SVCD op Pioneer S444 = hikhikhik

Pagina: 1
Acties:

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:21

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
Hiphip,

Scenario:
1. Ik heb een avi filmpje, bijvoorbeeld Charlies Angels Full Throttle
2. Ik converteer het filmpje naar svcd middels Cucusoft AVI to VCD/SVCD/DVD/MPEG Convertor Pro 2.5 naar SVCD (in stukken van 75mb)
3. Ik brand de zooi middels Nero Enterprise Edition 5.5.10.28 naar SVCD (File > New > SVCD, sleur & pleur de bestanden, geen pauze van 5sec er tussen)
4. Ik speel het af op m'n pioneer dvd speler (s444) en ik zie dat-ie er grote moeite mee heeft: het beeld schokt en stokt, en omdat het geluid gewoon doorgaat lopen beeld & geluid na een poosje bij lange na niet synchroon meer.

Gewone VCDs heeft-ie geen moeite mee: alleen SVCDs. Volgens de vcdhelp.com site zou deze dvd speler svcds moeten kunnen afspelen. Heeft iemand ook deze ervaringen en (beter) een oplossing of suggestie?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Verwijderd

Ik heb een andere dvd-speler, maar ik brand altijd mijn (zelfgemaakte) svcd's op 1x speed. Anders schokt het beeld ook onwijs als ik de svcd in mijn dvd-speler afspeel.

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
en als je de vcd gewoon bekijkt met de pc dan hikt die ook ??

Verwijderd

Heb zelf de Lenco1851 portable dvd speler en heb er alleen bij bepaalde films last van, het geluid loopt dan erg voor ja en dit is erg irritand, ik denk ook dat dat met het mpeggen te maken heeft want toen ik met tmpgenc dawn of the dead zat te mpeggen haperde alleen cd1 van de 3. (Haperen bedoel ik, om de 3 seconden klein schokje). Het is bijna niet merkbaar maar als je erop let is het wel te zien. Misschien geen applicaties runnen onder het mpeggen zodat hij echt helemaal goed kan mpeggen.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 21:27
Zelfde probleem had ik ook, ik brand nu svcd's op 4-speed en ik heb geen problemen meer.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb ook een Pioneer 444 speler en SVCD speelt prima af !

Je moet letten op de volgende punten :

- MPEG encoder settings volgens SVCD standaard (zie http://www.dvdrhelp.com/ voor specs). Gebruik eens TMPGenc als encoder
- Brandsnelheid
- Merk CDR / CDRW -> sommige schijfjes lust de DVD speler niet erg

Mijn ervaring is dat CDRW meer problemen geeft dan CDR.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:21

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
Bedankt voor de tips: ik zal het eens op een lagere snelheid proberen.

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Verwijderd

ik brand svcd altijd op 52x en mijn Pioneer DV444, DV350 en DV565a spelen um perfect af. Misschien dat je mpeg proggel t verneukt ofzo..
Pagina: 1