Computerwinkeltje beginnen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Dit is denk ik niet de juiste plaats voor dit topic, maar ik kon niets anders vinden.
Verplaats hem anders direct maar.

Ik ben op het idee gekomen om onze schuur een beetje om te bouwen tot een klein computer/reparatie winkeltje.

Dit kan natuurlijk illegaal, maar wat ben ik allemaal nodig aan papieren etc. om dit legaal te doen.
Ik wil dus echt onderdelen voor inkoopsprijs bij een leverancier bestellen enzo.
Wat ben ik hier allemaal voor nodig, en wat lijkt jullie het slimst om te doen?

A: Gewoon illegaal doen, en hopen dat er geen politie achter komt
B: Legaal doen, maar wel voor allerlei kosten komen te staan, denk ik

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43

m0nk

16-09-2003 15.15

Antwoord B, en deze hoort denk ik in Stuff Generalis thuis.
Start een eenmanszaakje, ga naar de kvk schrijf je in, regel een btw nummer en alles kan legaal. Dit wil je ook in pincipe aangezien je tegen inkoop hardware wil aanschaffen.
Succes iig, gebruik de search om nog meer ervaringen op te zoeken over voor jezelf beginnen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

slim om te doen ???? www.kvk.nl ......

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
het beste is legaal ja hopen dat het dan goed gaat lopen dan haal je die kosten er wel uit..

stel dat je het illegaal doet en ze pakken je ben je misschien je winst wat je net hebt verdient meteen weer kwijt...

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43

m0nk

16-09-2003 15.15

je kan het btw ook particulier doen als je klein blijft, let er wel op dat je dan geen btw mag rekenen en je inkomsten moet opgeven aan de belastingdienst.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

programfile schreef op 28 oktober 2003 @ 10:47:
Dit is denk ik niet de juiste plaats voor dit topic, maar ik kon niets anders vinden.
Verplaats hem anders direct maar.
Dit lijkt me meer iets voor Stuffis Generalis, maar daar kan jij nog niet in, of zelfs de HK (zelfde probleem), maar daar lijkt het me te serieus voor.
Ik ben op het idee gekomen om onze schuur een beetje om te bouwen tot een klein computer/reparatie winkeltje.

Dit kan natuurlijk illegaal, maar wat ben ik allemaal nodig aan papieren etc. om dit legaal te doen.
Middenstandsdiploma en inschrijving bij de KvK. Vergunning van de gemeente is waarschijnlijk in eerste instantie niet nodig.
Ik wil dus echt onderdelen voor inkoopsprijs bij een leverancier bestellen enzo.
Wat ben ik hier allemaal voor nodig, en wat lijkt jullie het slimst om te doen?

A: Gewoon illegaal doen, en hopen dat er geen politie achter komt
B: Legaal doen, maar wel voor allerlei kosten komen te staan, denk ik
Ik zou persoonlijk eerst even kijken of het levensvatbaar is (A dus) en als dat zo blijkt overgaan op B.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Je zult met een bijna briljante opzet moeten komen om in deze slechte tijden zoiets van de grond te krijgen hoor.

Heb je je AOV gehaald? Niet dat dat tegenwoordig nog verplicht is, maar een beetje kennis op dit gebied is niet verkeerd! Dat kan je een boel doffe ellende besparen. Ik zou me eerst eens goed gaan verdiepen in het schrijven van een sluitend ondernemingsplan. De boeken in dus!

Dit is niet iets, wat je zomaar even regelt naar aanleiding van de reacties op een forum zoals GoT. Maak je opzet, GoT lijkt me dan wel een goede plaats om om een oordeel te vragen.

Verwijderd

m0nk schreef op 28 October 2003 @ 10:51:
je kan het btw ook particulier doen als je klein blijft, let er wel op dat je dan geen btw mag rekenen en je inkomsten moet opgeven aan de belastingdienst.
Dan mag je niet zomaar inkopen bij een groothandel. Die vereisen heel vaak (de betere in ieder geval wel) een KvK-inschrijving. Bij Office Centre krijg je het met een beetje moeite wel rond, maar daar wil je niet echt inkopen voor je handel.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Helaas staat dit topic op de verkeerde plek. Dat is niet echt jouw schuld, aangezien het een verborgen forum is wat pas zichtbaar wordt na een bepaald aantal posts. Daarom heeft het nu weinig zin om hem daarheen te moven. In de Lieve Adjes FAQ staat wat er precies nodig is om SG (Stuffis Generalis) erbij te krijgen.

Als je eenmaal daar toegang hebt, mag je het opnieuw proberen ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.