=dword:00000000

maar dan nog moet hij eerst rebooten of uitloggen voor dat actief wordt... nu nog laten rebooten halverwege.

edit2:
fuck dat werkt niet. het vinkje wordt wel grijs en is uit maar het heeft geen effect. ik doe het nu zo:

aan het begin van de batch:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Windows\Control Panel\Desktop]
"ScreenSaveActive"="0"

aan het einde van de batch:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Windows\Control Panel\Desktop\]
"ScreenSaveActive"=-

[ Voor 28% gewijzigd door smvs op 01-01-2004 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een unattended install gemaakt van Windows XP en diverse programma's. Het installeren ging perfect, Windows, SP1 en de meeste hotfixes waren geïnstalleerd, maar wanneer ik in Windows kwam kreeg ik de melding dat de bestanden 'hotfixes.cmd' en 'start.cmd' onvindbaar zijn. Ik heb ook gezien dat Windows geïnstalleerd was op de primary slave! Is er iemand die weet wat er fout gegaan is?

Dit is de structuur van mijn CD (onder SS-Root):
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/WinXP.JPG

Wat volgt is de inhoud van de belangrijkste bestanden. Het is heel wat, maar het is tevens een voorbeeld voor mensen die het ook willen gaan proberen:

winnt.sif, locatie: I386
;SetupMgrTag
[Data]
AutoPartition=1
MsDosInitiated="0"
UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
UnattendMode=FullUnattended
OemSkipEula=Yes
OemPreinstall=No
TargetPath=\WINDOWS

[GuiUnattended]
AdminPassword=*
EncryptedAdminPassword=NO
OEMSkipRegional=1
TimeZone=105
OemSkipWelcome=1

[UserData]
ProductID=*Censured*
FullName="User"
OrgName="Home"
ComputerName=PC

[Display]
BitsPerPel=32
Xresolution=1280
YResolution=1024
Vrefresh=60

[RegionalSettings]
LanguageGroup=1
SystemLocale=00000813
UserLocale=00000813
InputLocale=0813:00000813

[Identification]
JoinWorkgroup=Werkgroep

[Networking]
InstallDefaultComponents=Yes

[Components]
msmsgs=off
msnexplr=off
freecell=off
hearts=off
minesweeper=off
pinball=off
solitaire=off
spider=off
zonegames=off

[GuiRunOnce]
%systemdrive%\install\hotfixes\hotfixes.cmd
%systemdrive%\install\start.cmd
svcpack.inf, locatie: I386
[Version]
Signature="$Windows NT$"
MajorVersion=5
MinorVersion=1
BuildNumber=2600

[SetupData]
CatalogSubDir="\i386\Update"

[ProductCatalogsToInstall]
KB826939.cat

[SetupHotfixesToRun]
update.exe -q -n
js56nnl.exe /Q:A /R:N
msjavwu.exe /Q:A /R:N
q330994.exe /Q:A /R:N
Q819696.exe /Q /O /N /Z
Q823182.exe /Q /O /N /Z
Q824105.EXE /Q /O /N /Z
Q824141.exe /Q /O /N /Z
q824145.exe /Q:A /R:N
Q825119.exe /Q /O /N /Z
Q826939.EXE /Q /O /N /Z
Q828026.exe /Q /O /N /Z
Q828035.exe /Q /O /N /Z
qchain.exe
start.cmd, locatie: install
ECHO.
ECHO Installing Adobe Reader
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\Apps\AdobeReader6\AR6.msi /QB

ECHO.
ECHO Installing DirectX 9.0b
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\DirectX9b\DX9NTopk.exe

ECHO.
ECHO Installing DivX
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\Apps\DivX\DivX511Bundle.exe /s

ECHO.
ECHO Installing KazAa Lite
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\Apps\KazaaLite\k-lite2_41_nl.exe /silent

ECHO.
ECHO Installing Windows Media Player 9
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\WMP9\MPSetupXP.exe /Q:A /R:N

ECHO.
ECHO Installing MSN Messenger
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\MSN\MsnMsgs.msi /QB

ECHO.
ECHO Installing Norton Antivirus 2003
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\Apps\NAV2003\NAV\NAV.msi /QB

ECHO.
ECHO Installing WinRAR
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\Apps\WinRAR\WinRAR.exe /silent

ECHO.
ECHO Installing ZoneAlarm
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\Apps\ZoneAlarm\ZoneAlarm.exe /s /noreboot

ECHO.
ECHO Applying Registry Tweaks...
REGEDIT /S %systemdrive%\install\RegTweaks.reg
Moet hier EXIT komen?
hotfixes.cmd, locatie: Hotfixes, voor de hotfixes die speciale schakelopties nodig hebben
CLS
@echo off
ECHO.
ECHO Installing Q817787 for Windows Media Player 8
start /wait %systemdrive%\install\hotfixes\Q817787.EXE /Q:A /R:N
ECHO.
ECHO Installing Q823718 Security Update for Microsoft Data Access Components
start /wait %systemdrive%\install\hotfixes\Q823718.exe /T:%systemdrive%\install\tmp /C:"%systemdrive%\install\tmp\dahotfix.exe /q /n" /Q
ECHO.
ECHO Restarting the PC in 1 minute...
shutdown.exe -r -f -t 60 -c "Windows XP will now restart in 1 minute"
EXIT
regtweaks, locatie: install
Windows Registry Editor Version 5.00

;-----------------------
;Operating System Tweaks
;-----------------------

;Disable Automatic Restart in the event of a BSOD
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\CrashControl]
"AutoReboot"=dword:00000000

;Speed up shutdown
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control]
"WaitToKillServiceTimeout"="3000"

;Disable the Desktop Cleanup Wizard
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\CleanupWiz]
"NoRun"=dword:00000001

;Disables Error Reporting, but notifies when errors occur
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\PCHealth\ErrorReporting]
"DoReport"=dword:00000000

;Speed up Network Browsing by removing Network Scheduled Tasks
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}]

;Remove Shortcut Arrows
[HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile]
"IsShortcut"=-

;---------------
;Services Tweaks
;---------------

;Disable Imapi CD-Burning Service
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\ImapiService]
"Start"=dword:00000004

;Disable Messenger Service (to stop spam. Does not affect MSN or Windows Messenger)
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Messenger]
"Start"=dword:00000004

;----------------------------------------------
;Tweaks to improve the functionality of Windows
;----------------------------------------------

