[XP] .exe files corrupt door virus

Pagina: 1
Acties:

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 22:10
Ik "had" last van het W32.pinfi virus (dit virus besmet alle .exe en .tmp files), nu had ik met mijn virusscanner (norton 2003) alle besmette bestanden in quarentaine gezet. Dit heeft ervoor gezorgt dat ik nx meer op mijn PC kan doen. Hij start op en dan zie ik alleen mnn bureablad voor me, zelf taskmanager werkt niet meer..:(
Nu vroeg ik me af op welke manier ik nog files kan redden van mn PC...

Steam: McKluit

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ze staan in quarentaine dus zijn ze niet op te starten danwel te vinden door Windows. Het enige wat je kan proberen is ze te cleanen ipv in quarentaine te zetten. Kijk even of je online scanner kunt vinden die het virus kan verwijderen ipv te bevriezen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Kluit
;( dat d8 ik achteraf ook...
maar hoe kan ik ooit nog een programma runnen...
ik kan dr helemaal nx mee.. :X

• Han
  • Niet online

Han

Online scannen: http://www.tiscali.nl/serv/viru/viru_detect.asp

Wel even je files die in quarentaine staan terugzetten :)

[ Voor 19% gewijzigd door Han op 28-10-2003 10:57 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nu vroeg ik me af op welke manier ik nog files kan redden van mn PC...
Geinfecteerde schijf in een andere pc (met recente virusscanner!) gooien en belangrijke files kopieren. Daarna die geinfecteerde schijf formatten en verse Windows install doen.

• Kluit
Jah...
Hoe??
Hoe zet ik die files weer uit quarentaine...
ik zit nog liever met dat virus opgescheept dan met deze situatie...:'(

• Han
  • Niet online

Han

Ik heb hier geen NAV2003, dus ik kan je niet precies vertellen hoe, maar die optie zit gewoon in NAV2003. Je kan de quarentaine-lijst bekijken en ook de files terug zetten. Een beetje zelf uitvogelen kan overigens geen kwaad hoor ;)

lijkt me logisch dat wanneer je anti-virus je files in quarentiane zet, deze ook er weer uit kan halen...

• Kluit
mikejarod schreef op 28 October 2003 @ 10:59:
[...]
Geinfecteerde schijf in een andere pc (met recente virusscanner!) gooien en belangrijke files kopieren. Daarna die geinfecteerde schijf formatten en verse Windows install doen.
Is er een manier om dan te voorkomen dat het virus op die nadere PC komt...

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe zet ik die files weer uit quarentaine...
D'r zit een knoppie "Restore item" bij Quarantine. Das toch niet zo moeilijk Ok.. je kan niks meer doen op je pc... dan ben ik bang dat het niet meer gaat lukken op die manier.
Is er een manier om dan te voorkomen dat het virus op die nadere PC komt...
Dat zeg ik ... Gamm.. eh zorgen dat er een recente virusscanner op die andere PC staat (die dat virus herkent).

[ Voor 63% gewijzigd door Mike Jarod op 28-10-2003 11:07 ]

• Kluit
XceeD schreef op 28 October 2003 @ 11:03:

lijkt me logisch dat wanneer je anti-virus je files in quarentiane zet, deze ook er weer uit kan halen...
jah dat is iidd logisch jah... maar zoals in mijn eerste post staat kan ik nx meer op mijn PC doen... dus ook geen AV2003 opstarten..

• Kluit
B) zal een vriend van me dan maar even vragen of die mijn "zieke" schijf even wil back-uppen...
dan moet ik dr toch wel uitkomen...
en bedankt... ;)

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
en het werkt ook niet in veiligheids modus van windows?

mijn vriendin had het zelfde probleem..... en wat ik gedaan heb is pc geformateerd en op nieuw begonnen....

• Kluit
Bikkel-Rulez schreef op 28 October 2003 @ 11:07:
en het werkt ook niet in veiligheids modus van windows?
Neej... ook geprobeerd, waarschijnlijk waren er al te veel .exe files besmet (waren dr zon 30 ofzo....)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:26
Ik kan er overheen gelezen hebben, maar welke Windows versie heb je? Als je Windows XP hebt kun je de CD erin doen, daar vanaf booten, en dan voor de repair mode kiezen. Misschien werpt dit licht in je donkere zaak ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Kluit
Sluuut schreef op 28 October 2003 @ 11:15:
Ik kan er overheen gelezen hebben, maar welke Windows versie heb je? Als je Windows XP hebt kun je de CD erin doen, daar vanaf booten, en dan voor de repair mode kiezen. Misschien werpt dit licht in je donkere zaak ;)
heb idd XP (zie topic name... ;) )
repair mode ga ik na mn werk is even proberen... zal veel moeite schelen...
:)

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Misschien kan je opstarten met een repair disk van Norton. Dan alle files uit quaratine halen. Dan weer rebooten met windows. Dan een online scanner en cleaner gebruiken ?

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Als je een .exe hernoemd naar .com willen de desbetreffende bestanden wel eens opstarten.
Of hij moet natuurlijk ook die niet toestaan

• Kluit
ben druk bezig geweest...
ik heb nu van iemand zn HD geleend en daar heb ik WinXP opgezet...
nu d8 ik even snel alle belangrijke bestanden over te zetten naar de HD en dan de besmette HD te formatten...
Het enige probleem is dat ik niet bij in de Dir's kan komen van de users met een wachtwoord :|
Ik weet alle w8woorden wel, maar heb natuurlijk geen mogelijkheid om deze in te vullen B)
Is er een manier om deze mappen toegankelijk te maken?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kluit schreef op 28 October 2003 @ 22:04:
Het enige probleem is dat ik niet bij in de Dir's kan komen van de users met een wachtwoord :|
Take ownership....

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Kluit
Uh lekker duidelijk... :?
Als ik probeer in te loggen als ADMINISTRATOR krijg ik: kan niet aanmelden vanwege ene accountbeperking

[ Voor 30% gewijzigd door Kluit op 28-10-2003 22:13 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[search=take ownership]
Windows Operated Systems - FAQ

Aanloggen als administrator? Je kopieert toch gewoon die mappen? Of je probeert iig in de profile mappen van die users te komen neem ik aan. Zo niet dan moet je maar even duidelijk uitleggen wat je bedoelt, want blijkbaar snap ik het niet :P

[ Voor 40% gewijzigd door blackd op 28-10-2003 22:15 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Kluit
Dat is voor mij wat duidelijker... B)
Toch handig zo'n FAQ... :X

Zal ehm de volgende keer maar lezen, maar zit nu te stressen dus sorry! :7

• sjoerdb2
  • Laatst online: 09-05-2025
wat je kunt proberen is het volgende:

je virus is waarschijnlijk zo'n virus dat zichzelf in het register zet bij het uitvoeren van executables. Ik had laatst ook zo'n virus. Als je dan een exe wilt openen krijg je de melding dat het virus niet is gevonden. Ik kon toen exe's openen door naar deze computer->c:\ gaat en dan zoek je een textbestand, dan rechtermuisknop openen met... dan naar bladeren of browse en dan kies je het programma dat je wilt hebben. Bij mij werd dan gewoon het programma geopend. Als je dan op internet een register editor download (google 'freeware registry editor') kun je zo die registerwaarde zoeken die ervoor zorgt dat ie het virus wil opstarten wijzigt, kun je een heel eind komen.

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command].
Verander de waarde van '(Standaard)' in ""%1" %*"

[ Voor 10% gewijzigd door sjoerdb2 op 28-10-2003 22:24 ]

Pagina: 1