Toon posts:

Dreamweaver resolutie

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben een newbie wat betreft dreamweaver en zeker HTML. Alleen ik heb nu een probleempje met de resolutie. Ik wil graag dat de resolutie van de website zich automatisch aanpast.
Ik heb wel met search hiernaar gezocht, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de de html verhalen niet helemaal begrijp. Ik werk namelijk niet in frames.
Kan iemand me hier mee helpen ?

Greetz Bertram

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Resolutie van een website :?

Beeldschermen hebben verschillende resoluties, dus kan je wellicht beter aangeven wat je precies bedoelt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
denk dat die bedoeld dat als jij je resolutie op 1024x678 hebt en ik heb op 800x600 dat we hem alle 2 even mooi zien niet dat ik 10 van die scrol balken krijg en dat zijn design helemaal verknaakt is

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Hoeft niet, zie de FAQ.

Verder:
Een website kun je automatisch aan laten passen door gebruik te maken van repeterende achtergrondgraphics, of met Javascript de beschikbare schermgrootte opvragen en vervolgens het formaat van de DIV's er op aan passen. Een 'ouderwetse' manier is om een tabel te gebruiken die met enkele vaste formaten werkt voor kolommen die op dezelfde grootte moeten blijven, terwijl de aangegeven gedeeltes gewoon in formaat mogen variëren.

Dit zijn 'slimmigheden'. Er is geen 'this is it' manier die alles voor je oplost, het ligt heel erg aan wat je op de pagina neer wilt zetten (en beschrijvingen helpen niet :) screenshots misschien wel, maar dan is dit nog steeds basic).

In plaats van te zeggen "ik ben een newbie" kun je misschien eerst eens beter zoeken naar hoe je een pagina inricht met DIVs en LAYERs, en vervolgens de benodigde Javascript uitvinden die het formaat van de pagina opvraagt en vervolgens de DIV's op maat aanpast. Beetje wiskunde, niet lastig.

teveel zooi, te weinig tijd

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Flash > 100% fitable movie. Kan.
HTML > JS > Resolutie check
HTML > 100% fitable divs (of opvulling dmv vlakken/bg images)

Genoeg opties... alleen een beetje te vage omschrijving.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Bikkel-Rulez schreef op 28 October 2003 @ 11:17:
denk dat die bedoeld dat als jij je resolutie op 1024x678 hebt en ik heb op 800x600 dat we hem alle 2 even mooi zien niet dat ik 10 van die scrol balken krijg en dat zijn design helemaal verknaakt is
Ja inderdaad dat bedoel ik precies ! _/-\o_

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Je kunt vaste waarden gebruiken en relatieven.. Als jij je elementen procentuele waarden meegeeft schaalt het netjes mee met je browservenster.

Kijk anders eens in de source van sites die het doen zoals jij het graag wilt ;) Of sla ze op en open ze in dreamweaver.

Zie verder ook

http://www.w3schools.com
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.