;This will add "Services" to the right-click menu of "My Computer"
[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\shell\services]
@=hex(2):53,00,65,00,72,00,76,00,69,00,63,00,65,00,73,00,00,00
"SuppressionPolicy"=dword:4000003c
[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\shell\services\command]
@=hex(2):25,00,77,00,69,00,6e,00,64,00,69,00,72,00,25,00,5c,00,73,00,79,00,73, 00,74,00,65,00,6d,00,33,00,32,00,5c,00,6d,00,6d,00,63,00,2e,00,65,00,78,00, 65,00,20,00,2f,00,73,00,20,00,25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52, 00,6f,00,6f,00,74,00,25,00,5c,00,73,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,33,00, 32,00,5c,00,73,00,65,00,72,00,76,00,69,00,63,00,65,00,73,00,2e,00,6d,00,73, 00,63,00,20,00,2f,00,73,00,00,00

;This adds the "Open Command Window Here" on the right click menu for folders
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\cmd]
@="Open Command Window Here"
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\cmd\command]
@="cmd.exe /k \"cd %L\""
[HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell\cmd]
@="Open Command Window Here"
[HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell\cmd\command]
@="cmd.exe /k \"cd %L\""

;Classic search, full path in title bar and address bar.
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CabinetState]
"FullPath"=dword:00000001
"FullPathAddress"=dword:00000001
"Use Search Asst"="no"
"Settings"=hex:0c,00,02,00,1b,01,e7,77,60,00,00,00

;Allow renaming of Recycle Bin
[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}\ShellFolder]
"Attributes"=hex:50,01,00,20
"CallForAttributes"=dword:00000000

;Change MenuShowDelay (Start Menu load speed)
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"MenuShowDelay"="2"

;------------------------
;Internet Explorer Tweaks
;------------------------

;Adds search keywords to Internet Explorer
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchUrl\MSKB]
@="http://support.microsoft.com/?kbid=%s"
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchUrl\AV]
@="http://www.altavista.com/sites/search/web?q=%s"
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchUrl\Ggl]
@="http://www.google.com/search?q=%s"
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchUrl\MSN]
@="http://search.msn.com/results.asp?q=%s"
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchUrl\FM]
@="http://www.filemirrors.com/search.src?file=%s"

;Max your Internet Explorer's simultaneous downloads to 10 (default was 2)
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:0000000a
"MaxConnectionsPerServer"=dword:0000000a

;------------
;Other Tweaks
;------------

;Remove WMP Right Click Options (Queue-it-up, etc.)
[-HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{CE3FB1D1-02AE-4a5f-A6E9-D9F1B4073E6C}]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{F1B9284F-E9DC-4e68-9D7E-42362A59F0FD}]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{8DD448E6-C188-4aed-AF92-44956194EB1F}]
dosnet.inf, locatie: I386
[OptionalSrcDirs]
Update

[ForceCopyDriverCabFiles]
ntoskrnl.exe
ndis.sys
ipsec.sys
tcpip.sys
netbt.sys
rdbss.sys
mup.sys
mrxsmb.sys
tdi.sys
ksecdd.sys
kernel32.dll
ntdll.dll
msvcrt.dll
msvcrt40.dll
mfc42.dll
mfc42chs.dll
mfc42cht.dll
mfc42deu.dll
mfc42esp.dll
mfc42fra.dll
mfc42ita.dll
mfc42jpn.dll
mfc42kor.dll
binlsvc.dll
dhcpssvc.dll
accwiz.exe
crypt32.dll
cryptsvc.dll
hh.exe
hhctrl.ocx
hhsetup.dll
html32.cnv
itircl.dll
itss.dll
locator.exe
magnify.exe
migwiz.exe
mrxsmb.sys
msconv97.dll
narrator.exe
newdev.dll
ntdll.dll
ntkrnlmp.exe
ntkrnlpa.exe
ntkrpamp.exe
ole32.dll
osk.exe
pchshell.dll
raspptp.sys
rpcrt4.dll
rpcss.dll
shdocvw.dll
shell32.dll
shmedia.dll
srrstr.dll
srv.sys
sysmain.sdb
urlmon.dll
user32.dll
win32k.sys
winsrv.dll
zipfldr.dll
en nog veel meer...
Waar zit de fout? Zijn de bestanden niet gevonden omdat het geheel niet op de C:\ geïnstalleerd is?

Als het lukt heb ik een fully unattended installatie van Windows XP Pro NL met Service Pack 1 en alle hotfixes tot 01/01/04, samen met belangrijke registry tweaks en de unattended installatie van Media Player 9, DirectX 9, MSN Messenger 6.1, ZoneAlarm Pro, Norton Anti-Virus 2003 Pro, WinRAR 3, Acrobat Reader 6, Kazaa Lite K++ en DivX. NeroBurn 6 kon er niet meer bij :P Dan zal ik een tutorial maken van hoe het allemaal moet...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 02-01-2004 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 15:09

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Ja als je %systemdrive% intypt bij uitvoeren, dan kom je inderdaad op de C partitie uit.
2 kleine opmerkingen:
Ik zag dat je een \ bij TargetPath=\WINDOWS hebt.
Deze \ is niet nodig.
En de foutreport tweak kan je ook bij winnt.sif zelf instellen.

Edit:
Moet hier EXIT komen?
Nee daar hoeft geen exit te komen

Ik ga dit topic zeker in de gaten houden.
Was zelf ook bezig met een "super windows update cd" toen microsoft alle updates opnieuwe online ging zetten.
Hierdoor kon ik opnieuw beginnen |:(

[ Voor 36% gewijzigd door mduijvendijk op 02-01-2004 09:59 ]

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Waar zit de fout? Zijn de bestanden niet gevonden omdat het geheel niet op de C:\ geïnstalleerd is?
ik heb ff uitvoerig naar je config gekeken, en theoretisch is volgens mij alles ok. ik zou idd dat partitieverhaal eens checken.

mijn config (werkend, ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik dit vooral uit trots post omdat ik heel blij ben dat het na dagen hard werk allemaal precies werkt zoals ik wil)

%windir%\source.bat heeft hier niks mee te maken btw, dit is om de i386 map naar c: te kopieren.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ippc/b/pics/winnt.jpg

mijn batchfile met werkende reboot functie: (let niet op de rotzooi, zoals app 15 of 6, het werkt, niet zeuren)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
  SET UNATTENDREG=HKLM\Software\UNATTENDED
  for /F "tokens=3*" %%i IN ('reg query "%UNATTENDREG%" /v stepholder ^| findstr /r "REG_SZ"') DO set stepholder=%%i
  IF "%STEPHOLDER%" == "1" GOTO STEP1
  IF "%STEPHOLDER%" == "2" GOTO STEP2
  IF "%STEPHOLDER%" == "3" GOTO STEP3
  IF "%STEPHOLDER%" == "4" GOTO STEP4
  IF "%STEPHOLDER%" == "5" GOTO STEP5

