Ik zit met een probleempje.
Ik ben bezig met een website waar in ik een zoekfunctie naar vragen in wil bouwen.
Nu werkt het allemaal wel, maar niet zoals de manier waarop ik het gewild zou hebben.
Dit is wat ik heb:
Allemaal leuk en aardig, maar als ik iets vaags in typ, zeg maar "iohwet" dan komt hij op het zelfde antwoord als de vorige keer, en meld niet dat er geen records zijn gevonden. Weet er iemand toevallig het antwoord op deze vraag?
Ik zie het namelijk niet.
Ik ben bezig met een website waar in ik een zoekfunctie naar vragen in wil bouwen.
Nu werkt het allemaal wel, maar niet zoals de manier waarop ik het gewild zou hebben.
Dit is wat ik heb:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <?php include("dbconnect.php"); ?> <html> <head> <title>Zoeken</title> </head> <body> <form action="zoek_vraag.php" method="post"> <input type="text" name="vraag" value="vraag"> <input type="Submit" value="Zoeken" </form> </body> </html> |
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| <?php include("dbconnect.php"); if (!empty($_POST)){ $query="select * from vragen WHERE vraag LIKE '%". $_post["vraag"] . "%'"; $result = mysql_query ($query) or die ("FOUT: " . Mysql_error()); $aantal = mysql_num_rows($result); }else{ } ?> <HEAD> <Title>Gezocht</title> </HEAD> <body> <h3> U heeft gezocht naar: <?php echo($_post["vraag"]);?></h3> <?php if ($aantal == 0){ echo("geen resultaat gevonden met <B> ". $_POST["vraag"]. "</b><BR>\n"); }else{ echo("<b>query <hr>"); echo("<b>Er werden $aantal records gevonden:</b><br>"); while (list($gebruikersID, $vraagID, $antwoorden, $subgroepID, $vraag) = mysql_fetch_row($result)){ Echo("Record $vraagID: $antwoorden<BR><BR> $vraag <br>\n"); }} ?> </body> </html> |
Allemaal leuk en aardig, maar als ik iets vaags in typ, zeg maar "iohwet" dan komt hij op het zelfde antwoord als de vorige keer, en meld niet dat er geen records zijn gevonden. Weet er iemand toevallig het antwoord op deze vraag?
Ik zie het namelijk niet.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 11:20 ]