Toon posts:

[??] User profile map*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!,

Misschien niet helemaal het juiste forum voor deze vraag, maar hij komt denk ik het meeste in de buurt. Wij hebben de volgende opzet bedacht voor het installeren van applicaties:

Applicatie bestanden (Exe, mde, mdw, dll, ocx,ico, etc):
c:\program files\ons bedrijf\applicatienaam

Lokale (access) databases:
c:\documents and settings\all users\ons bedrijf\applicatienaam

Multi user databases:
Op de netwerkshare

Gebruiker afhankelijke data (ini, doc, xls, etc):
c:\documents and settings\gebruiker\ons bedrijf\applicatienaam

Applicatie afhankelijke gegevens (ini, etc):
c:\program files\ons bedrijf\applicatienaam

Tijdelijke applicatie afhankelijke gegevens:
c:\documents and settings\user\local settings\temp

Okee, het wijkt hier en daar wat af van de microsoft richtlijnen voor het plaatsen van bestanden zodat je "designed for ..." er op kan douwen.

Mijn vraag is alleen of het kwaad kan in de "all users" map een eigen map (ons bedrijf) aan te maken met de verschillende applicatie data. Hier is normaal gesproken al de "application data" submap voor gemaakt. Hier mogen wij alleen niet bij.

Als iemand nog andere grote problemen voorziet met onze gekozen opzet dan hoor ik die natuurlijk ook erg graag.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

In principe is alles wat in Default Users geplaatst wordt te zien door iedereen. Toegang is weer een heel ander verhaal natuurlijk. Maar je mag de mappen zo noemen als je wilt zolang je maar niet met de standaard mappenstructuur gaat kloten (geeft alleen narigheid met troubleshooting)

Verwijderd

Owkee; ik zie geen echte problemen.. Maar uit nieuwgierigheid; waarom wil je in vredesnaam een directory "ons bedrijf" erin dowen ?? Lijkt mij alleen maar vervuiling van de structuur... of heb ik het mis ??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 13:56:
Owkee; ik zie geen echte problemen.. Maar uit nieuwgierigheid; waarom wil je in vredesnaam een directory "ons bedrijf" erin dowen ?? Lijkt mij alleen maar vervuiling van de structuur... of heb ik het mis ??
"Ons bedrijf" wordt vervangen door de bedrijfsnaam waarvoor ik momenteel aan het werk ben. Ik had hem misschien even cursief moeten weergeven. Bedankt voor de info! Ik was even bang dat je niet zomaar eigen mappen in de "all users" folder aan mocht gaan maken.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik geloof dat hij bedoeld van waarom uberhaupt die bedrijfsnaam er tussen moet. Ik vraag het zelfde me af, ik neem aan dat de computers niet met meerdere bedrijven zijn gedeeld?

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest schreef op 28 October 2003 @ 14:49:
Ik geloof dat hij bedoeld van waarom uberhaupt die bedrijfsnaam er tussen moet. Ik vraag het zelfde me af, ik neem aan dat de computers niet met meerdere bedrijven zijn gedeeld?
Dat eist de klant. Alle applicaties van leveranciers moeten in de submap van de leveranciernaam komen te staan. Ik heb het ook niet bedacht :)

Verwijderd

Network Troubleshooting -> Windows Operated Systems :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 16:25 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 10:40:
Lokale (access) databases:
c:\documents and settings\all users\ons bedrijf\applicatienaam

Gebruiker afhankelijke data (ini, doc, xls, etc):
c:\documents and settings\gebruiker\ons bedrijf\applicatienaam
Ik zou overigens de documenten niet in een profile stoppen - als je ooit op roaming profiles over gaat (of als er een 'nieuwe' user achter de PC komt) dan sleep je al die data mee over het netwerk, of heb je minder makkelijk toegankelijke data (als de originele user uit dienst gaat).

Update ook nog even je topic met welk operating system je precies werkt - dan kan ik je topic titel aanpassen :)

[ Voor 9% gewijzigd door elevator op 28-10-2003 16:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 28 oktober 2003 @ 16:28:
Wat is eigenlijk je OS? Dan pas ik de topic aan...
Clients gebruiken XP, 98, ME en 2000 OS systemen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

op wat voor domain loggen je clients aan? je kunt namelijk sommige zaken in windows 2000/2003 makkelijk redirecten. (zie wos faq voor howto)
Pagina: 1