:step1

CLS
@ECHO OFF
ECHO.
ECHO Copying patched UXTheme.dll...
REN %systemroot%\System32\dllcache\uxtheme.dll uxtheme.old
COPY "%systemdrive%\Install\uxtheme\uxtheme.dll" "%systemroot%\System32\dllcache\"
REN %systemroot%\System32\uxtheme.dll uxtheme.old
COPY "%systemdrive%\Install\uxtheme\uxtheme.dll" "%systemroot%\System32\"
ECHO.
ECHO Copying PsShutdown utility...
COPY "%systemdrive%\Install\Tools\psshutdown.exe" "%systemroot%\"
ECHO.
REGEDIT /S %systemdrive%\install\RegTweaks.reg

ECHO y | reg add %UNATTENDREG% /v stepholder /t REG_SZ /d 2
  GOTO RESTART

:step2

CLS
@ECHO OFF
ECHO Installing Applications
ECHO.
ECHO Installing DirectX 9b... (App 1 of 6)
start /wait %systemdrive%\install\DX9B\dxsetup.exe /opk
ECHO.
ECHO Installing Windows Media Player 9... (App 2 of 6)
start /wait %systemdrive%\install\WMP9\MPSetupXP.exe /Q:A /R:N
ECHO.
ECHO Installing Windows Movie Maker 2.0... (App 3 of 6)
start /wait %systemdrive%\install\MovieMaker\mm20.msi /qn
ECHO.
ECHO Installing .NET Framework... (App 4 of 6)
start /wait %systemdrive%\install\NetFramework\netfx.msi /QB
ECHO.
ECHO Installing .NET Framework Language Pack (Dutch) (App 5 of 6)
start /wait %systemdrive%\install\NetFramework\langpack.exe /q:a /c:"inst /q"
ECHO.
ECHO Installing WinRAR... (App 6 of 6)
start /wait %systemdrive%\install\WinRAR\wrar320.exe /s
ECHO.
ECHO Installing Winamp... (App 7 of 6)
start /wait %systemdrive%\install\winamp\winamp.msi /QB

ECHO y | reg add %UNATTENDREG% /v stepholder /t REG_SZ /d 3
  GOTO RESTART

:step3

ECHO.
ECHO Installing OF 2003... (App 8 of 6)
start /wait %systemdrive%\install\of2003\setup.exe TRANSFORMS=%systemdrive%\install\of2003\unattended.mst /qb-
ECHO.
ECHO Installing 3dmark 2001se ... (App 9 of 6)
start /wait %systemdrive%\install\3dmark2001se\Setup.exe -s -f1"%systemdrive%\install\3dmark2001se\setup.iss" 
ECHO.
ECHO Installing msn6... (App 10 of 6)
start /wait %systemdrive%\install\msn6\msnmsgs.msi /QB
ECHO.
ECHO Installing tweakui... (App 11 of 6)
start /wait %systemdrive%\install\TweakUI\TweakUI.msi /qb
ECHO.
ECHO Installing acrobat reader 6... (App 12 of 6)
start /wait %systemdrive%\install\acrobat6\ar6.msi /QB
ECHO.
ECHO Installing Journal Viewer... (App 13 of 6)
start /wait %systemdrive%\install\journal\jour.msi /QB
ECHO.
ECHO Installing Heimat onderstutzing... (App 14 of 6)
start /wait %systemdrive%\install\highmat\high.exe /QB
ECHO.
ECHO Installing Nero 6 reg... (App 15 of 6)
REGEDIT /S %systemdrive%\install\Nero6\nero.reg
ECHO.
ECHO Installing Nero 6... (App 16 of 6)
start /wait %systemdrive%\install\nero6\nero6.exe /silent /noreboot
ECHO.
ECHO Installing AVG 7... (App 17 of 6)
start /wait %systemdrive%\install\avg7\setup\avgsetup.exe /SCRIPT_FILE "%systemdrive%\install\avg7\AvgSetup.ini" %1 %2 %3 %4 %5 %6 %7 %8 %9
ECHO.
ECHO Installing powerdvd ... (App 18 of 6)
start /wait %systemdrive%\install\powerdvd\Setup.exe -s -f1"%systemdrive%\install\powerdvd\setup.iss" 
ECHO.
ECHO Finished Installing Applications

ECHO y | reg add %UNATTENDREG% /v stepholder /t REG_SZ /d 4
  GOTO RESTART

:step4

CLS
@ECHO OFF
ECHO.
ECHO Installing Hotfixes
ECHO.
ECHO Installing Q322011... (Hotfix 1 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\Q322011_WXP_SP2_x86_NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing Q327979... (Hotfix 2 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\Q327979_WXP_SP2_x86_NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing Q814995... (Hotfix 3 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\Q814995_WXP_SP2_x86_NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing Q814995... (Hotfix 4 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\Q814995_WXP_SP2_x86_NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB828026... (Hotfix 5 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\WindowsMedia-KB828026-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB282010... (Hotfix 6 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\WindowsXP-KB282010-x86-NLD-express.EXE /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB817778... (Hotfix 7 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\WindowsXP-KB817778-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB820291... (Hotfix 8 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\WindowsXP-KB820291-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB821253... (Hotfix 9 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\WindowsXP-KB821253-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB822603... (Hotfix 10 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\WindowsXP-KB822603-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB823182... (Hotfix 11 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\WindowsXP-KB823182-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB824105... (Hotfix 12 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\WindowsXP-KB824105-x86-NLD-express.EXE /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB824141... (Hotfix 13 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\WindowsXP-KB824141-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB824146... (Hotfix 14 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\WindowsXP-KB824146-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB825119... (Hotfix 15 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\WindowsXP-KB825119-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB826939... (Hotfix 16 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\WindowsXP-KB826939-x86-NLD-express.EXE /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB828035... (Hotfix 17 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\WindowsXP-KB828035-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing hu1002_pro... (Hotfix 18 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\hu1002_pro.exe /Q:A /R:N
ECHO.
ECHO Installing js56nnl... (Hotfix 19 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\js56nnl.exe /Q:A /R:N
ECHO.
ECHO Installing msjavwu... (Hotfix 20 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\msjavwu.exe /Q:A /R:N
ECHO.
ECHO Installing Q330994... (Hotfix 21 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\q330994.exe /Q:A /R:N
ECHO.
ECHO Installing KB819639... (Hotfix 22 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\WindowsMedia9-KB819639-x86-NLD.exe /Q:A /R:N
ECHO.
ECHO Installing Q820223... (Hotfix 23 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\q820223.exe /Q:A /R:N
ECHO.
ECHO Installing Q828750... (Hotfix 24 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\q828750.exe /Q:A /R:N
ECHO.
ECHO Installing Q824145... (Hotfix 25 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\hotfixes2\q824145.exe /Q:A /R:N
ECHO.
ECHO Installing KB826942... (Hotfix 26 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\hotfixes2\WindowsXP-KB826942-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB828035... (Hotfix 27 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\hotfixes2\WindowsXP-KB828035-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB829558... (Hotfix 28 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\hotfixes2\WindowsXP-KB829558-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing Q823718... (Hotfix 29 of 25)
start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\Q823718_MDAC_SecurityPatch.exe /C:"dahotfix.exe /q /n" /q
ECHO.
ECHO Finished Installing Hotfixes
ECHO.
ECHO.
ECHO Zet screensaver weer aan...
REGEDIT /S %systemdrive%\install\sc.reg

