Scart + sattuner = teletekst foetsie

Pagina: 1
Acties:

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-03 18:25

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
Goeie,

Ik heb m'n schoonouders -- die in nergenshuizen wonen -- recentelijk voorzien van een sattelietontvangstsetje zodat ook zij kunnen meegenieten van Jackass etc. Alles werkt perfect, op teletekst na. Zodra de sattuner (Strong SRT-8000, is niet het probleem, want het is een doorschuivertje van onszelf) standby of aan staat vertoont de TV (Grundig van een jaar of 8) geen teletekst meer: niet via de sat (die via een scartkabel is aangesloten), en ook niet via de normale antenne (coax, dus).

Ik heb al wat voorwerk verricht, en het schijnt aan de scartkabel/aansluiting-op-de-tv te liggen, in die zin dat de tv niet kan omgaan met een of meerdere signalen die via de scart worden aangevoerd. Een eenduidige oplossing heb ik niet kunnen vinden, want iedereen roept wat anders: pin 19, 16 of 9 uitschakelen.

Ik heb niet het gereedschap om de scart kabel zelf te molle^H^H^Hdificeren, dus ik wil graag weten of er scart kabels te koop zijn (en hoe noemen we die dan?) die geen problemen geven.

Iemand? _/-\o_ _/-\o_

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:00

voodooless

Sound is no voodoo!

Heb je geen schaar :+ ?

Probeer het ding eens via S-Video ofzo aan te sluiten, eventueel met een scart verloopstekker, misschien werkt dat.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• LePlatDuJour

LePlatDuJour

Topicstarter
Schaar, ja. Hm. Ik kom liever met een complete oplossing bij m'n schoonouders aan, want als ik met een schaar in kabels ga zitten peuren worden ze 'n peu nerveu.

Helaas, svideo heeft die Grundig niet. (Ik had al gezegd dat ze een nieuwe tv moesten kopen, maar jaaaa.... "deze doet het toch nog goed?" On-tweakerse houding... :-) )

Verwijderd

Zit de coax van de TV aangesloten via de satelietontvanger? Zet daar dan eens een groundloop filter tussen ;)

wat wil je in hemelsnaam met pin 16/19/9 bereiken?

Met een fullwired scart (alle 21 pennen bedraad) zou je theoretisch het minste problemen moeten hebben.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 11:16 ]

• LePlatDuJour

LePlatDuJour

Topicstarter
Nope: sattuner via scart; gewone antenne direct op de rf ingang (zo heet-ie toch? de normale antenneaansluiting, iig.)

Dat van die pinnetjes had ik <a href=http://www.lpilsley.co.uk/scart.htm">hier</a> gevonden.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:00

voodooless

Sound is no voodoo!

Je moet ook goed lezen... Ik zeg ook, eventueel met S-video/scart verloopstekker!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• LePlatDuJour

LePlatDuJour

Topicstarter
Oeps 8)7 lezen is ook een vak, sorry. Is een probeer optie, ja. Maar ik heb liever een kant + klare oplossing voor ik weer een uur in de auto ga zitten ...

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:36
als je pinnen uit gaat schakelen zou ik pinnen 7, 11, 15 en 16 uitschakelen.
Dit moeten wij bij sommige installaties ook doen

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Driek schreef op 28 October 2003 @ 11:34:
als je pinnen uit gaat schakelen zou ik pinnen 7, 11, 15 en 16 uitschakelen.
Dit moeten wij bij sommige installaties ook doen
Daar kan ik mij wel weer wat van voorstellen, dat heb ik ook bij m'n Playstation ook icm Scartselector-switch. Dan is er met de video op geen enkele wijze beeld te krijgen omdat de RGB/Blanking signalen het beeldsignaal van de videorecorder/TVout van PC in de war gooit (nadeel van goedkope switch, geen goede scheiding tussen de verschillende inputs).

Ik heb het opgelost door een andere scartinput te nemen bij de TV voor de Playstation, terwijl de video en PC op de scartselector zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 16:10 ]

• tkorrel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
LePlatDuJour schreef op 28 October 2003 @ 10:51:
Goeie,

Ik heb m'n schoonouders -- die in nergenshuizen wonen -- recentelijk voorzien van een sattelietontvangstsetje zodat ook zij kunnen meegenieten van Jackass etc. Alles werkt perfect, op teletekst na. Zodra de sattuner (Strong SRT-8000, is niet het probleem, want het is een doorschuivertje van onszelf) standby of aan staat vertoont de TV (Grundig van een jaar of 8) geen teletekst meer: niet via de sat (die via een scartkabel is aangesloten), en ook niet via de normale antenne (coax, dus).

Ik heb al wat voorwerk verricht, en het schijnt aan de scartkabel/aansluiting-op-de-tv te liggen, in die zin dat de tv niet kan omgaan met een of meerdere signalen die via de scart worden aangevoerd. Een eenduidige oplossing heb ik niet kunnen vinden, want iedereen roept wat anders: pin 19, 16 of 9 uitschakelen.

Ik heb niet het gereedschap om de scart kabel zelf te molle^H^H^Hdificeren, dus ik wil graag weten of er scart kabels te koop zijn (en hoe noemen we die dan?) die geen problemen geven.

Iemand? _/-\o_ _/-\o_
jackass op sat ? geen seca zeker :/
hoe doe je dat ?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Als de sattuner via de composiet aangesloten is gaat alles wel goed?

Wat betreft Jackass:

- MTV Europe (Hotbird, Viacces)
- MTV Central (Astra, FTA)
- MTV France (Astra, Viacces/Mediaguard2)
- MTV Italia (Eutelsat W2, FTA)
- MTV 2 (Astra, Viacces/Mediaguard2).

[ Voor 61% gewijzigd door Bigfoot op 29-10-2003 16:02 ]

Pagina: 1