Toon posts:

Automatisch inloggen op netwerkmappen?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me echt rot gezocht maar kon nergens een duidelijk antwoord krijgen op mijn vraag. De situatie is als volgt:

Thuisnetwerk met:
- Server op Win2K Prof
- Client op WinXP Prof
- Client op WinXP Home

Op de server staan enkele mappen gedeeld die op de clients via netwerkverbinding maken te zien zijn als J: t/m Q: (het vreemde is dat internet wel meteen gedeelt wordt met de clients...). Elke keer als ik een client opstart maakt de client niet automatisch verbinding met de netwerkmappen. Het gevolg is dat als ik een netwerkmap aanklik het netwerk vraagt om een username en password. Dit hoef je maar 1 keer te doen, daarna zijn alle mappen direct beschikbaar.

Bestaat er de mogelijkheid dat de client automatisch inloggen op de netwerkmappen (evt bij het opstarten van de clients) of dat het inlogschermpje niet verschijnt en de client automatisch inlogt?

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

tip: zoek op loginscript.
Erg basic, kun je zo vinden.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je een netwerkshare mapt, kun je andere credentials opgeven. Heb je dit geprobeerd?
Anders kun je een .bat bestand maken met 'net use', daarbij kun je namelijk wachtwoorden opgeven.

Als je usernames & wachtwoorden handmatig gaat synchroniseren (dus overal dezelfde usernames en wachtwoorden aan gaat maken) dan zul je waarschijnlijk geen last hebben van dit hele probleem. Nog betere oplossing is een domein, maar dat zal wel te duur zijn ivm server licenties.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 10:38
Dat kan zeker, en wel met het commando "Net use". [search=net use]

Ikzelf gebruik voor dit doel een .bat bestandje, welke automatisch draait als je de PC opstart. In dat bestand staat:

net use G: \\Server\c
net use H: \\Server\d
net use I: \\Server\e
net use J: \\Server\f
net use K: \\Server\g

Waarmee de bijbehorende schijven dus geactiveerd en beschikbaar worden :)

Dit topic is gesloten.