ECHO y | reg add %UNATTENDREG% /v stepholder /t REG_SZ /d 5
  GOTO RESTART

:step5

ECHO All done

ECHO y | reg delete %UNATTENDREG% /v stepholder
GOTO END

:RESTART
  ECHO y | reg add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce" /v auto /t REG_SZ /d "%systemdrive%\install\batchtst.cmd"

IF "%stepholder%" == "1" (
    shutdown.exe -r -t 60 -f -c "PC must reboot to make changes.  This is part of the unattended installation.  Please do not disturb."
    ) ELSE (
    shutdown.exe -r -t 60 -f -c "PC must reboot to make changes.  This is part of the unattended installation.  Please do not disturb."
    )
  GOTO END

:END
notepad.exe %systemdrive%\install\doen.txt
start /wait taskkill /F /IM avgw.exe
start /wait taskkill /F /IM avgamsvr.exe
start /wait taskkill /F /IM avgcc.exe
start /wait taskkill /F /IM avgemc.exe
start /wait taskkill /F /IM avgupsvc.exe
"%systemdrive%\Program Files\MadOnion.com\3DMark2001 SE\3dmark2001se.exe" /batchrun %systemdrive%\install\3dmark2001se\bench.3dp /verbose

exit

het ziet er misschien vrij ingewikkeld uit, maar ik heb het ook maar gecopy paste en naar mijn wensen aangepast. www.msfn.org/board

[ Voor 105% gewijzigd door smvs op 02-01-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

btw ik heb net even "alle" belangrijke en aanbevolen updates gedownload op de extra taalpakketten na.
Ik heb alleen het idee, dat deze lijst niet volledig is (er moeten toch veel meer updates zijn)

Belangrijke updates:
q824145.exe
WindowsMedia8-KB817787-x86-NLD.exe
Q823718_MDAC_SecurityPatch.exe
Q811114_WXP_SP2_x86_NLD.exe
WindowsMedia-KB828026-x86-NLD.exe

Aanbevolen updates:
q820223.exe
dx90amdx.exe
Q322069.exe
langpack.exe
MMSSETUP.EXE
MPSetupXP.exe

Kan iemand hier wat meer duidelijkheid over geven?

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het grootste deel van de tutorial al gemaakt. Gelieve hem nog niet te gebruiken, hij is immers nog in constructie en het melden van fouten, suggesties of aanvullingen is altijd welkom!

Het meeste komt hieruit en ik heb het zo kort en duidelijk mogelijk gehouden.

Hier komt ie:

*Volgende mappen aanmaken:
XP-SS, SS-Boot, SS-Root, $OEM$, $1, Drivers, Install, Apps, Hotfixes, $$, System32, $Docs, $Progs en SS-XP1:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/WinXP.JPG
(locatie en benaming blijven om het even en niet alles is verplicht)

Inhoud:
-SS-Boot: image-files
-$OEM$: bestanden die naar de systeemschijf gekopieerd moeten worden
-Drivers: stuurprogramma's
-Apps: te installeren toepassingen (per map)
-Hotfixes: te installeren Windows-updates na Service Pack 1 en Update Rollup 1
-$$: bestanden die naar de Windows-installatiemap gekopieerd moeten worden
-System32: bestanden die naar die map gekopieerd moeten worden
-$Docs: bestanden die naar Mijn Documenten gekopieerd moeten worden
-$Progs: bestanden die naar Program Files gekopieerd moeten worden
-SS-XP1: tijdelijke locatie van Service Pack 1 (wordt niet mee op de CD gekopieerd)

*Volgende bestanden aanmaken mbv Kladblok:
In de map 'Install': 'start.cmd' en 'regtweaks.reg'
In de map 'Hotfixes': 'hotfixes.cmd'

*Image nemen van originele CD mbv ISOBuster:
-‘ISO’ extracten naar 'SS-Root'
-‘Bootable CD’ extracten naar de map 'SS-Boot' (‘Bootcatalog.cat’ en ‘Microsoft Corporation.img’)

*Service Pack 1 extracten:
-Het bestand plaatsen in de map XP-SP1
-Start-Uitvoeren:
C:\XP-SS\XP-SP1.EXE -U -X:C:\XP-SS\SS-XP1
-En vervolgens:
C:\XP-SS\SS-XP1\Update\Update.exe -S:C:\XP-SS\SS-Root
*Winnt.sif configureren:
-Ga naar
C:\XP-SS\SS-Root\Support\Tools
en extract 'Deploy.cab'
-Open ‘SetupMGR.exe’ en stel het in als volgt:
-Nieuw antwoordbestand maken
-Windows-installatie zonder toezicht
-Naam van je besturingssysteem
-Volledig automatisch
-Nee, dit antwoordbestand wordt gebruikt voor installatie vanaf een cd-rom
-Items aanpassen naar jouw wens
-Sla het bestand op in de map I386 als 'winnt.sif'

