Ik ben al een tijdje op zoek naar deze hdd-koeler omdat mijn huidige ibm 120 gpx veel te veel lawaai maakt naar mijn zin. Koelen met een 80mm fan erop van een oude P1 voeding gaat prima, maar ondanks dat de hdd op rubbers ligt hoor je het spinnen van dat ding boven alle fan's uit.
In een volgend systeem (die er over een aantal maandjes aan komt) wil ik echt voor stilte gaan, incl waterkoeling. Veel van de harddisk koelers zijn erg luidruchtig en/of koelen slecht, die 40mm fannetjes zetten natuurlijk ook niet veel zoden aan de dijk
Laatst zag ik op www.3dgameman.com een videoreview van deze hdd koeler.
Deze maakte me meteen zeer enthousiast, 3 standen voor de koeler, high, low en off. Zelfs met de fan uitgeschakeld heeft ie betere temps dan in de normale hdd rackjes!

Reviews:
videoreview
Virtual-Hideout.Net
systemcooling.com
Link naar fabrikant:
http://www.vantecusa.com/product-cooling.html#
Het ding heeft helaas 1 nadeel
ik heb hem nog nergens (in Nederland) te koop gezien. In pricewatch is ie nog niet te vinden en op google vind ik wel reviews maar geen winkels die hem al aanbieden.
Ik kan hem wel uit de VS laten komen, maar die verzendkosten worden me een beetje te hoog.
Heeft 1 van jullie hem al in bezit? Zo ja waar heb je hem kunnen kopen etc.
Verder ben ik benieuwd wat jullie ervaringen ermee zijn!
In een volgend systeem (die er over een aantal maandjes aan komt) wil ik echt voor stilte gaan, incl waterkoeling. Veel van de harddisk koelers zijn erg luidruchtig en/of koelen slecht, die 40mm fannetjes zetten natuurlijk ook niet veel zoden aan de dijk
Laatst zag ik op www.3dgameman.com een videoreview van deze hdd koeler.
Deze maakte me meteen zeer enthousiast, 3 standen voor de koeler, high, low en off. Zelfs met de fan uitgeschakeld heeft ie betere temps dan in de normale hdd rackjes!

Reviews:
videoreview
Virtual-Hideout.Net
systemcooling.com
Link naar fabrikant:
http://www.vantecusa.com/product-cooling.html#
Het ding heeft helaas 1 nadeel
Ik kan hem wel uit de VS laten komen, maar die verzendkosten worden me een beetje te hoog.
Heeft 1 van jullie hem al in bezit? Zo ja waar heb je hem kunnen kopen etc.
Verder ben ik benieuwd wat jullie ervaringen ermee zijn!
[ Voor 15% gewijzigd door Race Eend op 28-10-2003 19:42 ]