[Alg] Longhorn for developers

Pagina: 1
Acties:

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38
Gisteren is de PDC in LA van start gegaan, en is Longhorn het middelpunt van de aandacht.

Op MSDN zijn er al heel wat interesante links te vinden:

Introducing Longhorn for Developers

Explore the core technologies of Longhorn

Longhorn SDK preview

Ik heb zelf nog niet de tijd gehad/genomen om al die links te lezen/bekijken, wellicht doe ik dat vanavond eens.

[ Voor 3% gewijzigd door whoami op 28-10-2003 10:53 ]

https://fgheysels.github.io/

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
En voor de gelukkigen onder ons die msdn subscriber zijn;
je kunt de preview DVD van Longhorn ( en VS.NET Whidbey ) die men daar uitdeelt, hier bestellen via MS op nummer +49 5245882272 (partners) of 0800 0227261.

2 Tot 4 weken levertijd.

Spanneeeeeend!!

loading...

Verwijderd

c# 2.0 specs. Ook leuk leesvoer.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Die shite met Indigo en Avalon enzo ziet er wel gaaf uit. Wel jammer dat Microsoft weer zo nodig XUL moet gaan vervangen met XAML, ik had liever gezien dat ze verder waren gegaan met XUL.

Rustacean

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 19:14

Eelke Spaak

- Vlad -

Sorry hoor, maar wat is 'de PDC'?

:D

TheStreme - Share anything with anyone

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

500 "The server made a boo boo"

• whoami
Blijkbaar zou het dus met het 'Longhorn Application model) mogelijk moeten zijn om een web of windows app te maken door gewoon een build option te specifieren ? :?
Web applicaties zouden ook een rijkere user interface krijgen en events op de client afhandelen:
However, the object model for a "Longhorn" Web-style application is much simpler and far more powerful than DHTML. The application code can use the complete "Longhorn" presentation layer. Therefore, a "Longhorn" Web application can use rich client controls, support multimedia and graphics on the page, handle events locally—basically everything a normal client application might do. In fact, a "Longhorn" Web application isn't much different from a "Longhorn" desktop application other than that the files live on a server; a browser typically, but not necessarily, hosts the UI; and the application runs with restricted permissions because the user hasn't installed it on the client system.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Het gevaar van het laatste is alleen wel dat het me niet zo verbazen als het IE-only is of een applet achtig iets.
Ik vraag me af of het ook op oudere systemen werkt, of dat je daar als ontwikkelaar ook nog apart rekening mee moet houden.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 18:43
whoami schreef op 28 oktober 2003 @ 21:12:
Blijkbaar zou het dus met het 'Longhorn Application model) mogelijk moeten zijn om een web of windows app te maken door gewoon een build option te specifieren ? :?
Web applicaties zouden ook een rijkere user interface krijgen en events op de client afhandelen:

[...]
Hier zit dus Indigo achter weggemoffeld in het OS en een selectie API's om gebruik te maken van de nieuwe functionaliteit. De eerste stap naar een SOA architectuur waarbij een rich client voor de hand ligt.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:33
paulgielens schreef op 28 October 2003 @ 21:25:
Hier zit dus Indigo achter weggemoffeld in het OS en een selectie API's om gebruik te maken van de nieuwe functionaliteit. De eerste stap naar een SOA architectuur waarbij een rich client voor de hand ligt.
Hmm, k'heb even in je blog gekeken, maar de opmerking over wat Indigo precies is kan ik ff niet vatten.

Heb je misschien wat meer info over deze techniek ?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• whoami
Klik hier voor meer info over Indigo.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
paulgielens schreef op 28 October 2003 @ 21:25:
Nee.

Een rich client zou longhorn dan zelf moeten zijn, daar longhorn een client OS is, dus dat lijkt me onzin. Microsoft denkt niet in 'client' - 'server', maar in nodes: iedere node kan services bieden en services consumeren. Indigo is NIET een manier om server based architecture op te zetten in de zin van: we hebben services op grote bakken in de kelder en slim/smart clients die daarmee contact onderhouden. Indigo is een algemene layer waarmee distributed applicaties kunnen worden opgezet, en wel op een transparante manier, dus los van het client-server idioom.

Daarom beschouw ik Indigo als de innovatie van longhorn, en niet de gui of andere crap, waar 99% van de mensen over struikelen. De echte nieuwe zaken zitten onder de motorkap: geen com+/DCOM/xml webservices/remoting/msmq en andere versnipperde technieken meer maar 1 layer die alles kan.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Op Slashdot is nu een bericht over de MS Shell. Ze hebben daar geloof ik de slides nog niet opgemerkt, maar ze staan dus ook op de link die ik net plaatste.

http://www.gotdotnet.com/team/PDC/3990/ARC333.ppt

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 18:43
Indigo is in principe een programmeermodel op:
COM/DCOM, COM+, .NET Remoting, Webservices

Het ziet er zeer zeker veelbelovend uit! Het idee is eigenlijk niet eens zo nieuw. In C++ wordt al jaren op basis van OPC soortgelijke functionaliteit mogelijk gemaakt. Het is dus meer dat je een managed API hebt met onder de moterkap facto standaard protocollen. We gaan dus weer van RPC naar messagebus systemen, iets wat tegenstrijdig met het jarenlang propangeren van binary channels door MS in het DNA tijdperk. Jammer dat het hele SOA verhaal zo overhyped wordt...

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
Inmiddels kunnen MSDN-subscribers de Longhorn preview gewoon downloaden vanaf de beveiligde download site van Microsoft. Ikzelf heb de DVD vorige week bij MS aangevraagd en deze lag vanochtend al in de bus. Er wordt een beta van de nieuwe Virtual PC meegeleverd. Daarmee is het mogelijk om Longhorn gewoon op jouw standaard PC te installeren (Virtual PC 5.2 ondersteund Longhorn niet).
Overigens de nieuwe officiële release (non-Beta) van Virtual PC kan ieder moment beschikbaar worden. Hij is al vrijgegeven voor fabricage

[ Voor 16% gewijzigd door jwpmzijl op 17-11-2003 15:58 ]

Hans van Zijl

Pagina: 1