*Update rollup 1 integreren:
-Bestand openen en na extractie de installatie afsluiten
-Inhoud staat nu op de C- of D-schijf onder een map met als naam random gegenereerde cijfers
-Download dit bestand, plaats het in de map I386 en run het, hierna wordt het automatisch afgesloten.
-Verplaats de inhoud van 'SP2' naar de map 'I386'
-In het bestand 'Dosnet.inf' volgende regels toevoegen:
-Bovenaan:
[OptionalSrcDirs]
Update
-Onderaan:
accwiz.exe
crypt32.dll
cryptsvc.dll
hh.exe
hhctrl.ocx
hhsetup.dll
html32.cnv
itircl.dll
itss.dll
locator.exe
magnify.exe
migwiz.exe
mrxsmb.sys
msconv97.dll
narrator.exe
newdev.dll
ntdll.dll
ntkrnlmp.exe
ntkrnlpa.exe
ntkrpamp.exe
ole32.dll
osk.exe
pchshell.dll
raspptp.sys
rpcrt4.dll
rpcss.dll
shdocvw.dll
shell32.dll
shmedia.dll
srrstr.dll
srv.sys
sysmain.sdb
urlmon.dll
user32.dll
win32k.sys
winsrv.dll
zipfldr.dll
-Het bestand 'svcpack.inf' aanmaken, plaatsen in de I386-map en volgende regels toevoegen:
[SetupData]
CatalogSubDir="i386Update"

[ProductCatalogsToInstall]
KB826939.cat

[SetupHotfixesToRun]
update.exe -q -n
-Verwijder tenslotte de map 'backup'

*Hotfixes integreren:
-Downloaden: Na een nieuwe installatie van Windows met SP1 en Update Rollup 1 ‘Windows Update’ uitvoeren en de bestanden na het downloaden kopiëren van de map 'WUTemp' op de C- of D-schijf naar de map 'Updates' onder 'I386'
-In het bestand 'winnt.sif' volgende regels toevoegen:
[GuiRunOnce]
%systemdrive%install\start.cmd
-In het bestand 'svcpack.inf' volgende regels toevoegen:
Q330994.exe /Q:A /R:N
Q823182.exe /Q /N /Z /O
Meerdere hotfixes...
Qchain.exe
-Gebruik /Q:A /R:N voor updates van type 1: updates met toepassingsvenstericoontje
-Gebruik /Q:A /R:N voor updates van type 2: updates met icoontje waarop doosje staat (unpack)
-Alle hotfixes moeten hernoemd worden naar het 8.3 bestandsformaat:
Q819696_WXP_SP2_x86_ENU.exe wordt bvb. Q819696.exe
WindowsXP-KB824146-x86-ENU.exe wordt bvb. Q824146.exe
-Dit bestand toevoegen aan 'Update'

*Hotfixes integreren die niet geïnstalleerd kunnen worden mbv ‘svcpack.inf’:
-Tot 01/01/04 alleen ‘Q817787.exe’ en ‘Q823718.exe’ na SP1 en UR1
-In het bestand 'winnt.sif onder ‘[GuiRunOnce]’ volgende regel toevoegen:
%systemdrive%installhotfixeshotfixes.cmd
-In het bestand 'Hotfixes.cmd' volgende regels ingeven:
CLS
@echo off
ECHO.
ECHO Installing Q817787 for Windows Media Player 8
start /wait %systemdrive%installhotfixesQ817787.EXE /Q:A /R:N
ECHO.
ECHO Installing Q823718 Security Update for Microsoft Data Access Components
start /wait %systemdrive%installhotfixesQ823718.exe /T:%systemdrive%installtmp /C:"%systemdrive%installtmpdahotfix.exe /q /n" /Q
ECHO.
ECHO Restarting the PC in 1 minute...
shutdown.exe -r -f -t 60 -c "Windows XP will now restart in 1 minute"
EXIT
*Om zeker te zijn dat de update rollup en de hotfixes geïnstalleerd zijn dient na de installatie het bestand Setuperr.log' leeg te zijn.

*Toepassingen installeren:
-Voor de meest courante en ondersteunde toepassingen verwijs ik u graag door naar http://unattended.msfn.org/xp/applications.htm , daar kan je in de linkse navigatiebalk kiezen welke toepassing je wilt installeren en wat de aanpassingen daarvoor zijn in het bestand 'start.cmd'
-Per toepassing moet het er ongeveer uitzien als volgt:
ECHO.
ECHO Installing <Toepassingsnaam>
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%install<Toepassingsmap><Setup-bestand van de toepassing> <schakelopties>
*Registry tweaks ingeven:
-Opsomming van de meest populaire die in het bestand 'RegTweaks.reg' toegevoegd kunnen worden:
Windows Registry Editor Version 5.00
;Disable the Desktop Cleanup Wizard
[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerDesktopCleanupWiz]
"NoRun"=dword:00000001

;Adds search keywords to Internet Explorer
[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftInternet ExplorerSearchUrlMSKB]
@="http://support.microsoft.com/?kbid=%s"
[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftInternet ExplorerSearchUrlAV]
@="http://www.altavista.com/sites/search/web?q=%s"
[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftInternet ExplorerSearchUrlGgl]
@="http://www.google.com/search?q=%s"
[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftInternet ExplorerSearchUrlMSN]
@="http://search.msn.com/results.asp?q=%s"
[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftInternet ExplorerSearchUrlFM]
@="http://www.filemirrors.com/search.src?file=%s"

;Prevents Internet Explorer windows from being reused
[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftInternet ExplorerMain]
"AllowWindowReuse"=dword:00000000

;Max your Internet Explorer's simultaneous downloads to 10 (default was 2)
[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionInternet Settings]
"MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:0000000a
"MaxConnectionsPerServer"=dword:0000000a

;Change MenuShowDelay (Start Menu load speed)
[HKEY_CURRENT_USERControl PanelDesktop]
"MenuShowDelay"="2"

;NoLowDiskSpaceChecks won't check if you are low on diskspace and pop up a balloon telling you.
[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer]
"NoLowDiskSpaceChecks"=dword:00000001

;NoRecentDocsmenu removes the recent documents from the start menu.
[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer]
"NoRecentDocsMenu"=dword:00000001
-In het bestand 'start.cmd' volgende regels toevoegen:
ECHO.
REGEDIT /S %systemdrive%install\RegTweaks.reg
*De compilatie branden met bvb. NeroBurn en volgende instellingen:
-Nieuwe CD-Rom (opstartbaar)
-Opstarten: imagebestand selecteren: 'Boot' en ' Microsoft Corporation.img'.
-‘expert-instellingen’ aanvinken en aanpassingen maken: geen emulatie, segment sectors: 07c0, aantal sectors: 4
-ISO: -‘lengte bestandsnaam’: niveau 2 (max. 31 tekens), modus: 1, karakterset: ISO 9660, verder alles aanvinken, als de optie ‘Voeg de ‘;1’ bestandsversie-extensie niet toe’ niet aanwezig is zal het branden mislukken, upgrade hiervoor naar een nieuwere versie van Neroburn.
-Branden: Cd sluiten en Disk-At-Once

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 03-01-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu een volledig automatische installatie van WinXP, SP1, alle hotfixes tot nu toe en een hele reeks aan programma's, registeraanpassingen en scripts maar de drivers heb ik nog niet voor mekaar gekregen. Ze staan er nochtans in hun goede vorm en in winnt.sif heb ik het pad aangegeven zoals beschreven staat op http://unattended.msfn.org/xp/drivers.htm maar ik krijg al vroeg in de setup de melding dat er een fout is in die regel. Misschien zou ik beter werken met een batchfile en de installatie van de drivers na de setup uitvoeren.

