Windows XP is gecrasht door een worm, hierdoor kan ik windows xp niet meer opstarten. Ik heb dus een paar filetjes verwijdert zoals de map system, software, sam, security, default (heb wel nog back up gemaakt in .bak bestanden). Maar windows wil nog steeds niet opstarten. Weet iemand hoe ik mijn gegevens van mijn harde schijf kan afhalen?
Windows dr naast installeren, bestanden backuppen, format uitvoeren en schone installatie doen?
Of Knoppix gebruikn...
Safe mode inderdaad ook... :-)
Of Knoppix gebruikn...
Safe mode inderdaad ook... :-)
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
idd veiligheids modus werkt wel??
of windows er over heen zetten en die dan op een veilige plaats zetten en dan als nog even formateren en weer op nieuw beginnen...
succes
of windows er over heen zetten en die dan op een veilige plaats zetten en dan als nog even formateren en weer op nieuw beginnen...
succes
Welke worm?Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 11:10:
Windows XP is gecrasht door een worm,
Hoezo niet? Krijg je foutmeldingen oid?hierdoor kan ik windows xp niet meer opstarten.
Waarom denk je dat Windows dan wel zou moeten booten? Zonder sam kun je bijvoorbeeld weinig vrees ik.Ik heb dus een paar filetjes verwijdert zoals de map system, software, sam, security, default (heb wel nog back up gemaakt in .bak bestanden).
Wederom: wat voor foutmeldingen krijg je...?Maar windows wil nog steeds niet opstarten.
Moet je eerst eens vertellen welk filesystem je gebruikt. FAT32 kun je zo bij met een bootflop, NTFS is wat lastiger. Knoppix CDROM zou bijvoorbeeld kunnen, of gewoon de schijf in een ander systeem stoppen.Weet iemand hoe ik mijn gegevens van mijn harde schijf kan afhalen?
mutsje

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Parralelle installatie ernaast doen en dan de gegevens op cd-r zetten? Hou er wel rekening mee dat het geinfecteerde bestanden betreft dus het beste wat je kunt doen is de schijf gewoon formateren en ook een fdisk /mbr doen om je bootrecord ook te cleanen voor de zekerheid.
offtopic:
o/ blackd
o/ blackd
[ Voor 7% gewijzigd door mutsje op 28-10-2003 11:15 ]
Verwijderd
zeker op de britney link geclicked? kleine genieperd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 11:16 ]
[quote]blackd schreef op 28 October 2003 @ 11:14:
[...]
Welke worm?
Britney.JPG
[...]
Hoezo niet? Krijg je foutmeldingen oid?
neej, mijn ntoskrnl.exe file is beschadigd
[...]
Waarom denk je dat Windows dan wel zou moeten booten? Zonder sam kun je bijvoorbeeld weinig vrees ik.
ik hoef niet te booten, gewoon een paar filetjes die nog op de Harde schijf staan kunnen afhalen
[...]
Wederom: wat voor foutmeldingen krijg je...?
ntoskrnl.exe is beschadigd
[...]
[...]
Welke worm?
Britney.JPG
[...]
Hoezo niet? Krijg je foutmeldingen oid?
neej, mijn ntoskrnl.exe file is beschadigd
[...]
Waarom denk je dat Windows dan wel zou moeten booten? Zonder sam kun je bijvoorbeeld weinig vrees ik.
ik hoef niet te booten, gewoon een paar filetjes die nog op de Harde schijf staan kunnen afhalen
[...]
Wederom: wat voor foutmeldingen krijg je...?
ntoskrnl.exe is beschadigd
[...]
ik heb dus 2 harde schijven van 40 GB, op de 1ste schijf staat windows 98 als Master en op de 2de schijf staat windows XP als slave. In Windows XP kan je dus de bestanden van Windows 98 bekijken, maar niet andersom. Als ik nu ipv windows 98, Windows XP installeer kan ik dan de bestanden van de gecrashte windows XP bekijken / kopiëren?
thanks
thanks
youdessert,
Ten eerste, welkom op GoT
Op GoT hebben we een aantal richtlijnen ingesteld waaraan we graag zien dat een topic voldoet - zo vinden we het belangrijk dat je eerst zelf zoekt voordat je een topic opent, en dat je zelf wat dingetjes uitprobeert.
Verder is het belangrijk dat je zoveel mogelijk relevante informatie probeert te geven in je topic - zo geef je aan dat je een 'worm' had, maar je vergeet erbij te vertellen welke.
Ik pas je topic titel eventjes aan zodat deze conform de policy is (was: Windows XP probleem)
Lees ook even deze informatie nog door:
• Windows Operated Systems - FAQ
Veel plezier op GoT
Ten eerste, welkom op GoT
Op GoT hebben we een aantal richtlijnen ingesteld waaraan we graag zien dat een topic voldoet - zo vinden we het belangrijk dat je eerst zelf zoekt voordat je een topic opent, en dat je zelf wat dingetjes uitprobeert.
Verder is het belangrijk dat je zoveel mogelijk relevante informatie probeert te geven in je topic - zo geef je aan dat je een 'worm' had, maar je vergeet erbij te vertellen welke.
Ik pas je topic titel eventjes aan zodat deze conform de policy is (was: Windows XP probleem)
Lees ook even deze informatie nog door:
• Windows Operated Systems - FAQ
Veel plezier op GoT
YepAls ik nu ipv windows 98, Windows XP installeer kan ik dan de bestanden van de gecrashte windows XP bekijken / kopiëren?
[ Voor 96% gewijzigd door zetje01 op 28-10-2003 14:57 ]
Onder FDISK is de windows XP partitie blijkbaar ingesteld als NO-DOS.
Het is niet meer mogelijk om deze partitie te accessen.
Weten julie hoe ik deze partitie terug op PRI-DOS kan krijgen zonder deze partitie te verwijderen?
Het is niet meer mogelijk om deze partitie te accessen.
Weten julie hoe ik deze partitie terug op PRI-DOS kan krijgen zonder deze partitie te verwijderen?
Pagina: 1