Hoi!,
Misschien niet helemaal het juiste forum voor deze vraag, maar hij komt denk ik het meeste in de buurt. Wij hebben de volgende opzet bedacht voor het installeren van applicaties:
Applicatie bestanden (Exe, mde, mdw, dll, ocx,ico, etc):
c:\program files\ons bedrijf\applicatienaam
Lokale (access) databases:
c:\documents and settings\all users\ons bedrijf\applicatienaam
Multi user databases:
Op de netwerkshare
Gebruiker afhankelijke data (ini, doc, xls, etc):
c:\documents and settings\gebruiker\ons bedrijf\applicatienaam
Applicatie afhankelijke gegevens (ini, etc):
Tijdelijke applicatie afhankelijke gegevens:
c:\documents and settings\user\local settings\temp
Okee, het wijkt hier en daar wat af van de microsoft richtlijnen voor het plaatsen van bestanden zodat je "designed for ..." er op kan douwen.
Mijn vraag is alleen of het kwaad kan in de "all users" map een eigen map (ons bedrijf) aan te maken met de verschillende applicatie data. Hier is normaal gesproken al de "application data" submap voor gemaakt. Hier mogen wij alleen niet bij.
Als iemand nog andere grote problemen voorziet met onze gekozen opzet dan hoor ik die natuurlijk ook erg graag.
Misschien niet helemaal het juiste forum voor deze vraag, maar hij komt denk ik het meeste in de buurt. Wij hebben de volgende opzet bedacht voor het installeren van applicaties:
Applicatie bestanden (Exe, mde, mdw, dll, ocx,ico, etc):
Lokale (access) databases:
c:\documents and settings\all users\ons bedrijf\applicatienaam
Multi user databases:
Op de netwerkshare
Gebruiker afhankelijke data (ini, doc, xls, etc):
c:\documents and settings\gebruiker\ons bedrijf\applicatienaam
Applicatie afhankelijke gegevens (ini, etc):
Tijdelijke applicatie afhankelijke gegevens:
c:\documents and settings\user\local settings\temp
Okee, het wijkt hier en daar wat af van de microsoft richtlijnen voor het plaatsen van bestanden zodat je "designed for ..." er op kan douwen.
Mijn vraag is alleen of het kwaad kan in de "all users" map een eigen map (ons bedrijf) aan te maken met de verschillende applicatie data. Hier is normaal gesproken al de "application data" submap voor gemaakt. Hier mogen wij alleen niet bij.
Als iemand nog andere grote problemen voorziet met onze gekozen opzet dan hoor ik die natuurlijk ook erg graag.