BTW, het vorige stukje dat ik geschreven heb mag bijna in de FAQ opgenomen worden, vanavond zal ik nog wat aanpassingen doen en enkele complete voorbeelden geven van de belangrijkste bestanden, maar ik zou toch eerst graag wat meer inbreng zien van diegene die enkel rekenen dat anderen het werk voor hen zullen doen ;) Ik ben er nu al dagen aan bezig en het loont echt wel de moeite als je vaak pc's moet installeren. Steek je CD'tje erin, geef de installatiepartitie aan en vanaf dan gaat alles vanzelf, bij mij duurt het 40 minuten en dan zie ik mijn desktop met alle programa's geïnstalleerd en alle aanpassingen in het register uitgevoerd die je maar wenst. Een simulatie van de setup kan je uitvoeren met VMWare.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 06-01-2004 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
mijn drivers staan er op deze manier in en dat werkt perfect:

OemPnPDriversPath="drivers\000_chipset\intel_ich2;drivers\000_chipset\intel_ich2
m;drivers\000_chipset\intel_ich3m;drivers\000_chipset\intel_ich3s;drivers\000_chip
set\intel_ich4;drivers\000_chipset\intel_ich4m;drivers\000_chipset\intel_ich5;driver
s\000_chipset\sis_agp;drivers\000_chipset\000_via_agp;drivers\000_chipset\001_
via_inf;drivers\001_ide\sis_ide;drivers\001_ide\intel_ide;drivers\001_ide\via_ide;dr
ivers\002_video\ati_video;drivers\002_video\nvidia_video;drivers\002_video\via_vi
deo_km400;drivers\002_video\sis_video_650;drivers\002_video\sis_video_661;dri
vers\002_video\i_video1;drivers\002_video\i_video2;drivers\004_lan\broadcom_44
01;drivers\004_lan\via_8201;drivers\004_lan\3c_940;drivers\004_lan\via_8201
\winsetup;drivers\004_lan\intel_100ve;drivers\005_modem\hwmodem;drivers\005
_modem\swmodem;drivers\006_sound\realtek_snd;drivers\006_sound\soundmax_
3665;drivers\006_sound\soundmax_ad1985;drivers\006_sound\soundmax_ad198
0"

maar dan dus in één regel.
Een simulatie van de setup kan je uitvoeren met VMWare.
duurt dat bij jou ook zo lang? ik heb nu vmware op een andere pc geinstalleerd (p4-2,0 /512mb / dm9+ schijf) en dat duurt wel 1 1/2 a 2 uur voor hij klaar is. (oke hij haalt de iso van het netwerk) ik had hem dus draaien op mijn eigen pc, maar je eigen windows is niet meer werkbaar als xp in vmware staat te installeren, en dat heeft vooral met de hdd te maken. (en ik heb nog wel een gig ram) dat is ook wel verklaarbaar, want hij haalt dus de iso van de hdd, hij schrijft hem naar diezelfde hdd, en als je dus in je eigen windows gaat werken heb je ook weer hdd tijd nodig.

[ Voor 33% gewijzigd door smvs op 06-01-2004 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

smvs schreef op 06 januari 2004 @ 13:23:
duurt dat bij jou ook zo lang? ik heb nu vmware op een andere pc geinstalleerd (p4-2,0 /512mb / dm9+ schijf) en dat duurt wel 1 1/2 a 2 uur voor hij klaar is. (oke hij haalt de iso van het netwerk) ik had hem dus draaien op mijn eigen pc, maar je eigen windows is niet meer werkbaar als xp in vmware staat te installeren, en dat heeft vooral met de hdd te maken. (en ik heb nog wel een gig ram) dat is ook wel verklaarbaar, want hij haalt dus de iso van de hdd, hij schrijft hem naar diezelfde hdd, en als je dus in je eigen windows gaat werken heb je ook weer hdd tijd nodig.
Bedankt voor het voorbeeld. Ja, bij mij duurt een simulatie met VMWare ook lang, dat is omdat alles geïntegreerd moet worden in een bestand (de virtuele harde schijf, een bestand van default 4 GB). Je moet zien dat je je virtueel geheugen (in dit geval bedoel ik het geheugen van de virtuele pc) op 512 zetten als je in totaal 1 GB hebt. Ik vind Windows zelf wel nog goed werken, tenminste als je geen overdreven zware applicaties gaat draaien...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 06-01-2004 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
Bij mij duurt de setup van xp ook niet zo heel erg lang , 35min ongeveer.
Met vmware 3.1 en de "virtuele disk" van 4GB op een aparte hdd en de cd als image van een share

Iets wat irri is , je "moet" zo'n #$%# floppy drive hebben om xp op een disk te setup'pen die aan een sata of scsi controller hangt.

Wat gaat werken is het renamen van de sata driver naar een van de vele scsi drivers die worden geladen meteen als je de xp cd boot
Dan word de sata driver toch geladen en kun je een patitie op een disk kiezen die er aan hangt , b.v. zo'n prachtige WD raptor
Rename Si3112r.sys naar b.v. aic78xx.sy_
Dat is de driver van de Adaptec 2940 serie

Ook zet je in winnt.sif onder unattended een verwijzing naar de drivers van de Sil3112 b.v.
[Unattended]
OemPnPDriversPath="Drivers\000_sata

Dan na het txt gedeelte van de xp setup wordt de driver geupdate met de drivers uit winnt.sif en dan is het net echt.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
cruger schreef op 07 januari 2004 @ 17:25:
Rename Si3112r.sys naar b.v. aic78xx.sy_
Dat is de driver van de Adaptec 2940 serie
is het zo simpel?
ik kom op fora zeer omslachtige procedures tegen met regels veranderen in een filetje genaamd txtsetup.nogwat enzo. domweg een driver overschrijven werkt dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag me af hoe kan je automatisch één enkele account kan creëren. In winnt.sif wordt onder GuiUnattended een administrator-account gecreëerd. Wanneer je deze regels verwijdert krijg je tijdens de installatie de melding dat je deze velden moet invullen, als je ze dan openlaat wordt er geen administrator-account gecreëerd en krijg je op het einde bij de 'mini-setup' de kans om je eigen accounts te maken. Maar ik wil dus volledig automatisch geen admin-account en wel een persoonlijke account.

Ook de resolutie aanpassen wil niet lukken, in het begin van RunOnceEx.cmd verwijs ik naar prepare.cmd waarin het volgende staat:
start /wait %systemroot%\System32\1365VidChng.exe 1024x768x32@85 -q

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Anoniem: 78739 schreef op 08 januari 2004 @ 00:26:
Ik vraag me af hoe kan je automatisch één enkele account kan creëren. In winnt.sif wordt onder GuiUnattended een administrator-account gecreëerd. Wanneer je deze regels verwijdert krijg je tijdens de installatie de melding dat je deze velden moet invullen, als je ze dan openlaat wordt er geen administrator-account gecreëerd en krijg je op het einde bij de 'mini-setup' de kans om je eigen accounts te maken. Maar ik wil dus volledig automatisch geen admin-account en wel een persoonlijke account.

Ook de resolutie aanpassen wil niet lukken, in het begin van RunOnceEx.cmd verwijs ik naar prepare.cmd waarin het volgende staat:
start /wait %systemroot%\System32\1365VidChng.exe 1024x768x32@85 -q

Iemand een idee?
De eerste account die gemaakt wordt moet een administrator account zijn.

De resolutie kan je ook in winnt.sif met de volgende code veranderen:

[Display]
BitsPerPel=32
Xresolution=1024
YResolution=768
Vrefresh=85

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mduijvendijk schreef op 08 januari 2004 @ 18:16:
[...]
De resolutie kan je ook in winnt.sif met de volgende code veranderen:

[Display]
BitsPerPel=32
Xresolution=1024
YResolution=768
Vrefresh=85
Ja, dat had ik eerst geprobeerd, maar als dat niet lukt moest je het dus doen met dat speciaal bestandje, wat dus ook niet lukte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 78739 schreef op 08 januari 2004 @ 00:26:
Maar ik wil dus volledig automatisch geen admin-account en wel een persoonlijke account.

Iemand een idee?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
D:\WINDOWS>net user /?
The syntax of this command is:

NET USER
[username [password | *] [options]] [/DOMAIN]
         username {password | *} /ADD [options] [/DOMAIN]
         username [/DELETE] [/DOMAIN]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Een tijdje geleden heb ik het volgende gepost:
btw ik heb net even "alle" belangrijke en aanbevolen updates gedownload op de extra taalpakketten na.
Ik heb alleen het idee, dat deze lijst niet volledig is (er moeten toch veel meer updates zijn)

Belangrijke updates:
q824145.exe
WindowsMedia8-KB817787-x86-NLD.exe
Q823718_MDAC_SecurityPatch.exe
Q811114_WXP_SP2_x86_NLD.exe
WindowsMedia-KB828026-x86-NLD.exe

Aanbevolen updates:
q820223.exe
dx90amdx.exe
Q322069.exe
langpack.exe
MMSSETUP.EXE
MPSetupXP.exe

Kan iemand hier wat meer duidelijkheid over geven?
Weet niemand hoe dit nu zit?
Microsoft.com is ook niet echt duidelijk

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ehm.. jas een kale XP Sp1 langs windowsupdate of gebruik hfnetchk of MBSA om je patches te controleren?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69945

Toch even nog een vraag, die misschien van toepassing is...

Kan ik bij een Win98 installatie, extra drivers toevoegen... en dan nieuwe ISO maken, branden, en installeren? Ik zit namelijk altijd te klooien met een aantal drivers van me netwerkkaart (sitecom) en als ik die gewoon 'inweef' in me Win98 installatie, heb ik dat probleem ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
ik loop nu tegen het probleem aan dat hij geen ide drivers mee wil installeren.
alles wat ik in de oem/drivers map zet gaat goed, tot en met modems etc. aan toe, maar ide drivers pakt ie niet mee. beetje vreemd. (zowel sis, via als intel wil niet)

ook heb ik nu 1 keer gehad dat op een laptop met een via sound codec hij er een realtek driver in had gekwakt -> instabiel en traag systeem. god mag weten waarom hij dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remonb
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Klein vraagje;

ik wil HighMAT support silent installen (unattended), deze ka ik nergens vinden.
Ook zie ik geen mogelijkheid om hem uit te pakken?

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
remonb schreef op 23 januari 2004 @ 09:16:
Klein vraagje;

ik wil HighMAT support silent installen (unattended), deze ka ik nergens vinden.
Ook zie ik geen mogelijkheid om hem uit te pakken?

Iemand enig idee?
hij hoeft niet uitgepakt te worden.

code:
1
2
ECHO Installing Heimat onderstutzing... (App 14 of 6)
start /wait %systemdrive%\install\highmat\high.exe /QB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Ik zag ergens anders de volgende argumenten :

In het volgende programma staan in een xml bestand de argumenten.
http://msfn.org/board/index.php?act=ST&f=70&t=14040

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/van.duijvendijk/xpinstall.gif

Ik ben het zelf nog aan het testen en meld wel of dit programma echt zo geweldig is, als wordt beweerd.

[ Voor 23% gewijzigd door mduijvendijk op 12-02-2004 17:04 . Reden: onjuist informatie gegeven ]

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Ik heb een testje gedraaid van het programma en moet zeggen dat ik er zeer over te spreken ben _/-\o_
Ik kwam maar 2 foutjes tegen:
1- Media player installatie gaf een fout, omdat systeem herstel niet gevonden kon worden. (dit is op te lossen door het later met guirunonce te starten)
2- Windows update Q817778 kreeg om de een of andere reden niet de goede attributen mee (ben er nog niet achter waarom hij ze niet goed mee kreeg)

Edit: Ik heb gebruik gemaakt van versie 2.0

[ Voor 6% gewijzigd door mduijvendijk op 29-01-2004 15:19 ]

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
Het lukt me niet om de default settings voor een nieuwe user the defineren

b.v. de startpagina van i explorer about blank en nog meer dingen die je dan niet meer hoeft te veranderen. :(
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Do404Search"=hex:00,00,00,00
"Start Page"="about:blank"

Nog een vb , het control panel , en de c:\ dir :(
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\WebView\BarricadedFolders]
"shell:ControlPanelFolder"=dword:00000000
"shell:SystemDriveRootFolder"=dword:00000000

De hele my computer , explorer staat ingesteld voor een idioot en je moet bijna elk vinkje veranderen. :(
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"Hidden"=dword:00000001
"HideFileExt"=dword:00000000
"WebView"=dword:00000000

In een regfile netjes een paar van dit soort dingetjes opgegeven maar het lukt alleen maar voor de huidige user , en dat is de local administrator.
Maar als je dan users gaat aanmaken dan komen alle normale standard iritante "ms defaults"

In welke key moet je dit nu opgeven , er zijn er zat
[HKEY_CURRENT_USER\
[HKEY_USERS\.DEFAULT
[HKEY_USERS\S-1-5-18
[HKEY_USERS\S-1-5-19
[HKEY_USERS\S-1-5-20
[HKEY_USERS\S-1-5-21-1275210071-573735546-839522115-1108\

Als je de reg settings in HKEY_CURRENT_USER set dan werken de settings voor de local administrator
dat is het enige wat werkt maar daar heb je niet zo veel aan.

tis weer lastig uitleggen.

Tweak!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-06 13:06
mduijvendijk schreef op 29 januari 2004 @ 15:19:
Ik heb een testje gedraaid van het programma en moet zeggen dat ik er zeer over te spreken ben _/-\o_
Ik kwam maar 2 foutjes tegen:
1- Media player installatie gaf een fout, omdat systeem herstel niet gevonden kon worden. (dit is op te lossen door het later met guirunonce te starten)
2- Windows update Q817778 kreeg om de een of andere reden niet de goede attributen mee (ben er nog niet achter waarom hij ze niet goed mee kreeg)

Edit: Ik heb gebruik gemaakt van versie 2.0
Is dat proggie een beetje makkelijk te configgen? Ik wil nl ook aan een unattended install beginnen, maar zit er ook een beetje "tegenaan te hikken" omdat het mij wat lastig lijkt om te maken e.d.
Hoe kan ik zo'n cd het beste testen?

Blog

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Het is heel makkelijk te implementeren.
Ik heb versie 2.0 gebruikt, maar ik heb begrepen dan 4.3 inmiddels online staat.

Om een de default instellingen voor alle users te maken, moet je register tweaks op het T13 minuten te gaan moment uitvoeren.
Dit heb ik gedaan door de register tweaks met XPinstall uit te voeren.
XPinstall heb ik vervolgens op de volgende manier op gestart:

- Een map Update binnen i386 gemaakt
- Vervolgens XPinstall + regtweak.reg in de map update zetten
- Het bestand svpack.inf in i386 aan gemaakt met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[Version] 
Signature="$Windows NT$"
MajorVersion=5
MinorVersion=1
BuildNumber=2600

[SetupData]
CatalogSubDir="\i386\Update"

[SetupHotfixesToRun]
XPinstall.exe

binnen xpinstall.xml heb ik de volgende code gemaakt, om de register tweaks uit te voeren:
code:
1
2
3
4
<item name='Registry Tweaks'>
<file name='Toepassen van Register tweaks...' command='execute'
program='regedit' arguments='/s "RegTweak.reg"'></file>
</item>

Het testen heb ik gedaan op een apparte computer en steeds de installatie uit te voeren (heeel omslachtig dus)
Gisteren heb ik de installatie uitgevoerd binnen VMware (duurt iets langer, maar je hoeft niet steeds te formatteren enzo.

Edit:
Ik heb even een zip bestand online gezet, waarin precies staat welke bestanden ik in welke map heb staan + mijn installatie scripts Download

[ Voor 31% gewijzigd door mduijvendijk op 12-02-2004 17:00 ]

Sometimes human's are...

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-06 13:06
Heb je je net door het eerste topic doorgewerkt (67 pagina's), ga je door in het tweede topic, ondertussen bezig met het "klaarzetten" van alle bestanden e.d., lees je op pagina 11 (van 14) dat die gast die XPInstall ontwikkeld heeft, een nieuw (simpeler, wat ik ervan begrijp) proggie gaat schrijven....
Dus daar wachten we dan nog maar ff op.

@mduivendijk: Bedankt voor dat bestandje, helpt wel aardig wat met begrijpen :)

Blog

Ben.Hahlen schreef op 12 februari 2004 @ 19:16:
Heb je je net door het eerste topic doorgewerkt (67 pagina's), ga je door in het tweede topic, ondertussen bezig met het "klaarzetten" van alle bestanden e.d., lees je op pagina 11 (van 14) dat die gast die XPInstall ontwikkeld heeft, een nieuw (simpeler, wat ik ervan begrijp) proggie gaat schrijven....
Dus daar wachten we dan nog maar ff op.

@mduivendijk: Bedankt voor dat bestandje, helpt wel aardig wat met begrijpen :)
Ach, als je het zelf doet is het nog altijd beter :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebra
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 10:27
Het leek me wel handig om het te hier te melden aangezien er hiet toch al over gepraat wordt en er vast later andere mensen dit via de search vinden.

XPlode ( de nieuwe naam van XPInstall waar hierboven aan gerefereerd wordt ) heeft nu een eigen website en versie 1.0.5 is uitgekomen.

http://xplode.voidfx.com/

Ik heb mijn xml file benodigd voor dit progje al een keer of 10 moeten herschrijven omdat de syntax aangepast is maar nu moet het genoeg ontwikkeld zijn om dat niet meer te hoeven doen.

Ik ga van het weekend de nieuwe versie maar eens testen, iemand anders die hiermee bezig is?

Edit:
was ik nog even vergeten, ze hebben ook een eigen hoekje van de msdn forums gekregen :

http://www.msfn.org/board/index.php?showforum=86

[ Voor 12% gewijzigd door zebra op 19-03-2004 15:36 ]

//Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Voor XP is er een website met een up to date cabinet file van alle hotfixes na SP2. De site is van ene Ryan van der Meulen. Ik weet de site niet uit mijn hoofd, maar op een search engine met criteria 'post sp2 hotfixes slipstream' zou je hem tegen moeten komen.
Ik heb SP2 en de updates/hotfixes na SP2 geslipstreamed en geinstalleerd. So far so good...alleen bij het installeren van drivers krijg ik meldingen van XP dat sommige bestanden onbekend zijn of gewijzigd zijn en vraagt die om deze opnieuw te installeren van de XP cd...hopelijk is dit niks ernstigs en blijft alles stabiel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Laatst online: 22:10
Je bedoelde dus deze:

http://ryanvm.msfn.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hierover kunnen we discussie het beste centraal houden, en verder gaan in [rml][ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)[/rml] :)
In dat topic, en de voorgaande delen, is al erg veel besproken over deze methodes :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.